Novinky Lapierre 2015

Novinky Lapierre 2015Minulý týden jsme navštívili Cyklo Arénu Vysočina, kde jsme se nejen projeli po nových stezkách, ale také se zúčastnili prezentace novinek značek Ghost, Lapierre, Electra a Cratoni. O Ghostu 2015 jsme psali již dříve, Cratoni a Electru ještě naťukneme, dnes se tedy zaměříme na Lapierre roku 2015.

Elektronický mozek jako standard

V rodince horských kol Lapierre 2015 se toho na první pohled mnoho nemění, jelikož se zásadní premiéry odehrály již minulý modelový rok (2014). Letos z jara totiž na trh nastoupily nové generace trailových strojů Zesty AM (27,5“ a 150 mm zdvihu), zbrusu nové Zesty TR (29“ a 120 mm zdvihu), kompletně přepracovaná byla též řada enduro mašin Spicy, která dostala střední kola, hliníkové i karbonové rámy a zdvihy 160/150 mm (P/Z).

Novinky Lapierre 2015
Lapierre Zesty AM 327

Novinky Lapierre 2015
Lapierre Zesty TR 829

Co z toho již známe?

Zástupce drsnějšího bratra z této dvojice či trojice (Spicy 327 – 2014) jsme letos podrobili nejedné zkoušce (Krušný test Lapierre Spicy) a odcházeli spokojeni s výsledkem. Dříve jsme testovali i všestrannější Zesty (2013) a to i v provedení s chytrým tlumičem E:I Shock. A právě tato vymoženost, která byla dříve volitelnou alternativou u vybraných kusů, se v roce 2015 stává automatickou součástí vyšších modelů. Konkrétně u Spicy najdete E:I Shock u modelů Team a 527, klasický tlumič zůstane základní verzi 327.

Novinky Lapierre 2015
Lapierre Spicy Team

Podobná logika funguje i u řady Zesty, kdy jsou u varianty AM chytré tlumiče na čtyřech modelech vyjma základního 327, a úplně stejně je tomu i u devětadvacítek Zesty TR. Zde se jen základní model jmenuje Zesty TR 329, aby bylo jasné, na jakém průměru se otáčí.

Novinky Lapierre 2015
Lapierre Zesty AM 427

Lapierre DH a dětské Froggy 24

Další z novinek Lapierre 2015 vlastně již známe, proto jen malá připomínka. Již v březnu byla představena zmenšenina dospělého freeridu Froggy 26, kterou je juniorské bikeparkové kolo Froggy 24 – aby vás vaše děti mohly následovat. Druhou peckou je zbrusu nový sjezďák na středních kolech Lapierre DH.

Novinky Lapierre 2015
Lapierre Froggy 24

Novinky Lapierre 2015
Lapierre DH 727

reklama

Osvědčené ještě lepší

Další podstatnou novinkou je model X-Control, který se na první pohled neliší od svého současníka (test Lapierre X-Control 227 – 2014), avšak zdání zde slušně klame. Tato oblíbená řada dostupných sportovních všeumělů totiž dostala pro rok 2015 do vínku zcela nový rám (lehčí, tužší atd.), ale především pak vylepšenou zadní stavbu nově označenou zkratkou FPS+.

Změny jsou spíše drobné, jelikož základ stojící na „francouzském virtuálu“ je stejný. Lehce upravená byla poloha jednotlivých ramen, aby bylo možné dosáhnout výraznější progresivity a zredukovat tahání za řetěz. Upraveny byly i různé detaily včetně samotných čepů, jež našly inspiraci u zavěšení OST+ (Zesty, Spicy, Froggy). Výsledkem jsou kola se zdvihem 120/100 mm (P/Z), která budou vysoce efektivní, rychlá, ale stále příjemně pohodlná.

Nezanedbatelnou informací je rovněž to, že se X-Control od roku 2015 bude nabízet čistě na středních kolech (X-Control 29 končí) a navíc se pod původní vstupní model 227 vecpe ještě jeden levnější, kterým je X-Control 127 (38 999 Kč).

Novinky Lapierre 2015

Novinky Lapierre 2015

Novinky Lapierre 2015

Velká kola patří sportu

Pozici X-Controlu 29 tak definitivně přebírá luxusní sportovní parník XR, který u obou verzí (729 a 529) nabídne karbonový rám a novou generaci chytrého tlumení E:I Shock. Další devětadvacítky pak najdete v segmentu sportovních hardtailů, jmenovitě u řady Prorace. Zde je u každého modelu na výběr 29“ i 27,5“ varianta (jako třeba 529 a 527), dostupné budou luxusní karbonové stroje i levnější varianty na hliníku.

Novinky Lapierre 2015
Lapierre XR 729

Levný a ještě levnější

Když konečně zabrousíme do vod nejlevnějších, objevíme další novinku nesoucí jméno Raid. Hardtaily tohoto jména budou opět ve většině případů dostupné s velkými i středními koly, je tedy jen na vás, čemu dáte přednost. Nás ale více zaujala základní verze plně odpruženého stroje Lapierre Raid FX, která se svým vzhledem jasně odkazuje na modely Zesty a Spicy. Oproti nim sice nenabídne plnohodnotnou zadní stavbu OST+, ale její krapet jednodušší verzi disponující 120 mm kroku (platí i pro vidlici). Raid FX ale asi ze všeho nejvíc zaujme cenou 27 999 Kč. A pak že musí být střední kola vždy jen drahá!

Novinky Lapierre 2015

Novinky Lapierre 2015

Novinky Lapierre 2015

Co se změnilo na E:I Shocku?

Výše jsem se odvolával na test Zesty s tlumičem E:I Shock (model 2013). Verze 2015 ale mají v mnohém odlišné zařízení pro kontrolu práce tlumiče. Hodně se totiž mezigeneračně zjednodušovalo a zmenšovalo. V první řadě odpadl computer na řidítkách a jeho dálkové ovládání u gripu. Tedy i docela dost drátů. Zmizelo též čidlo otáček předního kola a zůstal jen akcelerometr na vidlici (měří otřesy) a čidlo na klikách (aby se vědělo, jestli šlapete či nikoliv). A jiné je také ovládání.

Novinky Lapierre 2015

Krabička na šperky

Vše nově řídí drobná nenápadná krabička umístěná z boku představce – žádná ošklivá bambule. Nová je také baterie, která by měla déle vydržet a hlavně se s ní snáze pracuje. Ale zpět k řídícímu centru, kde zůstalo jen jedno tlačítko a jedna barevná dioda. Ta střídá tři barvy – zelená (otevřeno), žlutá (střední mód), červená (zavřeno). Pokud dioda bliká, značí to, že daný mód jsme zvolili ručně. Pokud svítí kontinuálně, informuje vás nenápadně o tom, jaký režim za vás zvolila automatika. Přerušované blikání zelená/červená pak hlásí slabou baterii.

Novinky Lapierre 2015

Vše je směřováno k tomu, abyste na ovládací čudlík sahali jen minimálně a rozhodování nechali na automatice, která dokáže za zlomek vteřiny (0,1 s) vyhodnotit situaci a tlumič otevřít, či zavřít. To si zas budeme muset vyzkoušet osobně! Vzhledem k tomu, že nový E:I Shock bude na většině modelů Zesty a Spicy, to nejspíš nebude vůbec problém.

Novinky Lapierre 2015

Elektriky víc a víc

Pokud máme být spravedliví, je zde ještě jedna rodina MTB kol Lapierre, kterou jsme zatím nezmínili – jsou jimi elektrokola OverVolt. Plně odpružená se zdvihem 140 mm i lehká sportovní. Jednoho „voltíka“ jsme zkoušeli minulý týden v Cyklo Aréně Vysočina a navíc jej máme přislíbený pro klasický test. V brzké době si tedy popíšeme naše první dojmy a zážitky s jízdy „na elektrice“, později doplníme klasické hodnocení. Respektive už teď se mi v hlavě klube nápad, jak test elektrického biku pojmout „JINAK“.

Rozhodně se tedy máte s námi a se značkou Lapierre na co těšit…

Foto: Lapierre | Štěpán Hájíček

Modely Lapierre 2015 již nyní na webu
www.mojekolo.cz
MojeKolo

Novinky Lapierre 2015

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky