Giant Reign 27,5 2 LTD (2015) – první dojem

Giant Reign 27,5 2 LTDMusím se hned zkraje přiznat, že tak moc, jako na test tohoto kola, jsem se již dlouho na nic jiného netěšil. Tedy minimálně v rámci mojí pracovní (rozuměj testerské) náplně. Když jsem jej pak dostal do ruky, byl jsem trochu nervózní: „Nebudu zas pro přílišné očekávání spíše zklamaný?“ Ne! To kolo je boží!

Tento článek popisuje skutečně a doslova mé první dojmy z jízdy na Reignu 27,5 2 LTD (model 2015), jelikož jsem na něm strávil „zatím“ jen necelé tři hodiny blbnutím na brdských „secret local trails.“ Pro alespoň základní potvrzení mého vysokého očekávání to ale „prozatím“ stačilo. Navíc jsme stihli udělat i pár fotek a sestříhat krátké video. Tedy Los Tomanos – já jen dělal modelku a průvodce.

Abych ale neskákal v balerínkách okolo sakra horké kaše!

Zkusme to vzít dnes poněkud jinak – formou jednotlivých praktických postřehů. První, co mě překvapilo již na cestě od parkoviště v sedle nad Řevnicemi, bylo, jak nízko jsou řídítka vůči sedlu. Poslední dobou jsem seděl na samých vysokých strojích a tohle byl krapet šok – samozřejmě jsem si ještě před jízdou hodil představec až k hlavě, já už ani jinak jezdit neumím! Trochu mi to připomnělo prvotní šok z AGangu Cult, když jsem na něm seděl před lety vůbec poprvé na parkovišti pod Ještědem.

Jedeme dál!

Přišlo první kratší, o to však strmější stoupání a já měl morál nanejvýš na to, abych to v první třetině zabalil a dál tlačil. Jenže… Jedu, šlapu a čekám, až se to začne zvedat nebo zadní kolo začne prokluzovat a najednou koukám, že jsem nahoře! Tahle vlastnost Giantu Reign se mi přitom potvrdila opakovaně – ještě se v tom budu muset utvrdit, ale zatím mi přišlo, že téměř každý v jeho sedle narazí dříve na limity své fyzičky, rovnováhy atd., než-li na vrchařské schopnosti samotného kola!

reklama

Giant Reign 27,5 2 LTD

Sakra to je nějak lehké!

Jo, tohle mi proběhlo hlavou, když mě Tomanos hnal třikrát na skálu, aby si zatím „seštěloval čočku.“ Na to, že jde o mašinu se 160 mm zatraceně aktivního kroku, s hliníkovým rámem a tak nějak „normálním osazením“ – RockShox Pike a Monarch DebonAir, snad i kola Giant P-AM2 jsou jediné luxusní prvky, jinak zde vládne Shimano Deore (řazení, smyk, brzdy) a SLX (přehazka) – působí v ruce skutečně lehounkým dojmem. „Kde jsem, „sakra“, nechal tu váhu?“

A když jsme se konečně rozjeli…

Nebudu se tu teď rozplývat nad funkcí nového Piku, případně i tlumiče RS Monarch s vylepšením DebonAir – obě jednotky jsou prostě „boží“! Na tohle téma ještě bude čas v rámci plnotučného testu, teď máme prostor jen na odstředěnou štávičku. Zásadní a zlomová je zde geometrie. Delší horní rámová trubka (vel. M – 620 mm), extra položená hlava (65°) a upravené předsazení vidlice RS Pike (tzv. offset 46 mm namísto standardních 42 mm). Tohle jsou klíčoví hráči v této vskutku nezvyklé partii.

Giant Reign 27,5 2 LTD

Zas jednou chvíli přemýšlím, jak to popsat. V dnešní době je hodně různých kol s rozličnou geometrií. Jedno je stabilnější, jiné hravější, všechna jsou si ale svým projevem podobná. Oproti tomu Giant Reign 27,5 na mě, alespoň zatím, působil natolik „revolučně“, jako kdysi Gary Fisher a jeho geometrie Genesis 2. Prostě úplně jiný šálek čaje, ne-li karibského rumu!

Stabilní furt, hravý když chceš

Zkrátka větší offset (46 mm) zkracuje stopu kola, díky čemuž je předek krásně hravý a poslušný – alespoň tak působí v rukách. Zároveň je však celek vysoce stabilní, jelikož je „čumák“ jakoby posunutý více dopředu a vidlice hoodně položená. Prostě v nízké rychlosti si s předním kolem můžete dělat, co se vám zlíbí. Ve strmých padácích a ve vyšším tempu jedouce vstříc gravitaci se pak ale nemusíte bát, že by vás nějaký kamínek, kořínek nebo snad kolmý padáček poslal k zemi.

Tohle se na pumptrack nevejde!

Korunu všemu nasadila moje podvečerní zkušenost na pumptracku v Praze na Kamýku. Kdo by čekal, že se zde Reign vzhledem k úhlu hlavy, svému zdvihu a dalším parametrům bude jen ztěžka lámat do klopenek, ten by se sakra mýlil. Padalo mi to tam jedna točka za druhou. Hustýýý!

Giant Reign 27,5 2 LTD

Předbíhá mě přední kolo…

Vtipné bylo, když jsme později večer soutěžili v bunny-hopu přes kládu. On se ten předek z pohledu jezdce nezdá až tak dlouhý, jaký ve skutečnosti je. Oběma se nám přitom stalo (já a Zed), že jsme při prvních pokusech odlepili přední kolo příliš pozdě. „On ten Reign mate tělem, přední kolo je u překážky dřív, než bys čekal,“ zanalyzoval jsem později situaci.

OK, toliko informací by pro prvotní namlsání mohlo být akorát. Nového Reigna budeme ještě nějakou chvíli trápit a na konci si naservírujeme komplexní hodnocení, jak jste na webu BikeAndRide.cz zvyklí.

Foto, video a editace: Los Tomanos

Giant Reign 27,5 (2015) from BikeAndRide.cz on Vimeo.

Více informací o tomto kole najdete na webu
www.giant-bicycles.com
giant logo
Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Zdeněk

    Musím se hned zkraje přiznat, že tak moc, jako na test tohoto kola, jsem se již dlouho na nic jiného netěšil…. Jen, narozdíl od Štěpána, ještě musím čekat, až příjde, snad každým dnem k prodejci:-((( a prubnu velikost XL/L…Už aby to bylo, toto je fakt Bike, navíc poměrně dostupný a podzim zdá se býti přívětivý na počasí;-)

    • No jo no, novináři mívají přednost. I když tenhle víkend se na něm jezdilo na otvířačce Trutnov Trails.

      Jinak mě napadlo, že po vzoru Autosalonu založíme na BikeAndRide.cz „garáž snů“. Giant Reign 27,5 tam bude první kousek do sbírky!

  • psedma

    Ach jo, rikal jsem si, ze problemem Reignu 2 ltd bude nemoznost snizovani vidle, coz do vyjezdu pomerne dost pomaha, ale jestli je pravda co pisete, tak bych mel asi pomale rozbijet prasatko 😀 tento bike se mi uz od uvedeni vazne libi 😛

    • Míraa

      Tak pokud má takhle brutálně nízko představec, pak je zcela normální, že kolo dobře stoupá do vrchu. Já bych z toho nebyl až tak vyplesklej. Kolo je to moc pěkný, určitě je dobře nastavená geometrie. Ale takových kol je na trhu spoustu. Záleží jak které kolo komu sedne.

      Kamarád se povozil na Patriotu a říkal, že na horším kole dlouho nejel (přitom chlapům z bikeandride se moc líbil). Sám jezdí na GT Force, které mu maximálně vyhovuje. Svezl se na mém Spectralu a líbilo se mu, že je to, jak když sedlá kolo do bajkparku (krátká geo, aktivní zadní teď už i přední pružení). Na Spectralovi mám vepředu už také 160 mm a stoupání do kopce výborné. A to mám ještě pod představcem dvě podložky a šel by dát níže. Hlava se trochu položila, kolo se uklidnilo. Auron je super náhrada za pošahaný FOX z OEM řady Evolution. První pocit z mnou poladěného Aurona byl, že je to pruží pružina a ne vzduch. Přitom nemá snižování a do kopce mě nijak neomezuje.

      Mě to nadšení z Reigna připadá trochu přitažené za vlasy. Snad je to tím, že jsme se museli rok bez Reigna obejít. Jinak je to stále stejně výborné Maestro, výborná vidlice a tlumič a vhodně nastavená geo, která někomu může a jinému nemusí sednout.

      • Miro, teď jsem na GT Force X jezdil tři týdny a to kolo mi taky parádně sedlo. Zejména na skutečně těžký terén. Projev Patriotu je úplně jiný, proto je celkem jasné, že když tvůj kamarád přesedlal na Patriota byl asi dost rozladěný.

        A nadšení z Reign. Ano, rok nám chyběl, ale ten nový je na míle daleko od toho starého. Super funkční Maestro je věc jedna (klasika), ale ty hrátky s geometrií a offsetem z něj dělají „kolo zítřka“. Tedy pokud akceptujete tuto moji věštbu 😉

        • Jirka

          Jak pises, ono to neni o systemu, ale o geo, v tomhle se konecne chytli u giantu za rypak a jak to tak vypada, vymysleli pekny kolecko…
          Povedeny maestro jeste umocnili, a to asi hlavne, dobrym tlumicem…

          • Hmm, ano. RS Monarch DebonAir je něco – ideální protiváha Piku. Konečně!!!

    • Na snižování zdvihu bych se u tohoto kola vyprdl, není potřeba! Ano, předek je nízko, ale je to jen o zvyku. A vážně jsem s ním dal hned několik kopců stylem: „No, moc se mi nechce,ale zkusím to.“ A najednou koukám, že jsem nahoře!

      • At ještě bych zapomněl. S klasickým Pikem SoloAir můžeš použít Bottomless Token pro zvýšení progrese chodu, což bych rád právě na Reignu osobně vyzkoušel.

  • abc

    Co se tyce snizovani predku, tak ja osobne jsem na Reignu (stary) , bez znizovanie vidlice vylezl stoupani, ktere se memu XC bajku ani nesnili. Naopak, ze sve zkusenosti vim, ze prilisne snizeni vidlice ma opacni efekt, o dost hur se do kopce slape. Toz vyska vidlice moc rolu nehraje, ale geometrie a teziste. Jsem rad, ze novej Reign je takovej, jake je 🙂

  • ksichtchyně

    co dodat, když porovnáš s testem lonského Giant Trance SX 27,5?

    • Reign je úplně někde jinde. V jeho světle mi přijde, s prominutím, Trance SX jako „kočkopes“. Jezdit na něm byla sranda, bavilo mě a není to špatné kolo (Trance SX), ale Reign 27,5 to celé (hlavně svou geometrií) posouvá úplně někam jinam! Dopředu. Trance je super kolo na běžné Traily, Trance SX je fajn, když je na něm vidle s možností snížit zdvih a pak jezdíš 140 mm okolo baráku a 160 mm v horách. Giant Reign ale zvládne vše a nemusíš na nic sahat! Nedivil bych se, pokud by i Trance 2016 dostal o dost jinou geo. Trochu jsem se bál, zda nebude Reign „jen“ výborné závodní enduro kolo, ale on je tak všestranný, pokud umíte jezdit na vyšším zdvihu. Tedy alespoň tak to na mě po prvních hodinách v sedle působilo.

  • Míraa
  • Medvěd

    take mam zkušenost, že při snižene vidli se šlape hure do kopce.. geometrie je sice pohodlnejsi… ale kolo nejdede.. jakoby ryje držkou v zemi 🙂 treba je to i tim ze na predku mam nizsi tlak a taky mekci smes … a pak to proste brzdí… nene… není to proste nutné. ba naopak vidlice pak jsou méně funkční.. takže to za to určitě nestojí. Na novém kole to taky nemám a letí to do kopce jedna básen… Capra básen! 🙂

  • JirkaV

    Čau chlape 🙂

    teda ty mě děláš život těžký 😀

    Jsem myslel , že si vemu Spectral a bude ..jediné co mě ještě vrtalo hlavou je tohle „monstrum“ , ale tak nějak jsem si pak řekl …jo Spectral vypadá po všech směrech jako lepší volba ..ale ty dodací lhuty nic moc teda ..tak jsem čekal a čekám , až budou lepší a ty si napíšeš tohle ..!!! Sakra proč !! 😀 S kolem , které si teď koupím musím jít do důchodu ..tak se snažím , aby jsem si vybral co nejlíp ..a díky tobě teď zase nevím 😀 Tak díky teda 🙂

    • Upřímně mi je líto, že ti komplikuji život, ale někdy se to holt stává…

      Co k tomu dodat… Jezdil jsem obě kola, Reign o víkendu pořádně proklepnu na Gardě, tak se uvidí, ale zatím…

      Kdybys Reigna 27,5 postavil vedle sebe tak ti řeknu že Strive je víc „techno-kolo“ co má dvě tváře a Reign je mašina která umí vše a nemusíš nic mačkat (krom řazení a páčky teleskopu). Spectral je boží, jeden z adeptů do redakční „Garáže snů,“ ale Reign je tak nějak o kus dál. Nebo jak to říct. Mě Spectral strašně bavil. Je krásně malý, kompaktní, krátký a hravý a přitom díky položené hlavě stabilní že sním sjedeš i fakt velká pekla.

      Zas se budu opakovat, ale Reign jede minimálně stejně dobře (i do kopce) a cestou dolů ti dovolí minimálně o 20 mm zdvihu víc. Pokud chceš jezdit enduro závody, klidně i ty české které jsou rok od roku těžší, pak bych radil spíš Reign. Na zábavu a „enduro rekreaci“ bude stačit Spectral.

      Snad jsem alespoň krapet odčinil své hříchy… Nebo je prohloubil?

  • Petr V

    Kluci,

    zajímal by mně Váš názor jako testerů na poslední generaci systému Maestro třeba tady na Reignu, hlavně co se týče reakce na záběr do pedálů, kterým předchozí generace vynikaly a snesly srovnání s nejlepšími systémy (DW link). Na několika webech je už letošní generace Maestra na Trancech 2014 ne úplně kladně hodnocena, co se týče odezvy na záběr do pedálů, např. http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/… údajně byla upravena pozice středového čepu pro optimalizaci 1×11 a to stojí za sníženým hodnocením těchto vlastností. S kopce je to snad pořád dobrý, ale tam funguje každý druhý systém dobře, to co mně na Maestru lákalo bylo právě spojení těchto „protichůdných“ vlastností. Jede opravdu nový Reign za pedálem, nehoupe se to jak loď na vlnách, a není to „jen malý sjezďák“ co výjezdy moc nemusí jak to hodnotili v linku na Singletracku, který tady vložil někdo výše ???

    • Můj dojem: zadek není pod šlapáním až tak supertuhý jako u Turneru (DW-Link), ale docela se mu blíží. 2014 Trance jsem jezdil letos dost poctivě a právě efektivita při šlapání se mi na tom dost líbila a nemyslím, že by se tahle vlastnost u Giantu meziročně zhoršila. No a Reign… Ještě se na něm musím párkrát projet, možná není až tak agresivní do výjezdů, ale zase vyjede vše a zadek v terénu směrem nahoru krásně pracuje.

  • Andre

    Ahoj Štěpáne, myslíš, že velikost kola bude hrát roli ve vlastnostech (těch dobrých), které popisuješ? Nebo respektive jak velkou roli bude hrát velikost kola? Dokázal by jsi to posoudit? Velikost „M“ má zákonitě kratší rozvor a bike je celkově nižší než třeba takové „XL“.

    Chápu, že ty jezdíš Mka, ale určitě znáš i vyšší jezdce a jejich názory na podobnou záležitost.

    Jinak moc se těším na plnou recenzi tohoto biku – opravdu hodně mě zaujal.

    • Jirka

      Měřím skoro 190 cm a trend dlouhých kol se mi hodně líbí, sedí to mému jezdeckému stylu. Myslím, že když si vysoký, tak prostě musíš mít i velký kolo a není to hendikep. Něco ztratíš v hodně zavřený zatáčce, ale ne tolik, jak by se mohlo na první pohled zdát a naopak hodně získáš v prudkých a rychlých úsecích.

    • Vliv na jízdní vlastnosti by to mít v zásadě nemělo. Když jsi vyšší tak kolo jinak ovládáš. Na malém by ses mlátil. Jde o takové věci jako je výška řídítek vůči sedlo apod. Ten poměr bude u všech velikostí stejný, nebo alespoň podobný. Mých 180 cm na Mku jako tvých, řekněme, 190 cm na Lku. Jezdil jsem už i dost Lkových kol a dalo se to. Jen cítím, že takové kolo je „na mě“ moc velké, dlouhé apod. Že pro mě osobně není ideální. Obecně ale uznávám teorii, že pokud jde o kola „do terénu“ a pokud jsi na hraně velikostí, pak je lepší vzít menší rám, který se pak lépe ovládá. Zajímavý příklad z praxe byly starší Treky, kde 17,5″ bylo na mě skoro málo a 19,5″ zase moc. Když pak začali dělat 18,5″ byl to pro mě skutečný ideál u většiny modelů…

  • Lazoš

    Ahoj

    Vím že ti pod rukama projde hodně kol a je těžké se vracet k nějakému konkrétnímu testu. Jenom by mě zajímalo tvůj nezaujatý pohled na starší test 26 ibis mojo HD http://www.bikeandride.cz/2012/11/ibis-mojo-hd-te… a stávajcí 27,5 Giant regiant 2 27,5.

    Zajímalo by mě tvoje srovnání 26 versus 27,5.

    Dík ahoj

    • Promiň že píšu až teď, nějak mi tenhle dotaz zapadl mezi jinými.

      Docela živě si pamatuju na srovnání Ibisu Mojo HD a Reignu 26 co jsme jezdili tehdy v Koutech. Test toho Reignu se mi tehdy ztratil s jinými daty, když mi shořel disk… Mojo bylo takové víc XC enduro, kdežto Reign byl jako malý sjezďák – přikrčený, položený, stabilní… Ibis sice rychlejší, ale ne tak jistý a ne tak komfortní.

      A 26 vs 27,5″ To je strašně těžké. Já letos na žádném 26″ kole vlastně už ani neseděl. Rozdíl tam samozřejmě je, někdo říká že větší, někdo že skoro žádný. Pokud bys měl vedle sebe dvě identická kola, tak to na 100% poznáš, ale když se řešil třeba přechod AGang Cult a AGang Patriot, tak tam šlo i o to, že to byly samy o sobě úplně jiné stroje.

      Jinak starší Reign 26 byl hodně položený, krátký a proto hodně sjezdový. Nový Reign 27,5 je víc jezdivý, ale i přitom se vrhá z kopce jako nic. Takže se jakoby přiblížil Ibisu, aniž by ztratil příliš ze své původní povahy 😉

  • Lazoš

    Dík za odpověď