GIANT Glory 27,5 a Reign 27,5 – TECH NEWS

Giant Glory 27,5 (2015)Po kolikáté za poslední rok mám chuť začít slovy: „Vlna 27,5 sílí, pokračuje, nepolevuje, bla, bla, bla…“ Ale je to tak! Střední kola tu jsou s námi, dost možná natrvalo a jejich počet se neustále rozšiřuje nehledě na kategorii. Pojďme se tedy podívat na nové přírůstky do rodiny Giant – zbrusu nové sjezdové Glory 27,5 a navrátivší se enduro drtič Reign 27,5 a Reign Advanced 27,5.

Tuhle jsem se s někým bavil o středních kolech a sjezdu, načež dotyčný konstatoval, že dnes už se ve světovém poháru DH jezdí skoro výlučně na kolech průměru 27,5“. Nechtělo se mi tomu věřit, a jelikož závody obecně moc nesleduju, začal jsem přemýšlet a počítat kolik velkých značek již má DH mašinu na 650B?

Giant Glory 27,5 (2015)
Giant Glory 27,5 – Danny Hart

Číslo to nebylo velké, avšak jak se postupně odhalují novinky na příští rok a jak se všichni ohánějí tím, že jejich kolo již bylo prověřeno na SP DH, je jasné, že onen kolega měl pravdu. I od základu nový Giant Glory 27,5 se již nějaký čas prohání po pohárových závodech, samozřejmě v patřičném maskovacím nátěru.

Ale nemyslete si, že Giant pouze nasadil jinou vidlici a o fous prodloužil zadní stavbu, aby se do ní vešla větší kola. Takhle to vážně nefunguje! Slovy nejmenovaného zástupce domácí značky: „Člověče, to není vůbec sranda! Zkusili jsme nejdřív jen v počítači vsadit do rámu větší kola a najednou se úplně rozbila původní kinematika!“ Proto si i Giant dal sakra záležet na tom, aby jeho nový „velký sjezďák“ fungoval tak, jak se od něj očekává. Vše výstižně shrnul manažer MTB sekce značky Giant Kevin Dana: „Náš cíl byl prostý, chtěli jsme pomoci DH a enduro jezdcům, aby mohli jezdit s větší jistotou a proto ještě rychleji.“ Nikoho pak tedy nejspíš nepřekvapí fakt, že se na nové Glorině i Reignu makalo dobré dva roky!

Giant Glory 27,5 (2015)
Giant Glory 27.5 & Danny Hart – Mistr světa z roku 2011, Danny Hart, testoval novou Glory 27,5 po dobu jednoho roku. V červnu se mu podařilo postavit se s prototypem Glory 27,5 na pódium závodu světového poháru ve Fort William (Skotsko).

Giant Glory 27,5 (2015)
Giant Glory 27,5 0

Giant Glory 27,5 (2015)
Giant Glory 27,5 1

Giant Glory 27,5 (2015)
Giant Glory 27,5 2

Giant Glory 27,5

Co se tedy na Glory s koly průměru 27,5“ mění? Základ zůstává přibližně stejný – hliníkový rám z „firemní“ slitiny ALUXX SL s tradičně podél sedlovky uchyceným tlumičem a zdvihem 203 mm (8 palců). O chod zadní osy nahoru a dolů se přitom stará osvědčený nezávislý systém Giant Maestro. Co je možná zajímavější, oproti současné Glory na 26“, je nová generace o trochu nižší a delší, aby byla stabilnější a obratnější. Její tvůrci se ale dušují, že vysoká efektivita pohonu i přesné a jisté ovládání zůstalo zachováno.

Další zajímavostí, vedle vcelku klasické kónické hlavy OverDrive, je nový tvar spodní trubky MegaDrive. Ta je o něco více zakulacená a překvapivě i o fous užší, než jak tomu je u jejího hranatého současníka. Přičtěme řešení středu PowerCore a dostáváme celek, který na startu vystřelí z brány jako raketa. A perličkou nakonec mohou být do rámu integrovaná pryžová vodítka kabelů, která těsně za hlavou slouží zároveň jako nárazníky pro dvoukorunkové vidlice.

Giant Glory 27,5 (2015)
Giant Glory 27.5 & Marcelo Gutierrez – Dalším závodníkem, který měl tu čest testovat v ostrém nasazení nové Glory 27,5, byl kolumbijský rider Marcelo Gutierrez, který letos na prototypu absolvoval městská DH klání v Jižní Americe, ale také závody světového poháru 2014.

Dlouho očekávaný Reign 27,5

Když Giant zhruba před rokem zásadním způsobem inovoval svou produktovou nabídku, mnohé příznivce značky rozhodně nepotěšilo, že se „zapomnělo“ na lety prověřený, a i v českých zemích velice oblíbený, enduro model Reign. Z celé produktové řady najednou zbyly jen dva modely – Reign a Reign X. Trochu málo! Naštěstí se ale jednalo o pouhou „klinickou smrt“ tohoto modelu. Šlo vlastně jen o to, že si Giant chtěl dát na nové generaci Reignu skutečně záležet, proto si nechal rok navíc, aby dokonale odladil hliníkovou i karbonovou verzi na kolech průměru 27,5“.

Giant Reign 27,5 (2015)
Giant Reign 27.5 & Adam Craig – Jezdec sestavy Giant Factory Off-Road Team, Adam Craig, vytáhl Reign 27,5 na testování do severovýchodního cípu USA (Northwest) a následně se na černém prototypu zúčastnil evropských startů Enduro World Series.

Reign Advanced 27.5

Doslova vypečený Reign Advanced 27,5 přináší, jak všichni příznivci značky dobře vědí, vyspělý, lehký, pevný a zároveň odolný karbonový rám, který je v tomto případě doplněn o hliníkovou zadní stavbu z materiálu označeného ALUXX SL. Celek poskytuje poctivých 160 mm zdvihu zadní stavby Maestro (6,3 palce). Zároveň se jedná o nejlehčí Giat řady Reign, jaký byl kdy vyroben – 2260 g rám velikosti M, bez tlumiče.

Giant Reign 27,5 (2015)
Giant Reign Advanced 27.5 1 – Lehký, tuhý a extrémně pevný karbonový rám, geometrie uzpůsobená kolům průměru 27,5“ a další drobná vylepšení vytváří nekompromisní mašinu určenou pro boj s časem na těch nejnáročnějších tratích světa.

A opět zde nejde jen o starý základ, prodloužené trubky a větší kola. Na nové generaci Reigna se i tentokrát podílela celá plejáda slavných jezdců, především Adam Craig a Josch Carlson, díky nimž se kupředu posunula také geometrie tohoto enduro speciálu. V porovnání s předchozím šestadvacítkovým Reignem je nový bojovník tohoto jména postaven na základech s nižším těžištěm a delším celkovým rozvorem. Vše navíc doplňuje vidlice se specifickým předsazením (offset), který činí 46 mm. Důvod je prostý – optimalizace projevu řízení s ohledem na nasazení větších kol a prodloužení rozvoru.

Rám samotný nabízí klasické konstrukční prvky jako je kónická hlava (OverDrive), co ale mnoho fanoušků Reigna potěší mnohem víc, je standardně montovaná pevná osa 12×142 mm. Třešinkou na dortu může být vnitřní vedení kabeláže s chytře řešenými gumovými vstupy, které lze měnit podle počtu vstupujících/vystupujících bovdenů.

Giant Reign 27,5 (2015)
Giant Reign 27,5 Advanced – Enduro World Series 2014 (Valloire)

Giant Reign 27,5

Hliníkový bratr Giant Reign 27,5 bez přídomku Advanced, se krom materiálu použitého na stavbu přední části rámu, od svého vyspělejšího, lehčího a rovněž dražšího bratra nijak výrazně neliší. I on má snížený a prodloužený rám, kónickou hlavu, patky pro zadní osu 12×142 mm a tak dále a tak dále.

Giant Reign 27,5 (2015)
Giant Reign 27.5 1 – Nový Reign 27,5 staví na základech hliníkového rámu vyrobeného ze slitiny ALUXX SL, který disponuje zdvihem 160 mm, jež poskytuje vyspělý a plně nezávislý systém zavěšení Maestro. Vše doplňuje dle nejnovějších trendů vyladěná geometrie a čistý vzhled díky vnitřkem rámu vedené kabeláži, chybět nemůže ani příprava pro vnitřkem rámu vedené ovládaní teleskopické sedlovky.

Kolik za to?

Ano, otázka ceny je s příchodem řady nových enduro a trailových kol na obručích průměru 27,5“, nadupaných nejmodernějšími technologiemi a konstrukčními prvky, ožehavější více než kdy dříve. Vězte tedy, že Reign 27,5 bude u nás dostupný ve dvou hliníkových verzích za cenu 66 999 Kč (Reign 27,5 2 LTD) či 116 999 Kč (Reign 27,5 1). Jeho karbonový bráška pak vyjde na překvapivě kompromisních 99 999 Kč. Sjezdová bestie Giant Glory 27,5 pak bude nabízena rovněž ve třech variantách v cenách od 67 999 Kč základní „dvojky“ po 136 999 Kč vrcholné „nulky“. Rámová sada Giant Glory 27,5 pak z vaší kapsy potenciálně vytáhne 49 999 Kč!

Giant Reign 27,5 (2015)
Giant Reign 27,5 2

Více o kolech Giant najdete na webu
giant-bicycles.com
giant logo



Nebo se nechte navnadit videem, kde hlavní roli hraje Giant Reign 27,5

Giant Reign 27,5 (2015)
Giant Reign 27,5 Advanced – Enduro World Series 2014 (Valloire)

Giant Reign 27,5 (2015)
Giant Reign 27,5 Advanced – Enduro World Series 2014 (Valloire)

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • ksichtchyně

    hmm tAK už se těším !!! hlavně na Reigna, akorát že oba nahradí model Giant Faith který asi upadne v zapomnění

  • peter

    Konecne prvy reign,ktory sa pi paci,hlavne v ten zeleny v karbone sa oplati viac ako ten oranzovy v hline:D