Giant Reign 27,5 2 LTD – TEST

Giant Reign 27,5 2 LTD - TESTDalo by se říct, že tohle byla láska na první pohled! Již při prvním představení se mi zbrusu nový Reign 27,5 hodně líbil, na živo to bylo ještě lepší a když jsem se na něm poprvé svezl, propadl jsem jeho kouzlu zcela a hluboce. A to jsem se obával, že jeho závodní enduro geometrie nebude nic pro běžné smrtelníky…

Tlumič RockShox Monarch RT není top modelem, ale i tak u něj najdete všechny podstatné vymoženosti – DebonAir a Rapid Recovery

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Horní oko tlumiče drží v rameni na pevné ose, která se otáčí na kazetových ložiskách ukrytých v raménku

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Představec Truvativ Holzfeller má značně rozměrné čelo, aby poskytl patřičnou oporu 800 mm širokým řídítkům Giant Contact SL DH

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Jak jsem rád, že jsem se zase jednou zmýlil. Ostatně, ono na tom nemusí být nic špatného, když se kolo postaví čistě pro závodní určení, jelikož dnes se stejně hranice jednotlivých kategorií ve velké míře stírají. Do rukou se nám proto dostávají „hravé XC rakety“ (např. Cannondale F-Si, GT Helion apod.), DH mašiny, které umí jezdit nejen z kopce, ale dá se na nich i šlapat, a o stále početnější rodině enduro strojů ani nemluvě.

Všudypřítomná Enduro-Mánie

Nejsem zrovna nadšený z enduro-mánie, která nyní zmítá prakticky celým bikovým světem. Jako by to snad bylo něco nového vzít kolo, vyškrábat se „za svoje“ na kopec a pak hledat tu nejzábavnější cestu dolů. Své osobní enduro jezdím už dlouhá léta, ale to už jsem mnohokrát zmiňoval soukromě i veřejně. Každopádně tento trend má pro nás vyznavače „skutečného endura“ jednu velkou výhodu. Vedle nesmyslů v podobě „dejte-jméno-enduro-všemu-co- je-určeno-pro-jízdu-v-terénu“ nám tato vlna servíruje až neskutečné množství výbavy, kol a komponentů zaměřených na radost z jízdy. Tak proč se tomu bránit?

Více možností, více zmatků

Když se ještě na skok vrátím k oné „enduro race“ geometrii, říkám si, že třeba možnost volby ze dvou délek rámu, jak je tomu u Canyonu Strive CF a AL není vůbec od věci. Delší rám pro závodníky a všechny, kdo to radši stabilnější, kratší pro ostatní divochy, jež si s kolem rádi hrají. Nebo to vlastně ani není nutné, tak jako Shape Shifter na tom samém kole?

Nechme polemiky o tom, zda je lepší, když mají jezdci více či méně možností na výběr a zda je smysluplnější udělat jedno kolo skutečně všestranné, či ho obohatit o „fíčuru“ díky které funguje jako dvě kola v jednom… Když bude chvíle času, zkusím na toto téma rozvést samostatnou myšlenku.

Testováno na Gardě!

Na test novinkového Giantu Reign 27,5 2 LTD jsem bohužel neměl až tolik prostoru jako v jiných případech. Nestěžuju si! Chápu totiž, že o tohle kolo mají zájem všechna česká biková média, prodejci i zákazníci. No jo, ale jak to zařídit, abych Reigna stihl za zhruba týden pořádně prověřit? Shodou okolností to krásně vyšlo, jelikož jsme si do toho všeho spontánně naplánovali podzimní výlet na Lago di Garda.

Reign jsem vyzvedával z Progress Cycle tři dny před odjezdem a vracel pár hodin poté, co jsem brutálně unaven, ale šťastný zaparkoval svůj vůz doma po celém dni v sedle a dalších osmi hodinách přes noc za volantem. Tolik pro úvod, abyste pochopili, že dnes to bude v krapet jiné režii, než obvykle.

Co říci úvodem?

Již v článku popisujícím moje první dojmy z Giantu Reign 27,5 jsem se nad jízdními vlastnostmi tohoto kola dost rozplýval. A rozplýval jsem se také po celou dobu našeho pobytu v severní Itálii. Vše začalo řáděním okolo vrcholu Mt. Baldo. Zde jsem se již po první hodině v sedle cítil dost jistě na to, abych se pokoušel sjet nejednu skalku, skočit si přírodní dropík a tak podobně.

Ohni se v pase!

Ale pojďme to vzít hezky popořádku, ať má náš dnešní „příběh kola“ nějaký řád. Budu se opakovat, ale nelze jinak. Jedna z prvních věcí, kterou si po vyhoupnutí se do sedla Giantu Reign 27,5 uvědomíte, je, že má hodně nízko posazená řídítka. Je to tím, že je jeho hlavová trubka skutečně kraťoučká (94 mm u velikosti S a M), až mi připomíná hlavy na 29“ Fisherech dob (ne)dávno minulých. Nečekejte tedy od tohoto kola luxusní posezeníčko jako na kancelářském křesle! Tady se nesedí vzpřímeně jako ve školní lavici, naopak musíte hezky pokorně ohnout hřbet, jako když do třídy vstoupí pan ředitel.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

reklama

Při pohledu shora se mi horní rameno pořád nějak nezdálo, až jsem odhalil, že nenápadně uhýbá doleva

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Asymetricky je uložen i tlumič, který je posunut pár milimetrů od osy kola směrem dále od převodníků

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Pozice spodního ramene systému Giant Maestro nebyla u nové generace nijak výrazně upravena – vysoká efektivita proto zůstává doménou tohoto řešení

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Je to za trest?

Ani ne! Jako vždy jde o zvyk, i když jedním dechem musím dodat, že mě po delší jízdě po rovině začalo trochu bolet za krkem, jak jsem držel hlavu zvednutou. Proto jsem při různých popojížďkách po kempu, po pláži v Torbole a Rivě často sahal na páčku sedlovky RockShox Reverb Stealth, abych si nastavil více relaxační polohu. Při popojíždění sem a tam mi pak ani nevadilo, že mám nohy více pokrčené. Na zevlování u vody to bohatě stačí.
*Hádám, že jste si všimli, že jsem představec posunul zase až dolů k hlávku. Tak to prostě vozím u všech kol, protože jinak mi přijde každé kolo vratké a řízení jakoby vzdálené.

Byl to vůbec záměr?

Na rovině možná budete trpět, když to ale začne stoupat… jakože na Gardě se do kopce jede skoro furt, zjistíte, že to dává smysl! Už jen „blbý“ výjezd po asfaltu je s nízko položeným úchopem poměrně příjemný. Tělo je v efektivnější pozici pro šlapání, nohy lépe zabírají a kolo se nezvedá. Vůbec! Nevím, zda to byl záměr tvůrců, nebo jen vedlejší efekt, ale to, co lze vyjet s tímto kolem, dáte na málokterém jiném stroji obdobného ražení.

Stroj vítězů

Nízko položený kokpit totiž drží těžiště i v nejprudších výjezdech krásně u země, předek tedy neposkakuje a to, kam až vyjedete, záleží jen a jen na vás. Klíčová je síla ve vašich nohách, vaše morálka, technika a rovnováha. Pokud by se konaly závody zručnosti, „kdo vyjede výš“, pak by jistě v kategorii enduro byl Giant Reign strojem vítězů!

Tam, kde se kluci na RB IQ 575 a Ghostu Riot trochu či více prali s udržením předního kola na zemi, já jen seděl a šlapal. Neměl jsem sice prostor na to zkusit si osobně takové fláky jako je naše pražská a široko daleko vyhlášená „Maturita“ na Točné, ale věřím, že bych ji dal, aniž bych si musel poposednout na sedle byť jen o centimetr vpřed.

Ukaž si na to ukazovátkem

Když se ještě chvíli budeme motat okolo tématu výjezdů a efektivity, věnujme krapet pozornosti také zadní stavbě. Giantovské Maestro je samo o sobě pověstné tím, že nejenom hezky chodí, ale je také při šlapání dosti umírněné a krásně přenáší sílu jezdce na zadní kolo. Zlé jazyky tvrdily, že s novými generacemi Trance 27,5 a Reign 27,5 byla upravena poloha jednotlivých čepů, aby lépe vyhovovaly systémům řazení 1×10 a 1×11. Neměřil jsem to laserovým ukazovátkem, ale nemyslím si, že by na tom bylo příliš pravdy.

Na „oko“ stejné

„Okometricky“ mi připadá, že jsou klíčové čepy spodního ramene tam, kde vždy byly – přední v jedné ose se spodním okem tlumiče, zadní o dost níž až na úrovni středu. U Trance 27,5 (test) jsem letos hodnotil, jak „jde to kolo krásně za pedálem“. V případě Reignu 27,5 je situace krapítek jiná, jelikož se zde míchají další faktory. Předně tlumič RockShox Monarch v úpravě DebonAir – tedy s pozměněnými vnitřnostmi pro ještě vyšší citlivost.

Abych byl konečně konkrétní…

V prvním velkém výjezdu z Torbole podél legendární lajny 601 jsem si uvědomil, že moje těžké a pomalé dupání do pedálů houpe s tlumičem víc, než by muselo. Když jsem nohy víc roztočil, bylo to v pořádku, ale to jsem dlouho nevydržel… Můžeme o tom společně diskutovat v komentářích pod článkem, ale dal bych ruku do ohně za to, že „na vině“ byl především extrémně citlivý tlumič a můj rozhoupaný pupek, než pozměněný systém Maestro. Prostě jsem se na sedle v prvním velkém kopci při šlapání příliš vrtěl.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Schwalbe Hans Dampf – tak na tuhle gumu je vážně spoleh! Na podzim přišel vhod i blatníček Mucky Nutz

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Jednotlivé strany horního ramene k sobě takřka nic nepojí, avšak vzhledem k promyšlené profilaci si na jejich nedostatečnou tuhost stěžovat rozhodně nelze

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Vzadu na tlumiči najdete piktogramy poukazující na optimalizaci nastavení tlumiče právě pro tento konkrétní rám

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Potupně a pokorně přepínám…

V tomto prvním půldenním výjezdu (odhadem jsme za den nastoupali okolo 1600 m, a to na pouhých 30 km) jsem proto potupně a pokorně použil páčku blokace. Na Monarchu DebonAir byly naštěstí jen dvě polohy (Open/Close). Nasucho jsem rozdíl mezi nimi skoro nepoznal, při jízdě jsem ale po uzavření cítil, že kolo po asfaltu jede do kopce mnohem lépe. Když pak ale úzkou silnici vystřídala horská lesní cesta, páčku jsem zase přepnul do polohy „Open“ a bylo vystaráno. Ten den, ani žádný následující jsem si na ni už ani nevzpomněl.

Poslední poznámka k tomuto tématu…

Poslední den našeho pobytu jsme si zajeli autem kousek pod sedlo Bocca di Trat (1582 m), vystoupali k horské chatě (Rifugio Nino Percini) a vyrazili traverzem na druhý konec hřebene (Bocca Dromaé – 1680 m) a nakonec spadli dolů k Lago di Ledro. Kluky jsem pak poslal tunýlky dolů ke Gardě, jelikož to ještě nejeli, a sám jsem se vydal zpět nahoru pro auto (685 m na 7,8 km). Někde v půlce kopce jsem si vzpomněl, že jsem dva dny před tím musel aktivovat lockout na tlumiči a teď vlastně nic! A kopec to byl pořádný. Asi jsem se při šlapání trochu uklidnil a pak to jelo skoro samo…
*No on není Reign 27,5 2 LTD vlastně žádné peříčko (14,3 kg, vel. M, bez pedálů), ale i tak stoupal poměrně s chutí.

Dosť bolo výjezdů!

Souhlas! Teď už jsme konečně nahoře a těšíme se, až se to zlomí dolů a Reign konečně ukáže, zač je tomu jeho endurový loket. A že to byla pořádná diskotéka… Opět musím začít jedním výrazným specifikem, tedy geometrií. Na tomto kole se totiž snoubí několik netradičních prvků, které společně vytvářejí dosti specifický výsledný obraz. Již zmíněná nízká hlava (vel. S a M 94 mm), dlouhá horní trubka (620 mm, vel. M), hlava položená pod úhlem 65° a vidlice RockShox Pike s upraveným předsazením (offset 46 namísto standardních 42 mm).

Jak to nejlépe popsat?

Nízká hlava se primárně promítá v nízko položené pozici rukou, což, jak již bylo důsledně probráno, pomáhá ve výjezdech. I přes poměrně dlouhou horní trubku není posed na Reignu nijak zásadně natažený a když shodíte sedlo úplně dolů, nemusíte se bát, že byste měli v extrémně strmých sjezdech problém natáhnout ruce až k řídítkům, a to ani v situacích, kdy bude vaše pozadí spočívat těsně nad zadní pneumatikou. Do třetice je zde hodně položená hlava, která se stará o velkou míru celkové stability patrnou především ve vyšších rychlostech.

Játro z pudla…

Tady se totiž pomalu dostáváme k jádru pudla! Pálíte-li si to s Giantem Reign 27,5 pěkně zostra dolů, je jistý a stabilní skoro jako (lehoučké) sjezdové kolo. Výrazná stabilita zde ale nejde na úkor potřebám kolo přesně ovládat. Předně zde vstupuje do hry upravený offset vidlice, prodloužený na oněch 46 mm, což má za následek zkrácení stopy kola (anglicky „trail“), a k němu se navíc přidává i poměrně krátká zadní stavba 434 mm, která je dokonce o fous kratší než u bratra Giantu Trance 27,5 (440 mm).

Ono se to vážně těžko popisuje…

Prostě když jedete rovně a rychle, pak jedete stabilně a jistě a v průběhu zatáček se nechá kolo zvolna přehazovat z náklonu do náklonu jako velké „enduro parníky“. Pak to zlomíte dolů na strmou skalku nebo brutálně rozbitou pasáž a stále máte ten samý dojem absolutní jistoty. Když ale přijde sekce, kde je třeba kolo citlivě manévrovat mezi překážkami, nemusíte se s řízením prát, prostě jen přední kolo pošlete kam je třeba.

Až nečekaně velkou ovladatelnost Reignu 27,5 příkladně demonstruje moje návštěva modřanského pumptracku, kdy jsem se obával, že se zde s dlouhým kolem a položenou vidlicí budu prát, přitom jsem se ale hravě vešel i do ve slušném tempu projížděných klopenek.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Napínák MRP 2x nepoužívá, jako většina konkurence, jeden širší plochý váleček, nýbrž dvě samostatné ozubené rolničky. Vše funguje krásně hladce a tiše.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Pevná osa 12×142 mm nezapře svůj původ u DT Swiss. Úchyt zadní brzdy by klidně mohl být dimenzován přímo pro 180 mm disky.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Možná to nevíte, ale Giant je jedním z největších výrobců cyklistických ráfků na světě. Proto by tento výplet neměl být žádným „béčkem“.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Má to nějaké ale?

Něco se teoreticky najde. RockShox Pike i jiné moderní „vzduchovky“ (vzduchové vidlice) jsou poslední dobou skoro až nehezky lineární. Když se pak sejde jízda v nízké rychlosti, náročný terén a intenzivní brzdění, které má za následek výrazné ponoření vidlice, může se zdát, že budete mít pocit, jakoby přední kolo tančilo až příliš. Také na Gardě na některých kamenitých úsecích, zejména tam, kde byl na hladkém a navlhlém vápenci rozprostřený barevný koberec nepříjemně navlhlého listí, jsem měl místy pocit, že mi přední kolo skotačí jak baletky na labutím jezeře.

Když mu přijdeš na chuť

Ve výsledku ale stačilo nepanikařit, držet pevně řídítka a věřit kolu jako takovému, že mě daným úsekem bezpečně provede. A také že mě provedlo všemi místy, na která stačila moje morálka a kde jsem byl schopen překonat své závratě. Giant Reign 27,5 je zkrátka, zejména v projevu řízení, o dost jiným kolem než většina srovnatelných konkurentů. Na jeho projev je třeba si zvyknout, když mu ale přijdete na chuť…

ODPRUŽENÍ – konečně

Ták a postupně se dostáváme i k tématu odpružení, které ale můžeme vzít výrazně stručněji, než oblast ovládání. Systém Giant Maestro již většina z nás dobře zná a víme tedy, co od tohoto zadního zavěšení čekat. Poslední generace navíc – díky implementaci kuličkových ložisek do horního oka tlumiče – vykazují ještě vyšší míru vnímavosti než starší generace. To samé platí i pro Giant Reign 27,5, který jde v tomto směru ještě o kousek dál, když nad to vše přidává tlumič RockShox Monarch v již jednou zmiňované úpravě DebonAir.

Nadýchaná duchna

Díky tomu je zadek až pohádkově citlivý na drobné nerovnosti, ať již jedete po rovině po rozbité cestě, stoupáte v terénu do kopce a užíváte si, jak se vaše zadní kolo doslova lepí k povrchu, nebo se naopak plni nadšení hrnete dolů. Ve všech situacích to prostě chodí krásně jemně až mechově. U „dvojkového“ modelu (Reign 27,5 2 a 27,5 2 LTD) sice nenajdete moderní a trendy tlumič s expanzní nádobkou (RS Monarch Plus či Fox Float X), avšak mně se zdálo, že to kapacitě zadní stavby nijak výrazně neubralo. Ve středním rozsahu běhá Maestro na Reignu nahoru a dolů jako o život a problémy mu tradičně nedělají ani velké nárazy. K jejich zvládání přispívá přirozená „decentní“ progresivita tohoto systému.

Jak jako decentní?

Pro vysvětlení – o decentní progresivitě zde mluvím proto, že se tlumič ochotně a opakovaně vydává až téměř ke dnu svých možností vždy, když zadek chytne trochu větší ránu. Není to tedy ten případ, kdy by poslední centimetr na pístnici zůstal téměř nevyužit a čekal, až skočíte „na placku“ z třetího patra paneláku, jak tomu bylo třeba u starší verze Treku Fuel EX bez komory DRCV. Zkrátka a dobře vyvážený a plně aktivní chod, jaký byste od závodně laděného stroje mohli a měli očekávat.

Uvidíme, zda se nám do rukou v příštím roce dostane třeba krásně žlutá varianta Reign 27,5 1 nebo jeden z karbonových mazlíků z řady Reign Advanced, které již všechny spolupracují s tlumičem RockShox Monarch Plus. S ním se dost možná schopnosti zadní stavby při plném zatížení posunou ještě o kus dál…

KOMPONENTY

V tomto bodě nelze začít jinak než u vidlice RockShox Pike a nelze říci nic jiného, než že je prostě skvělá! Netřeba to zdlouhavě okecávat, jelikož o kvalitách nové generace Piku ví snad každý, kdo se jen trochu zajímá o MTB techniku. Abych to shrnul, nasazený RockShox Pike RC Solo Air, tak jako všechny kusy z tohoto rodu které jsem měl zatím v ruce, u mě osobně boduje především díky vysoké citlivosti již od prvních milimetrů jeho kroku, máslově jemnému kroku, vysoké aktivitě a nemalé konstrukční tuhosti. Zkrátka takměř snová vidlice, za také poměrně snovou cenu. I když oproti MOC většiny Foxek je RS Pike při svých kvalitách skoro zadarmo…

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST
*Dobrou zprávou pro „RS Pike Fun Club“ je, že se tato vidlice v různých verzích objeví na všech modelech Giantu Reign! Takže „pá pá“ pane Liško…

K výše popsaným kvalitám bych připojil i to, že díky systému Charger Damper (100% uzavřená tlumící olejová patrona s typickým měchem v horní části) je krok této vidlice stejně skvělý ráno na parkovišti i večer na konci toho nejdelšího sjezdu, který si ten den dopřejete. Neméně parádní je i řešení zvané Rapid Recovery, tedy vylepšení okruhu tlumení odskoku umožňující vidlici „rychle se zotavit“ po velkém nárazu a hned se připravit na další body check.

Jediné, co bych této vidlici snad mohl vytknout, je až příliš lineární krok její jediné vzduchové komory. To lze ale snadno změnit díky plastovým inzertům pojmenovaným Bottomless Token, jejichž pomocí lze „vyvložkovat“ vzduchovou komoru, takto snížit její objem a tak dosáhnout progresivnějšího projevu. Plastové Tokeny, maximálně lze do Piku vložit čtyři kusy, jsou přitom součástí každé nové vidlice a každého nového kola touto vidlicí vybaveného.
*Měl jsem v plánu jich pár vzít na Gardu a hrát si na velkého tunera, ale nějak nebyl čas. Příště si ale na možnosti Piku určitě více posvítím…

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST
Velký objem, ostrý pevný vzorek, dostatečná odolnost a dobře zvolená směs činí ze plášťů Schwalbe Hans Dampf jedny z mých nejoblíbenějších enduro pryží

Kola & pláště

Testovaný Giant Reign 27,5 2 LTD (Limited), jediný model, který je montován v Evropě, se otáčí na kolech Giant s ráfky pojmenovanými Giant P-AM2. To vám asi nic neřekne, každopádně na základě informací co máme od dovozce, by se mělo jednat o mnohem vyšší standard než jen obyčejné tovární sety. Co bych ale vypíchl, jsou pláště Schwalbe Hans Dampf 27,5×2.35″ Performance Folding. Není to poprvé, co mám potřebu jim veřejně vyznat lásku. Tyhle pláště mě prostě fascinují.

Dobře vypadají, slušně jedou a ani se mi nestalo, že bych je při použití solidní duše na nečekaném místě prostřelil, prořízl či jinak poškodil. A že je Garda na defekty jako zrozená. Nejvíce mě ale fascinují jejich jízdní kvality. Tak jisté, jasně čitelné, komfortní a všestranné gumy jsou spíše výjimkou, nikoliv pravidlem.

BRZDY A ŘAZENÍ

Vzhledem k ceně celého kola, i k tomu, že se jedná o první generaci kompletně přepracované řady, je jasné, že se jeho vývoj musí nějak zaplatit. Proto nebudou maloobchodní ceny strojů Giant Reign 27,5 zrovna lidové. Či jinak, u relativně dostupné testované varianty 2 LTD je dobře vidět, že zde byl kladen důraz na klíčové komponenty (vidlice, tlumič, sedlovka, kola, pláště), naopak se dost šetřilo na brzdách a řazení, kde kraluje Shimano a jeho víceméně základní MTB řada Deore. Tu doplňuje pouze přehazovačka SLX Shadow Plus – tedy s pomocným napínacím mechanizmem.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST
Zadní zavěšení Giant Maestro (systém s virtuálním bodem otáčení) v plné kráse

V katalogu ani na pohled to nevypadá nijak úchvatně, na druhou stranu Shimano je Shimano a tyto japonské díly prostě fungují. Proto se nemusíte bát, že by vám řazení Deore po pár jízdách vypovědělo službu, stejně tak se nemusíte trápit tím, že by vás brzdy Deore nechaly uprostřed sjezdu na holičkách. Jak je známo, nejsem zrovna velký vyznavač brzdičů Shimano, avšak při správném nastavení a vzhledem k použití velkých disků (200/180 mm) mě ani na Gardě, a to už je sakra co říct, ani jednou nezklamaly. A že párkrát dole u jezera jejich desky pořádně zavoněly…

Poslední zmínku bych věnoval převodům 2×10, kde musím tradičně pochválit šťastnou ruku lidí z Giantu, jelikož toto kolo, stejně jako starší generace, vybavili dvoupřevodníkem s velkým skokem mezi oběma plackami (38/24 zubů). Při jejich střídání je sice třeba prohnat řetěz na kazetě o vícero pastorků, na druhé straně ale máte k dispozici luxusně široký rozsah a co je pro mě osobně důležité i náležitě lehký nejlehčí převod.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST
Velký rozestup převodníků (38/24 zubů) dává systému 2×10 dostatečný rozsah a poskytuje kolu náležitě lehký nejlehčí převod

Poznámky a postřehy

V tomto případě jsem si již stihl vystřílet snad všechny trumfy. Zmíním proto jen chytrou volbu v nasazení napínáku řetězu MRP 2X doplněného o chránič převodníků – AL Backplate. Díky němu nejenže řetěz jistě drží na převodnících, ale zároveň vám spodní chránič poskytuje nemalou jistotu při přejíždění padlých klád a podobných překážek. Spokojený jsem byl i s instalací teleskopické sedlovky RockShox Reverb Stealth, i když i giantovské Contacty nejsou vůbec špatné. Reverb je ale Reverb.

Absolutně poslední bodík budiž věnován ovládací páčce lockoutu na tlumiči, která je taková kouzelná, jelikož – ač má jen dvě polohy (otevřeno/zavřeno) – se otáčí o 360°. Ony jsou jednotlivé polohy (dole = otevřeno, doprava = zavřeno) poměrně dobře patrné, ale onen efekt protáčející se páčky na takovouto třídu komponentů nepatří! Že se protáčí páčka na letitém X-Fusionu není nic zvláštního, ale u RockShoxu by si na to mohli dát pozor. Možná jde jen o problém jednoho vzorku, důležité ale je, že to nemá vliv na funkci nehledě na to, že tuto páčku nejspíš neobrečíte, když ji „náhodou“ ulomíte.

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST
Páčka na tlumiči RockShox Monarch má jen dvě polohy (Open/Close), přesto se dokáže otáčet o 360°, což by nemusela…

Giant Reign 27,5 2 LTD – závěr

Mou prvotní otázkou, která mi rezonovala hlavou před tím, než jsem se na tomto kole svezl, bylo, zda jeho deklarovaná závodní geometrie nebude omezující pro „běžné bikery“, kteří si chtějí jízdu na svém enduru prostě jen užít a nepotřebují za každou cenu bojovat o vteřiny a setiny. A odpověď? Mě osobně tohle kolo dost sedlo, i když uznávám, že je jeho posed i ovládání laděno skutečně tak, aby se nejlépe osvědčilo na závodních tratích. Na druhou stranu, pokud akceptujete, že je třeba se nad řídítka více sklonit, můžete těžit z výhod tohoto „race set-upu“, kterých je, minimálně dle mého mínění, mnohem víc než potenciálních neduhů.

Na levé straně je díky brzdě, řazení a páčce sedlovky RockShox Reverb tradičně docela plno…

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Více informací o tomto kole najdete na webu
www.giant-bicycles.com (zatím jen v EN verzi)
giant logo

Hodnocení (0-5*)
Faktor zábavy * * * * *
Ovládání * * * *
Zadní stavba (celek) * * * * *
Efektivita odpruž. * * * * *
Citlivost * * * * *
Aktivita * * * * *

Líbí se… Dalo by se zlepšit… Pro koho?
Co vše je tohle kolo schopné vyjet!
Jak snadno, i při své hmotnosti, jede (po rovině i do kopce)
Geometrie zítřka – položená hlava, dlouhý rám a krátká stopa předního kola činí ovládání vskutku revolučním a nečekaně všestranným. Jednou se možná v učebnicích MTB historie bude psát, že Reign nastartoval novou školu enduro kol
Komfort, citlivost a aktivita odpružení
Vidlice RockShox Pike je prostě boží!!!
Zadní stavba a její aktivita i stabilita na konci zdvihu
Sedlo, o kterém skoro nevíte
Napínák MRP 2X a chránič převodníků
Velký rozsah převodů 2×10
Pláště Schwalbe Hans Dampf – komfortní, jisté, dobře čitelné
Vybavení Shimano Deore (SLX) „morálně“ snižuje hodnotu kola
Brzdy Shimano Deore postrádají kolečko pro nastavení jako vyšší modely, lze ale požít imbus – nebuďte líní to udělat!
Pro někoho příliš nízko položená řídítka – více sportovní, méně komfortní posed
Pro někoho na jedné straně až příliš velká stabilita i poměrně velká aktivita řízení
RockShox Pike bych doplnil alespoň dvěma inzerty Bottomless Token
Určitě pro závodníky, kteří se pohybují na tratích domácích i světových pohárů Endura. Ale také pro běžné smrtelníky, kteří chtějí jedno kolo na vše. Tento konkrétní model by stačilo trošku odlehčit, nebo jen třeba pro určité podmínky nasadit lehčí a rychlejší gumy a pak se s ním můžete vydat z legrace třeba i na maraton, objet si pro srandu s kamarády seriál Kolo pro život, či „XC enduro“ v Mostě. Na to, co Reign 27,5 všechno sjede a s jakou jistotou, je nevídané, že skoro to samé i vyjede. Když nebudete do kopců vyloženě chvátat, pak skutečně nepotřebujete jiné kolo. Reign 27,5 je tedy strojem pro ty, kdož mají rádi tvrdý terén, poctivou techniku, ale také tvrdou bikovou dřinu, která je cenou za to správné a poctivé MTB dobrodružství! Je to zkrátka takový „All-Bike“.

Giant Reign 27,5 (2015) from BikeAndRide.cz on Vimeo.

Giant Reign 27,5 2 LTD
Rám ALUXX SL-Grade Aluminum, 6.3″/160mm Maestro
Zdvihy – přední/zadní 160/160 mm
Vidlice RockShox Pike RC Solo Air, Giant Custom 46 mm Offset
Tlumič RockShox Monarch DebonAir RT
Řazení Shimano Deore 2×10
Přehazovačka Shimano SLX Shadow Plus (10s)
Kliky Shimano Deore (28/24 zubů) + MRP 2x Guide (AL Backplate)
Pláště Schwalbe Hans Dampf 27,5×2.35″ Performance Folding
Ráfky/Náboje Giant P-AM2/ Giant Tracker (15 mm/12×142 mm)
Řídítka/Představec Giant Contact SL DH (800 mm) / Truvativ Holzfeller (40 mm)
Brzdy Shimano Deore (disky 200/180 mm)
Sedlovka Rockshox Reverb Stealth, 30.9, 125 mm (M-XL) 100 mm (S)
Hmotnost 14,3 kg (vel. M/17″, bez pedálů)
Cena *brzy doplníme

Giant Reign 27,5 2 LTD - TEST

Foto: Los Tomanos (jízda). Jakub Douda – fotoJD.cz (jízda ve skalách), Štěpán Hájíček (statické a detaily)

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • ahoj, v tom videu je v cca 1:00+ peknej, trail, kdepak to je, nekde nad Řevnicema?

    • Nooo, slíbil jsem nepřímo jeho stavitelům, že o něm budu hovořit jen jako o „Trailu kdesi na Brdech.“ Aby něco vydržel…

      • tonik666

        v první chvíli jsem se těšim na mt. baldo, a pak koukám, že ty traily znám :)))

  • Kvetak

    zdrc, ty Schwalbiny ti musim podepsat. Valivej odpor vzhledem k jejich zravosti je paradni, daj se pouzit po celej rok od jara do jara – jen si hrajes s tlakem. Jejich levnejsi tvrdsi verzi jsem po 4.500 km propalil jenom jednou, coz mi jako dosavadniho uzivatele velkyho eSka dodneska vyrazi dech 🙂 Jenom doporucuju nejen na hard riding, ale vsude tam, kde chces usetrit na lepeni a zaroven zvysit komfort nizkozdvihovych bajku – coz je muj pripad. Jinak Reign nevypada vubec zle, musim si to Maestro vyzkouset, kdyz o nem tak basnis 🙂 Jen dotaz spis pri majitele- kolik vydrzej ty cepy? Dikes za recenzi!

    • O čepy bych se nebál. Jsou to kvalitní kazetová ložiska a když se časem vysypou nebo zadřou, tak jejich výměna není nijak složitá, ani drahá. Já na svém historickém Specializedu Enduro měnil před lety ložiska a kvalitní SKF mě vyšli na cca 150 kč kus a vzhledem k tomu, že se jich měnilo jen pár zrezlých, tak to bylo za pár šlupek vyměněné.

      • tonik666

        Teď řeším, SKF ložiska ve velikosti do mé zadní stavby jsou okolo 80kč/ks, takže neváhám.

        Horší je to do nábojů, tam jsou ložiska s větším vnitřním průměrem a ta jsou klidně za 200-300.

  • Koumes

    Nejsou ty Gianty nějak moc dlouhý? Na jakýho habáno je to eMko s TT 620 mm? 😮 😀

    • Není to tak hrozné jak to vypadá. Na mých 180 cm by posed na Mku tak akorát… Není to takový kraťas jako Canyon Spectral, ale ani žádné extra dlouhý parník jako Lapierre Spicy (jezdil jsem Lko).

  • JackMagnum

    Jako bike-nováček se ptám, kolo je 27,5 a pláště 26×2.35″ ???

    • Hele chybka… Kterou jsem přenesl z oficiální tabulky osazení. No, jsme jen lidé 😉 Samozřejmě kola i pláště jsou průměru 27,5″

  • Mediwh

    Ahoj jak by vypadalo porovnání s Spectralem měli jste ho v testu je to úplně odlišné kolo co se týče jízdního projevu a posedu? Spectral pro modelový rok 2015 má obdobnou vidlici a tlumič což by mohla být zajímavá varianta.

    • Canyon Spectral bych srovnával spíš s Giantem Trance (http://www.bikeandride.cz/2014/07/giant-trance-275-1-test/)

      Stejné zdvihy (140 mm) i obdobné zaměření. Trance působí v ruce více nezničitelně a lépe zvládá hodně těžký terén, zejména díky výraznější progresivitě zadní stavby. Spectral je ale taky moc příjemný. Je hodně kraťoučký, to nemusí sedět každému, má hodně položenou vidlici, což dohromady znamená, že je hodně stabilní a hravý zároveň. Mě hoodně bavil. Giant Trance je zase kolo, které se nechá strašně moc líbit, klidně i 160 mm vidlici, jak je tomu u Trance SX
      http://www.bikeandride.cz/2013/09/giant-trance-sx

      Jinak Giant Reign bych srovnával spíše s Canyonem Strive CF (AL), což je také parádní kolo, ale… Shape Shifter tě buď bude obrovsky bavit a budeš si užívat, že máš opravdu „dvě kola v jednom“ nebo tě to bude otravovat.

      Canyon Strive CF (AL) je v DH módu více sjezdový než Reign, v XC módu podobně schopný jako Reign ve výjezdech, ale možná ne až tak úplně. Reign se svou výjimečnou geometrí hraje úplně jinou hru (viz test). Do kopce vyjde skoro vše, dolů se nechá krásně řídit mezi stromky, ale klidně se také s tebou vrhne kolmo dolů po skále. Rozhodovat se mezi Reignem a Strivem… bych měl asi hlavu jak pátrací balón!!!

      • Zdeněk

        Díky super recenzi, balón konečně splaskl:-)další o Reignu už číst nehodlám..1* Teď již jen čekání na únor, kdy by měli v ČR být kola L/XL..
        Jen ještě poslední červík, budete mít na test v dohledné době Commencal Metal V4? Dle recenze v IMB taky hodně povedené all in one kolo..

        • No, Commencal Meta by mě také osobně zajímal, ale nějak pořádně nevím kdo to k nám vozí… Poradíte, zkusím něco dojednat…

          • Petr

            Co Kamil Tatarkovič, FDF Bikeshop?

          • tonik666

            Tatarka

      • Míraa

        Pak jsem asi koupil jiného Spectrala a na jaře testoval jiného Trance 😉 Mám z toho skoro až opačný dojem. Jak vizuálně tak pocitově mi přijde Spectral pro drsnější zacházení. Stačí porovnat zadní stavbu. Jediné, co ho může řadit do lehčí kategorie je váha. Jo a těch 160 mm vepředu vozím právě na tom Spectralovi 🙂

        • Pokud máš Spectral se 160 mm, pak je to asi vážně jiné kolo! To už musí být vyložený sjezďák. Co se týká náročnosti terénu, jde hodně o tu hmotnost. Z Trance jsem měl pocit, že vydrží skoro vše, zejména když jsem loni na konci sezóny jel na Giantu Trance SX Enduro Race Špičák. http://www.bikeandride.cz/2013/09/enduro-serie-2013-3-spicak/ | TEST GIANT Trance SX – http://www.bikeandride.cz/2013/09/giant-trance-sx-275-2014-test/

          Trance je také stabilnější na konci zdvihu. Spectral je ale také úžasné kolo, všechna čest. Já se jen o něj nějak bál kvůli tomu jak je lehký. Ale to je jen v mojí hlavně. No a jak někdo psal u testu, když se vyvložkuje tlumič Fox na Spectralu, dosáhneš vyšší míry progrese a pak to asi bude (se 160 mm vepředu) slušný zabiják 😉
          http://www.bikeandride.cz/2014/08/canyon-spectral-7-0-test/

          • Míraa

            Jo vložku v tlumáku mám, ale měl jsem vzít asi tu největší 🙂 Přál bych ti vyzkoušet Spectrala s funkční vidlicí (Aurona dobře znáš a máš možnost porovnat s FOX řady Evolution). Je to pak zase jiný kolo. Já váhu nikdy moc neřeším, takže proto mi připadaly obě kola co se týká odolnosti nastejno (pocitově). Naopak když si prohlídnu očima strojaře amatéra zadní stavbu a jednotlivé čepy, tam mi naopak přišel odolnější Spectral. Ale jsou to obě výborná kola a každý si najde spokojeného majitele. Navíc na to koukám zaujatě 🙂

  • Josef Franc

    Mám obrovské dilema díky novému Reignu, po kterém jsem dlouho pokoukával a plánoval jsem ho koupit na příští sezónu. Po letošním testování, kdy už mi zbyly jen dvě kola, Patriot a Trance, jsem se rozhodl pro Patriota, protože mě Trance připadal proti Patriotu uhoupaný a předpokládal jsem, že Maestro na Reignu bude podobné Trancu. Bohužel jsem se dostal do stavu, kdy jsem „obrovsky“ naštvaný na AUTHOR a to ovlivňuje mé rozhodnutí týkající se koupě nového Patriota EVO, ale to sem nepatří…

    Dá se srovnat Maestro na Trance a Reign? Jsou si podobné?

    Máte nějaký plán kol, které plánujete testovat a kdy?

    Budete testovat Patriot EVO? Kdy?

    Jinak díky moc za test a jen tak dal…

    • Patriot EVO – test ANO! Slíbený je už dlouho, jen musím zatlačit na Spacemana, aby mi ho konečně půjčil pro klasický test. Už se na něj obrovsky těším 😀

      Maestro na Giantu Trance a Reign je v zásadě stejné, nebo alespoň hodně podobné. Pokud ti připadal Trance příliš uhoupaný, je to asi tím, že s ložisky v horním oku tlumiče je zadek citlivější než kdy dříve a tedy i víc vnímavý na pohyby jezdce při šlapání. Když se do toho ale „správně“ opřeš, je cítit, jak ten zadek pod pedály hezky tuhne. Není to tak partné jako u DW-Linku (Turner Burner např.), ale jde to v tom duchu. Ale chápu co myslíš, Patriot je i s jehličkovými ložisky na tlumiči zkraje stabilnější – tak je postavená jeho zadní stavba, přitom ale EVO s velkým tlumičem zobe jako víno!

      A Author vs AGang – je to jen jiná nálepka na spodní trubce 😉 Ta kola dělají stále ti stejní lidé se stejným zápalem a nadšením, takže co? Tak prostě rozhodlo vedení a i v „AGangu“ musí poslouchat, aby mohli dál kutit svoje skvosty.

      • Josef Franc

        Díky za reakci a podněty k přemýšlení.

        Když to vezmu ještě zpětně. Poslední testovací srovnání Patriot vs. Trance bylo v pořadí 1.Patriot 2.Trance. U Trancu jsem byl už celkem unavený. Taky jsem dlouho hledal správný posed. Ale když jsem pak do toho šlápl, tak je pravda, že to kole vlastně jelo taky moc pěkně a všechny stěžejní stoupáky a sjezdy, na které jsem se soustředil jsem projel jako nic. Špatný dojem zanechalo na konci dne mírné stoupání vyjetými kolejemi, kdy jsem byl už „vyfluslej“ a zadní kolo se jakoby zhouplo na mírném schodku/nerovnosti a „zakouslo se“.

        Co se týká mého naštvání na Author, tak to není problém značky Author na rámu, že to není Agang. Cestuji v rámci zaměstnání a jsem rád, že žiji v ČR i se všemi problémy co tu máme. Přeji českým firmám úspěch a rád bych jezdil na českém kole. Byl bych hrdej na Author Patriot EVO. Navíc, když je to fakt dobry kolo. Jenže, jenže, 🙁 …a to sem nepatří.

  • all

    hezké nadšení…zajímal by mě údaj o délce posedu dík

  • Franta

    Skoda, ze se neprodava jen ram …

  • Lolek

    Ahoj,

    myslíš že je „živost“ takového kola způsobena opravdu jiným offsetem vidlice? Mám ve výbětu i YT Capru a bojím se aby to nebylo málo hravé (65,5° hlava , 583mm horní trubka, 1169mm rozvor, 430mm chainstay)

    • Ano, ten offset dělá hodně. Je to jako U Garyho Fishera a jeho Genesis 2 na 29″ kolech. YT Capra asi bude hodně v DH módu. Už třeba Canyon Strive CF Race s hlavou 66° je v DH módu slušný parník 😉

  • Roman

    V Mku to má delší rozvor, delší zadní stavbu, stejný hlavový jako u Enduro evo což je mini DH + navíc 650b. To musí být solidní tank.

    • Jo, jen by se pro vyloženě bikeparkové FR až DH nasazení hodilo přidat alespoň dva Bottomless Tokeny do Piku pro více progresivity.

  • Radek

    Tak teď taky nevím. Navštívil jsem Canyon v Německu svezl jsem se na Spectralu a Strive a nemůžu se stále rozhodnout a do toho přijde Giant. Tak asi budu čekat na cenu. Jinak show room Canyonu v Německu moc hezky, ale zklamali mě že neměli na vyzkoušeni více variant velikosti kol. Zapůjčili mi pouze Strive geo. race vel M a Spectral S geometrie standart. No a musím říct že jsou ty kola strašně krátké, byl jsem zvyklý na Specialized a tohle je úplně něco jiného. Když jsem se bavil s technikem že mi sedí i ta velikost M řekl mi že v žádném případě že si mám objednat S. Takže stejně nevím. Jinak super stránky musím říct že hledám každý druhý den jestli je tu něco nového. Díky

    • No jo, Canyony jsou hodně kraťoučké, Spectral v Mku, co jsem letos jezdil byl dost extrém, ale musím říct, že po půl dni jsem o tom nevěděl a vyjel jsem s ním skoro vše, co jsem chtěl a dolů to pak byla super jízda!

      Pokud jsi zvyklý na delší posed, tak ti bude Giant sedět určitě víc, ať Reign nebo Trance. Obě moc pěkná a šikovná kola. Reign asi nebude super levný, ale mě by asi lákal nejvíc. Je to vážně ALL-bike s kterým se dá objet vše. Možná si počkat na kolekci 2016 kdy už třeba hliníky budou při přijatelné ceně lépe osazené. To Deore na 2 LTD je trochu cheap, ale funguje a vyměnit se dá za XT vždy. Třeba jen kus po kusu. Hlavně, že tam je pořádná vidlice a tlumič 😉

    • Lukáš Hemerka

      Ahoj, řeším úplně stejný problém s kolama od Canyonu, a do toho teď Reign :-). Do showroomu se taky chystám, dokonce jsem chtěl zorganizovat hromadnou výpravou, tady v jiné diskuzi, ale nějak se to neujalo. Volal jsem taky prodejci tady v ČR a ten mi říkal, že Strive tam budou mít až tak v listopadu, takže dle tvých slov už ho tam mají. K těm délkám rámů – líbí se mi právě verze Strive AL 6.0 Race a nebo Spectral AL 7.0 EX protože jsou delší než normální modely. Jsou osazením téměř totožná kola, ovšem rozdíl 10tis Kč a více jak kilo hmotnosti ve prospěch Spectralu nejsou úplně zanedbatelný. Výhoda je, že by ty rámy měly být delší než u „normálních“ verzí, a navíc u spectralu je u této verze i zvýšený zdvih vidlice na 150mm. Hodně se mi líbí a myslím že by mi kolo plně dostačovalo jako jedno univerzální kolo. Ovšem pořád mi to nedá a kola bych si rád „osahal“ osobně. Taky jsem řešil výměnu sady 1×11, kterou jsou jako „závodní“ tyto obě verze osazeny za pro mě univerzálnější a taky levnější 2×10. Tím bych se taky mohl dostat na lepší peníze a mělo by to jít (je tam snad jen problém s ořechem, který se musí vměnit), to jsem taky řešil se zástupcem Canyonu, byl hodně ochotný, a všechny moje dotazy trpělivě snášel a dohledal co bylo potřeba :-), ale zase záruka apod . . no není to jednoduchá volba. Nehodlám na tom závodit, ale mám rád kvalitní techniku a mít tohle v garáži je opravdu paráda. No uvidím, protože ten giant mě moje „jasné“ představy trochu hatí . . .

  • Radek

    Tak úplně ty stejné kola řeším Strive AL 6.0 Race a nebo Spectral AL 7.0 EX . V tom show roomu jsem jezdil na Strive AL 6.0 Race vel M a potom mi dali zkusit Spectral ve vel S . Měřím 173 / 70kg rozložení tělesné výšky normální. No a Strive mi připadal akorát a Spectral malý. Jak jsem psal výše jejich technik mi ale řekl že Strive určitě ve vel S. Tak nakonec když jsem to porovnal vybírám mezi Strive AL 6.0 race vel S nebo Spectral 7.0 EX ve vel M. Tak uvidím. Já jsem měl služební cestu tak jsem neřešil ale jinak si tam dopředu zavolej protože tam opravdu nemají všechny velikosti na vyzkoušení. Toho spectrala mi půjčili dokonce v carbonu protože nic jiného tam neměli. Tak hodně zdaru při nákupu já si udělám radost v Lednu tak uvidím s cenou Gianta.

    • Lukáš Hemerka

      Díky za radu a komentář. Já mám asi 175cm a 80kg, dle těch jejich konfigurátorů mi vycházejí vel. M, ale já dám stejně na svůj pocit, a těžko mi někdo zakáže objednat co chci :-). Jinak taky doufám, že mi tamtudy povede služebka tak se tam chci zastavit a když ne, počkám asi až na jaro na nějaký test fest, veletrh apod. Ale to už zase budou nový modely a začarovaný kruh přijde znovu :-).
      Přeju taky hodně zdaru při výběru a ať si s novým bikem spokojený!

      • all

        take mám rád delší posed..canyon má poměrně kratší,zkoušel jsem sedlovku s offsetem,pak teleskop offset a ok,ale ta cena za výměnu (M/174)

  • Ještě tak trochu obecně. Ano, lidé u Canyonu umí dobře poradit a český zástupce je hodně šikovný a zběhlý co se výběru velikosti pro určitého jezdce týká. Mě třeba pro prezentaci Strive CF předem vybral M Race a já byl naprosto spokojený. Ale vždy je to hodně individuální záležitost. Já při svých 180 cm obvykle dle tabulek patřím na Lko, ale to mi obvykle moc nesedí. Menší konflikt byl třeba u testu Specialized Camber Evo 29, kde jsem si vyžádal M, ale to bylo i na mě hodně maličké.

    Jinak pokud na kolo nespěcháš, Lukáši, pak bych určitě doporučil počkat na Test Fest a jiné akce, porovnat Canyon Spectral, Strive a určitě i Giant Trance a Reign a sám uvidíš. Každé kolo jednotlivě je skvělé, ale rozdíly mezi nimi nejsou vůbec malé. Spectral a Strive se nejspíš měnit nebudou, jen osazení atd. podobně i Trance a Reign. Takže bych se až tak nebál… Přeci jen to nejsou rohlíky, ale kolo za nemalé peníze…

  • Rostič

    Jestli bude MOC cca 67tis tak to bude parádní mini DH 🙂 Ty rozvory jsou celkem dost, toho se trochu bojím. Spešl Enduro 26″ i Stump Evo 29″ se svými 173cm mám M, u Reign bych váhal jestli S či M, poradí někdo s velikostí?

    • To bych, dle oka, hádal spíš to Sko. Určitě by ti poradili na prodejně Progress Cycle… Nebo si porovnej geometrie. Na mě bylo to Mko akorát, na tvých 173 cm by bylo už asi dost dlouhé. Zdenda Svatoš z Progresu, který je o něco menší než já, tak vozí zásadně Ska (Trance i Reign).

    • Robin

      Mám objednaný Reign I. v oranžovo-žluté barvě a taky měřím 173 cm. Z Progressu mi bylo doporučeno vzít vel. S., o vel. M prý nemá cenu při takovéto výšce uvažovat.

  • Díky Petře za tip, napíšu Kamilovi a zjistím co a jak 😉 Jestli by tedy byl nějaký Commencal na test 😀

    • Petr

      Není zač. Taky jsem po té Metě koukal, takže budu jen rád za nějakou recenzi tady z ČR. Jak to tak vidím, tak bude na jaře po lesích přereignováno 🙂

  • Též jsme byli nadšeni, jen řidítka putovala zpět nahoru 🙂
    Pěkný video a naše dojmy: http://www.frbikes.cz/a/2523_test-giant-reign-27-5-2-ltd-2015.html

  • Radek

    Tak jsem se bavil s dovozci z Brna a v lednu je Reign na obchodě. Z Progress Cycle mi na mojich 173cm doporučili vel S.

  • Radek

    Tak jsem se díval na stránky Canyon a dodací lhůta pro Spectral AL 7.0 EX vel M je květen 2015 tak pokud objednám po novém roce tak to vidím na podzim což je smutné.

    • Štěpán

      Já jsem objednával koncem září, takže ho mám od včerejška doma. 3 týdny před slibovaným termínem.

      • Lukáš Hemerka

        Tak mě napadá, nemohl bych se na toho bajka podívat, když už ho máš doma, což bude asi blíž než do Německa 🙂 ?

        • Štěpán

          Není problém. Lokalita Praha. Jak jsi na tom ty?

          • Lukáš Hemerka

            Já Pardubice, tak co dát nějakou vyjížďku, když máme tak pěknej podzim? Bohužel mě to teď vychází tak blbě, že budu mít čas až 23.11. v neděli, nebo mě napadá 17.11. v pondělí je volno . . jak jsi na tom ty? Napiš mě kdyžtak na mail hemera@seznam.cz

    • Lukáš Hemerka

      kup červenýho a máš ho doma za 2 týdny 🙂

  • Dobré zprávy… Kdo se ptal na Commencal – test jednoho kola máme prozatím přislíbený na začátek příštího roku 😉

    • Petr

      Výbordelně 🙂

    • Zdeněk

      😮 Pěkná práce…:-)

  • Radek

    Tak jsem si objednal Giant Reign :o)

    • Lukáš

      Dobře ty

    • Tak doufám, že budeš spokojený, když jsem toho Reigna tak moc vychválil 😉

  • Radek

    Ahoj chtěl bych se zeptat kde koupit ty Bottomless Token do vidlice. Díky Radek

  • radek

    Tak už je doma a prvni dojem úžasný ještě lepší jak canyon i když osazení je slabší. Velikost S na moji 173cm super. Taky v ceně patka a inzerty do vidle. Pedale už jsem koupil azonic a taky fiften boty. Tak už jenom čekám na sezónu. Radek

    • No paráda. Gratulace k novému kolu. Ať tedy slouží a ať tě stále baví 😉

  • honza M.

    Ahoj , mel sem moznost zkusit testovaci model u nas bike shopu , vzal sem ho na nasi trat a skakal sem na nem asi 8m dlouhou lavici spis sem jezdil klopenky a par dalsich skoku , ale moc nenaslapal , kolo mi tehdy neprislo nijak velky . v jednom z komentaru nekdo rikal ze meri 173 cm a ma vel. S a ze je spokojenej , ja mam 170cm a objednal sem si vel. M myslis ze mi to bude velky .? diky za odpoved .

  • honza M.

    Ahoj na podzim sem mel moznost vyzkouset Reigna 2015 vel. M vzal sem ho na nasi trat skakal sem na nem asi 8m dlouho lavici jezdil sem klopenky a par dalsich skoku , ale moc sem na nem nenaslapal a velikost ramu mi prisla celkem v pohode . ale cetl sem komentar kluka kterej rika ze meri 173 cm a ma vel. S a ze je spokojenej . Ja mam 170cm tak si rikam jestli mi to M nebude dlouhy , to je muj dotaz ..?? Ale jezdil sem na Specialized Comp vel. L a nebylo to tak hrozny … diky za odpoved .