CANYON – jak na kolo v krabici?

CANYON - jak na kolo v krabici?Kola značky Canyon získávají stále větší oblibu stran bikující veřejnosti a není se čemu divit. Dobře vypadají, s každou generací lépe a lépe fungují a poměr cena/výkon/osazení je téměř bezkonkurenční. I zde se ale najde odvrácená strana mince. Canyon se totiž prodává napřímo, proto si jej musíte složit sami a nezřídkakdy i sami servisovat.

Nechci se dotknout českých bikeshopů a servisů, ale pravdou je, že jsem slyšel už řadu příběhů o tom, kterak nechtěli zákazníka s Canyonem vůbec vzít na servis, nebo s nekonečnou čekací dobou, případně s nekřesťanskou hodinovou sazbou. A nejde jen o Čechy. Jak jsem si potvrdil na Press Campu Canyon, stejně to chodí i v Polsku a na Slovensku. Tohle by se vám s kolem z „kamenného obchodu“ stát nemělo, ale zase stojí víc…

Nevadí – jako bikeři jsme obvykle hoši zruční, dámy také ledacos svedou nebo si přizvou k servisnímu zákroku partnera. Nechme ale stranou servis, pojďme si radši ve stručném výčtu úkonů a na efektním videu demonstrovat, co vše je třeba udělat, než se s novým Canyonem rozjedete do terénu!

reklama

Canyon Spectral AL 8.0 – kompletace ve 20 krocích

*Vzhledem k tomu, že šlo o zásilku přímo určenou jako „testovací kolo“ nebyla plně vybavená jako kolo na prodej. V krabici chyběla pumpa na tlumič a momentový klíč.

1) otevřít krabici
2) vyndat obalový materiál
3) opatrně vyndat kolo
4) postupně sundávat pásky, které drží jednotlivé díly u sebe
5) usadit sedlovku na místo
6) upnout kolo do stojanu (ideální varianta)
7) povolit přední objímku představce – upnout řidítka
8) zasunout sedlovku, srovnat ovládací hadici
9) spojit dohromady páčku sedlovky Reverb a páku pravé brzdy – uchytit na řidítka
10) zkontrolovat řazení – obvykle bez problému seřízené a funkční
11) zkontrolovat brzdy – obvykle bez problému seřízené a funkční
12) nafoukat vidlici – pumpička nebyla přiložena (testovací kolo)
13) sundat kolo ze stojanu
14) srovnat představec a řidítka – utáhnout
15) nastavit vidlici
16) nastavit tlumič
17) pro jistotu zkontrolovat všechny šrouby
18) doladit posed
19) zkontrolovat tlak v pláštích
20) vyrazit do akce

CANYON – jak na kolo v krabici? from BikeAndRide.cz on Vimeo.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • meris

    Zvláštní, že jste neměli pumpičku v dodávce. Já ji na 6.0 dostal a i u 8.0 je psaná na shopu.

  • meris

    Mimo to koukám, že nepoužíváte a ani jste se nezmínili o Canyon momentovém klíči, který je také součástí balení. Takže není vlastně potřeba ani vlastní nářadí.

    • Díky za doplnění. Je pravda, že kolo přišlo jako testovací, tedy ne 100% vybavené jako kolo na prodej. Do textu jsem už doplnil patřičnou poznámku, abychom ostatní nemátli 😉

      • meris

        Není za co. Psal jsem to, aby to nemátlo. 🙂

      • wilda

        Proti „standardní“ dodávce je tam více rozdílů. Standardně není ani jedno kolo nasazené, díly k sobě nejsou stažené páskami, vše je pečlivěji obaleno bublinkovou fólií, občas je třeba něco namazat (RS pevná osa) atd., ale to podstatné tu je – prostě vytáhneš kolo, přibalené nářadí a za 15min jezdíš.

        • Míraa

          Já měl při koupi zadní kolo nandaný, díly k sobě stažené páskami s takovými ochrannými špalky, bublinkovku jsem neměl, mazat jsem nic nemusel 🙂 Ono to každému přijde asi trochu jinak zabalené.

          • Tak před rokem chodila kola trochu jinak složená. Teď je to vážně i se zadním kolem v rámu a vše svázané pásky se suchým zipem a gumovými bloky mezi nimi. Takhle už mi letos přišla asi tři kola Canyon.

          • wilda

            Spíš se to liší dle modelu. Torque DHX by se s kolem nevešel do krabice, proto bylo zabalené jinak.

  • zdeněk

    Nestandartní je hlavně barva… Mooooooc pěkná… To je model 2015?

  • Pingback: CANYON – jak na kolo v krabici? | Horská kola - dopravní prostředek do města i do hor()

  • Kamil

    U nás je to v rámci konkurence jednoduché…

    Když prodám takhle drahé kolo jiné značky,stejně jej prodávám s takovou slevou, že na něm v konečném důsledku mám třeba 5.000,- za to zákazníkovi nabízím plně složené, seřízené a pojízdné kolo (zaplatit mechanika) a 2 garanční prohlídky zdarma (2x zaplatit machanika).

    Kdežto zákazník s Canyonem platí u nás vše hned od začátku. Za normální ceny a v běžných dodacích lhůtách. Pokud je spokojený, tak se neustále vrací, protože „zde mě nevyhodili, obsloužili k mé spokojenosti a byli milí, usměvaví“…

    Takže servisy vyhazující Canyonisti ze dveří si dělají do vlastního hnízda a dobře jim tak!!!

    • Míraa

      Oni časem přijdou na to, že neobslouží-li Canyonistu tak on se k nim nevydá ani Agangista, Specializedsta nebo Gigantista. Ale to už je na každém prodejci/servisu. On si to nakonec trh vyřeší sám 🙂

  • Kuba

    Chtěl bych se zeptat, používali ste někdo tu přiloženou pastu – na riditka u predstavce, sedlovku? Vím, že se to používá na karbon. Koupil jsem hliníkovýho Nerva, tak abych třeba něco nepodcenil.

  • Michal

    Canyony jsou super! A pokud jde o ten servis, tak na kole je nejlepší si všechno udělat sám. Když něco neumím, tak je lepší se to naučit, než aby to zprasil nějaký packal ve „značkovém“ servisu…