AUTHOR AG Lab – 2015

Author AG Lab - 2015Minulý týden jsme si krátce popsali, jak se jezdí na zbrusu novém Authoru Patriot Evo, který bude mít svou oficiální premiéru teprve tento týden na veletrhu Eurobike. Nyní se pojďme podívat, kterak vypadá celá kolekce Author AG Lab 2015.

Myslím, že to hlavní není třeba omílat stále dokola. Modří již vědí, zeleným to postupně dojde. AGang jako takový v roce 2015 zmizí ze scény, jelikož tato značka, která vznikla a pět let fungovala víceméně samostatně pod křídly své matky (Author), se navrací zpět do rodného lůna.

Na jednu stranu je nám tohoto sloučení osobně líto, jelikož k AGangu jsme si vybudovali poměrně silný vztah, na straně druhé chápeme všechny praktické, pragmatické a finanční důvody, které k takovému kroku vedly. Jedním hlasem ale dodáváme, že na kvalitě, vzhledu nebo funkci kol samotných se nic nezmění. Snad jen krom nápisu na spodní trubce.

Nadále se tedy budeme setkávat se stroji Patriot, sportovní verze Trail na 120 mm a vrcholné enduro stroje Patriot Evo (160 mm), DH a FR mašinami Ninja, skákacími koly EXE a PIMP. Tato kola ponesou jasný odkaz AGangu, jelikož budou zařazena do kolekce AG Lab (AGang Laboratory). Logo AG Lab proto najdeme například na hlavové trubce! Zbytek produkce původního AGangu se včlení zpět pod hlavičku Author bez dalších zásadních vzhledových úprav. Převzaly se určité konstrukce a geometrie, design ale jede v kolejích Authoru.

Author AG Lab - 2015
Přípravy na Eurobike vrcholí (vzadu Author Ninja DH 275)

AG Lab 2015

Jak již bylo zmíněno, kolekce AG Lab čítá několik řad kol. Začneme-li u Ninji, pak je třeba zmínit, že v kolekci zůstanou verze Ninja FR a Ninja DH. Zatím na 26“, ale 27,5“ varianta sjezďáku Ninja DH Team se již staví! V naší galerii je pár fotek a co je nejdůležitější, bude připravená pro finální kolekci 2015. Tedy již příští rok můžete drtit DH tratě na Authoru Ninja DH 275.

reklama

Rodina Patriotů

Patriot se s rokem 2015 rozděluje na dvě linie. Současná řada na 140 mm odchází po roce do důchodu! Pomalu už ztrácí svůj smysl… Na její místo totiž nastupuje Patriot Trail (120 mm), jakožto přímý nástupce Authoru Epoque – test. Pro rok 2015 se změní nejen jméno a barvy, ale také mnoho dílů osazení (více Shimana, pláště Maxxis atd.). Vítaným vedlejším efektem je znatelný pokles hmotnosti. U vybraných modelů téměř 1 kg! Zásluhu na tom mají i drobné úpravy rámu, který je opět o něco lehčí, ale i elegantnější – podívejte se, jak nohy zadní vidlice elegantně navazují na ohnutou sedlovou trubku!

Author AG Lab - 2015
Author Patriot Trail 3.0

Author Patriot Evo

Druhou variantou pak bude již několikrát zmíněný Patriot Evo na 160 mm, který bude nabízen v dostupné variantě Author Patriot Evo a v super-odladěné závodní verzi Patriot Evo Team (cca 13,4 kg, cena pod 100 000 Kč, komponenty Spank, pláště Maxxis, RockShox Pike a Monarch Plus na jehličkových ložiskách atd.). Prostě luxus!

Author AG Lab - 2015
Author Patriot Evo Team – Prototyp s odlišným osazením, na kterém jsme jezdili. Fotka sériovky se nám někam zatoulala…

Zápasníci SU-MO

Málem bych zapomněl! Sériové výroby se dočká i fat-bike Author (AG Lab) SU-MO s ocelovým rámem a rozumně volenou výbavou, proto tedy za velice příjemnou cenu. To je spíš jen taková radůstka navíc, i když ve světě se z fat-biků začíná stávat velké téma, kdo ví, co se z toho vyklube za rok, dva… Už jen tohle SU-MO má pláště Maxxis!!!
Author AG Lab - 2015
Author SU-MO

Tolik prvotní představení. Více si o jednotlivých kolech povíme v průběhu podzimu a některá snad již brzy prakticky představíme v testu.

Foto: Jakub Douda (fotoJD.cz)
*fotky v galerii jsou pro tentokrát větší něž obvykle (1200 px na šířku) a jsou doplněny o názvy modelů.

 

Author Patriot Evo (2015) – first ride from BikeAndRide.cz on Vimeo.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Franta

    Kola hezky. Skoda, ze z agangu neudelali direct sale znacku jako je YT, Canyon, Propain … Takhle to zase bude docela drahy. Davat kilo za agang/author – to fakt ne …

    • A kilo za spešla, treka nebo gianta je v pohodě? Všechny tyhle značky jsou masovky se širokou nabídkou kol pro děti, babičky atd. Akorát ze teda výše zmíněné značky nevznikly v čechách a proto ti to nevadí? Nebo jak to teda je 🙂

      • Ondra

        Bych si radsi koupil spesla , nebo treka, to je preci jasny. Nechapu, ze nevidite do zakaznikova mysleni, to je zaklad jakyhokoliv obchodu. Musi to byt jeste o neco levnejsi, aby se o tom dalo uvazovat.

    • petr

      Tak to nevím když srovnám značky a výbavu ta author je nejlevnější

  • Franta

    No tebou zminene znacky maji zavodni teamy, X let historie vlastniho vyvoje, urcitou prestiz. Proto si zadaji takovy prachy za kola.

    Zda to stoji za oceneni, necham na kazdem.

    Author/agang zadnou prestiz nemaji. Stejne jako YT,Canyon, Radon, Propain … na zacatku. Proto se podbizeli cenou. Ale treba Canyon uz tak super vyhodny neni. Jejich kola uz maji dobre renome.

    Tady zmineny „uber enduro artur“ pod kilo je na urovni 2600E YT comp …

    Stejne to nakonec prodaji ve sleve za podobny prachy co ten YT tak proc do toho nejit rovnou?

    • simo

      prominte, tohle sou vsechno spatny uvahy o cene biku

      nejlevnejsi novy auto sa da koupit za cca 7500 E. lepsi bike za 3000 – 7000 E.
      kdyz porovnas mnozstvi materialu a pracnosti pri vyrobe,
      musis dojit k zavieru, ze VSECHNY biky sou priserne prodrazeni.

      protoze im ted de karta a lidi jsou hloupi,
      ale tak za 2 leta vsichni vyrobci kol procitnou
      ted kupovat nove kolo nema zmysl

      mam ale skusenost, ze kdyz mas znamyho prodejce
      tak nove kolo o cene 1700 E se da kopit za 1000 E

      nazdar

      • peter

        Prepac,ale na jednej strane pises hluposti.Ano su predrazene na jednej strane…Ale ceny su v podstate rovnake ak nie lepsie…Pred 10rokmi si kupil ht meridu al za 55 000 a to nemala take vymakana technologie ako su teraz…A ake boli vtedy ceny vsetkeho,ked to podla teba prepocitam to akoby som dal teraz za HT na hliniku 2500 ?????

  • ksichtchyně

    hmmm … pokles hmotnosti bude u vybraných modelů.?..a za jakou cenu… už to nemá ty Geaxy goma, jako u Authoru Epoque… ale spíše se budu ohlížet po nějakém tom Canyonu , Focusu nebo Haibike

    • Odlehčili se rámy, jen zlehka, aby byly stále dosti pevné a spolehlivé, zbytek hmotnostních úspor má na svědomí výbava. Ano Geax Goma měly 1kg/1 plášť. Už jen vyměnit za Maxxis a máš půl kila dole! A pak je tam Spank a nové komponenty Author, širší ráfky a tak vůbec. O těch kolech se hodně přemýšlí, když se staví…

  • Pavel Fiala

    Asi nejsem zcela objektivní, ale pokud používáte stejné komponenty, vyrábíte ve stejných továrnách tak se ceny výrobků nemůžou tak moc lišit. Velké firmy mají větší slevy za odebrané množství, ale také větší náklady na marketing, závodní teamy atp.. Author je firma která na jedné straně tady zaměstnává dost lidí a taky podporuje dost aktivit, tedy nejenom cyklistických klubů. Například spousty věcí každý rok vozí zdarma do dětských domovů. Kolik lidí je tady v zastoupení Canyonu a jaká část ze zde vytvořeného zisku zůstavá v ČR, nebo jde na podporu místních oddílů? Myslím si, že jisté vlastenectví není na škodu.

  • Luboš

    Simo, dávám ti za pravdu, kola jsou příšerně předražená a rozumná cena do 50.000,-Kč max. Já mám Meridu Cobru rám, vidle Marzocchi bomber zdvih 10cm, jinak komplet celý na LX, poskládal jsem si ho sám, vešel jsem se před 15 lety do 40.000,-Kč a jezdím dodnes. Samožřejmě bych rád nové, ale za ty prachy 100 000,-Kč a více?Jezdím už nějakej pátek, je mi 55 a před revolucí se nejlepší kolo galuskáš Favorit prodával zhruba za jednu výplatu, tak kde to jsme?Jestli si ještě někdy koupím kolo, tak půjdu do RB, je také české a konkurence schopné cizím firmám. Nechápu, kde mladý kluci na ta kola berou, nebo mají tak bohaté rodiče?

    • Opravářem praček sem už dvacet let

      Does not matter. It depend. Nipanimaju Engliš aber. Motivace je věchno, po převratu, kdo opravdu chce, dokáže to.

  • Pingback: Rowery Author 2015 | Biketopia Blog()

  • Pavel Fiala

    Neznám Vás a nechci urazit, já jsem se o prázdninách 1988 nachával několïk čtvrtků budit ve 4h ráno abych čekal zda přivezou Favorita a pak jsme šel na brigádu na kombajn, nikdy jsem se nedočkal. Tak jsme si ho nakonec skládal, satrší rám nalakovaný ve firma Velorex podle vzorníku asi tří barev a z dílů, kdy každých 14 dní jsem jeden den přišel do školy o 20 minut později jak jsem čekal u obchodu jizdní kola šicí stroje, až otevřou a zda něco náhodou nepřišlo! Toto si tedy s klidem již odpustím!
    Před revolucí byl Favorit v evropském měřítku také jen průměrné kolo a teď si průměrné kolo stále koupíte za jeden plat 15-25tis. Kč. Špičkové kolo také stále stojí jeden plat, špičkového manažera. 🙂 V současnosti koupíte kolo na podobné úrovni tak jak popisujete, tedy aktuálně SLX, 29″ za cca. 25 tis. Kč tedy ještě levněji.