Nová kola ENVE a IBIS – Širší = lepší

ENVE WheelsJak dlouho jsme museli čekat, než se masově rozšířilo hnutí enduro a my tak konečně máme k dispozici pořádné komponenty! Už nemusíme ničit v těžkém terénu lehké XC součástky, nebo se naopak do kopců vláčet s těžkými DH či FR kladivy. Je to trochu nadsázka, ale faktem je, že enduro a 27,5“ slušně roztočilo soukolí vývoje. A když jsme u těch kol – jak široké jsou vaše ráfky?

ENVE a IBIS před nedávnem odtajnili své novinky pro letošní rok. Nebo ten příští? Kdo se v tom už má vyznat!? Obě značky přitom shodně vsází na karbon, coby materiál pro výrobu MTB ráfků. Jak krásné a snové vlastnosti nám taková kola slibují… Jenže kdo za set kol zaplatí 40 000 Kč i víc! Za tu cenu si většinou kupujeme celý bike!!!

Nevadí, každopádně jde o určitý posun celého oboru a neznamená to, že by široké ráfky zůstaly do budoucna výsadou pouze předražených karbonových mutací. Jistě se dostane i na hliník. Třeba takový American Classic a jejich Wide Lightning 27,5“ Tubeless kola s vnitřní šířkou ráfku 29,3 mm za 15 752 Kč (cykloprofi.cz).
AC-Wide_lightning_650
American Classic Wide Lightning 27,5“ Tubeless

reklama

A co je to vlastně „pořádná šířka“? The New Wide od Ibisu znamená 41 mm široký ráfek, ale pokud by to na vás bylo už moc, pak můžete vsadit na The New Normal parametru 28 mm. Vše je krásně vysvětleno v následujícím videu. Každopádně v Ibisu tvrdí, že širší ráfky poskytují lepší oporu bokům pláště, proto je možné vozit nižší tlak. To znamená větší kontaktní plochu pláště s podkladem a lepší trakci. Navíc pláště usazené na širších ráfcích se tolik nežvýkají a jsou odolnější proti procvaknutí. A k tomu všemu jsou širší ráfky jednoduše odolnější a tužší. Halelujáááá

2007-ibis-to-rad-ultra-siroke-02
IBIS The New Wide a The New Standard

Enve-M-wheels-tab
ENVE a jejich řada M

ENVE M-SERIES from ENVE Composites on Vimeo.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • maximus

    🙂 40 klacků za kola. Podle mě se ta cena nedá ospravedlnit. Spousta výrobců už to dělá levněji a nemyslím, že nejak hůř. Navíc bych čekal, že za tu cenu bude ten ráfek alespoň UST jako Easton, Mavic a pod. Cpát těsnicí pásku do kol za tolik peněz mi přijde jako plivanec do obličeje.

  • Roman

    Nejvíce používána kola na sjezd Deemax mají 21mm a nikdo si na šířku nestěžuje. Doba si žádá své – větší,širší a hlavně dražší.

  • Kamil

    Mě hlavně teď pobavil ten karbon na enduro ráfcích těchhle zapletenců. Zrovna jsem přeplítal XCčkové zborcené karbonové Ritchey WCS 28h. Po vyštípání drátů, sundání vylepovací pásky na bezdušák a očištění ráfku od zaschlého mlíka měl v 559ce na váze 343g. Cena za jeden ráfek nekřesťansky strašná… Napletený Remerx XCO Rio 28h s kalíškama za 600,- Kč v hliníku 361g na totožné váze. Životnost nesrovnatelná…

    Takže za ty peníze se jim na karbonový enduro kola zvysoka vykálím. 🙂

  • martin

    na trialu vozim 55mm uz par let, tak jaka revoluce 🙂

  • Jirka

    Ráfky pro Ibis budou dělat u Enve?

    • To nevím. Tyto dvě značky jsme spojili do jednoho článku jen proto, že jejich představení přišlo chvíli po sobě.

      • maximus

        tuším že na pinkbiku psali, že to tak je.

  • Pingback: Nová kola ENVE a IBIS – Širší = lepší | Horská kola - dopravní prostředek do města i do hor()