Nový Fox 36 a rychloupínací osa Q36R

Fox 36 - Q36RFox v roce 2014 předvedl světu novou generaci „všehoschopné“ vidlice Fox 36 (FLOAT a TALAS), jejímž cílem bylo a je sesadit z pomyslného trůnu aktuální etalon enduro vidlice RockShox Pike, nebo mu alespoň pořádně dýchat na paty.

Jsou přitom místa, kde má Fox 36 nad Pikem navrch, ale také oblasti, kde tomu tak úplně není. Fox je například o něco statnější (36 mm silné vnitřní nohy proti 35 mm u Piku), ale také těžší (1.9-1.95 kg proti cca 1,8 – 1,88 kg Piku).

Jednou z výhod Foxu je možnost přestavět tuto vidli ze základní konfigurace počítající s 20 mm pevnou osou na v enduro světě běžnější variantu 15 mm pevné osy. Je tedy jen na vás, co vám bude vyhovovat. Dle zástupců Foxu je přitom 20 mm spojení s nábojem o zhruba 8% pevnější, což vlastně není až tak velký rozdíl.

Návod na přestavbu vidlice Fox 36 z 20 mm osy na 15 mm

FOX 36 RC2 – Converting to 15mm Axle from FOX on Vimeo.

reklama

Fox 36 - Q36RZa připomenutí ovšem stojí fakt, že osy u této vidlice nemají žádný rychloupínací systém, jako je třeba RockShox Maxle Lite, nebo Foxácké QR15 či 20QR, ale spoléhají na poctivé šroubovací řešení. Jedním z důvodů je úspora hmotnosti – cca 65 g proti 20QR. Při potřebě vyndat kolo z rámu proto musíte vzít do ruky imbus a povolit ne jeden, ale hned čtyři pojistné šrouby a pak tím samým klíčem ještě vyšroubovat samotnou osu! Asi to bude o pár procent pevnější, ale je to docela oldschool. Navíc u enduro vidlice, kde se počítá se závodním nasazením, soběstačností jezdců a tedy i potřebě co nejrychleji opravit případný defekt.

Nová osa Q36R – neoficiálně

Nechcete-li proto při každém defektu nebo nakládání do auta dlouze šroubovat, nemáte moc možností. Nebo jste spíše do teď neměli žádnou! Situaci může změnit až kit nazvaný Q36R. Ač označení i vzhled zavánějí oficiálním zařazením do výrobního programu Fox, pravda to není. Za tímto zlepšovákem stojí parta nadšených kutilů z obchodu The Flow Zone (Colorado, USA), kteří toto řešení sami vymysleli, sestrojili, otestovali a nyní jej prodávají za cenu 89 USDmavericksuspension.com

Vtip celé této parádičky je v tom, že nepotřebujete novou osu, pouze sadu pro přestavbu, pár kusů nářadí, „žvýkačku“, šikovné ruce a za chvíli můžete zapomenout na nutnost hledat nářadí vždy, když dojde na demontáž předního kola z vidlice nebo jeho zpětnou instalaci.

Fox 36 - Q36R

Více napoví instruktážní video

No a abychom nezapomněli na samotnou vidlici, o níž jsme toho loni moc nenapsali, tak zde je malé shrnutí základních vlastností nové generace Foxu 36

Fox 36 2015 – přednosti:
– určení pro Trail/All-Mountain/Enduro/Freeride
– vnitřní nohy průměru 36 mm s úpravou Kashima coat
– nový systém vzduchové pružiny – New FLOAT
– možnost odladění křivky odpružení díky inzertům (video návod na vložení air spring volume spacers)
– odstranění negativní vinuté pružiny a její nahrazení vzduchovou, automaticky nastavitelnou
– přepracovaná tlumící patrona RC2 FIT
– možnosti externího nastavení: odskok (19 poloh) / Low-Speed komprese (22 poloh) / High-Speed komprese (26 poloh) / tlak vzduchu
– více zdvihových variant: 150, 160, 170 a 180 mm
– možnost interně snižovat zdvih po 10 mm, maximálně 50 mm (video návod pro změnu zdvihu)
– určena pro všechny průměry: 26, 27.5 a 29“
– kónický sloupek (26, 27.5, 29“) nebo rovný 1 1/8“ (pouze 26“)
– konverzní kit pro pevné osy 15/20 mm
– úchyt brzdy Post Mount (180 mm)
– hmotnost 1,9 až 1.95 kg

Fox 36 - Q36R

Fox 36 - Q36R

Více informací ne webu www.ridefox.com

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Roman

    Mám fox 36 van 180 rc2 kashima 2014 a ty rychloupínáky jsou úplně k ničemu, protože stačí trochu bahna, nebo prachu a už to člověk neutáhne. Doufám, že dotáhly tlumení velkých ran protože moje vidle oproti totemu prostě tlumit velké nárazy moc neumí. No 180mm vidle pod 2 kg k tomu se ani nevyjadřuji, to je tak pro lidi co si můžou koupit každý rok novou, nebo moc nejezdí.