CANNONDALE 2015 – zaměření OverMountain

Cannondale 2015 NewsSakra! Sezona 2014 sotva začala, řada z novinek letošního roku se ještě ani nedostala na pulty prodejen a na naše hlavy a do našich schránek už opět proudí tuny informací o novinkách modelového roku 2015. Kdo se bál, že třeba Cannonale zaspí vlnu 650B (27,5“) ať se probudí do reality! Cannondale bere střední kola útokem!

I dnes můžeme začít trochou omáčky z prezentačních materiálů: „Nespěchej! Nehoň se! Nepřeceňuj své síly! Nepřeháněj to! Ano, takto často zní rady našich matek, když se chystáme na kolo. Co by to ale bylo za zábavu, kdybychom se nesnažili trochu zmáčknout, netoužili po překonání vlastních hranic, nepřijali výzvu v podobě úseku, který se nám ještě nepodařilo pokořit, navíc, když se dnes cítíme pány situace! Proto potřebujeme pořádné kolo, které tohle vše zvládne s námi. Žádné kompromisy, ale pravý OverMountain.“

Tolik slovo na úvod…
Ano, takto nějak uvádí Cannondale svou filosofii kategorie OverMountain, což si může každý přeložit podle sebe. V jádru jde ale o stroje obecně zahrnuté do kategorií trail-bike, all-mountain a enduro. Zkrátka kola pro čirou zábavu. A jak taková veselá kolečka vypadají optikou Cannondale již nyní zaostřenou na rok 2015?
Cannondale OverMountain 2015
Cannondale Trigger 27,5 (2015)

Cannondale Jekyll

Tento stroj si díky jménu Jerome Clementze loni vydobyl náležitou úctu, když získal historicky první titul světového šampiona v kategorii enduro. Ale stejně jako u GT Fury 650B v předchozím příspěvku, ani zde Cannondale neusnul na vavřínech. Naopak posunul možnosti tohoto stroje na zcela jinou úroveň. Není žádným tajemstvím, že nový Jekyll 2015 se bude točit na kolech průměru 27,5“, vrcholné modely budou karbonové, a tak dále, a tak dále.

Jeho zdvih meziročně narostl na úctyhodných 160 mm nad oběma koly (vepředu bojuje nová vidlice Cannondale Lefty SuperMax), s možností „seškrtit zadek“ do výjezdového módu (zdvih 95 mm) s upravenou (více postavenou) geometrií. To je zase zásluha vylepšeného tlumiče Fox DYAD. Z Jekyllu se tak stává skutečně nekompromisní enduro raketa, na jejíž výsledky v rukou Jerome Clementze jsme rozhodně zvědaví. Tedy stejně jako na osobní praktické poznatky z testu. Uvidíme, kdy se do Evropy dostanou první vzorky…

Cannondale-Jekyll-Carbon-2-JPG

Cannondale OverMountain 2015

Cannondale OverMountain 2015

Cannondale Trigger

Přestože je dle jména aspirantem na rozdvojenou osobnost spíše Jekyll, býval oním schizofrenikem v řadách Cannondale spíše model Trigger. 26“ varianta coby sportovní raketa na 120 mm a 29“ bratříček jako nekompromisní drtič, tank, či buldozer! Nyní (modelový rok 2015) se ale situace výrazně mění. „Základní“ Trigger startuje na kolech průměru 27,5“ a zdvihově radikálně povyrostl na hodnotu 150 mm (85 mm ve výjezdovém módu). To znamená, že se nově bude jednat o „odlehčenou verzi“ většího bratříčka Jekylla.

Ano, Cannondale Trigger (650B) si nedělá ambice na to být enduro raketou, ne že by byl slabý nebo pomalý, ale je spíše koncipován coby stroj určený pro dobrodruhy, pro uvolněné toulání se krajinou a nikoliv čistě pro honbu za neuchopitelným časem. Zatímco tedy Jekyll 2015 bude úderník postavený k tomu, aby se srdnatě pral s nejtěžšími enduro lajnami světa, Trigger 27,5 zamíří spíše do rukou nadšenců a MTB dobrodruhů. Když se ale naskytne nějaká lehčí enduro legrácka, tak jistě přijme i takovouto výzvu.

Jeho parťáky budou i v tomto případě inovované kousky odpružení – vidlice Lefty SuperMax a vylepšený tlumič Fox DYAD, který nabídne „dvě těla v jednom“.
Cannondale-Trigger-Carbon-JPG

Cannondale OverMountain 2015

Cannondale Trigger 29

Dalo by se říct, že náš starý známý Cannondale Trigger 29 zůstává víceméně na svém. Tento stroj se osvědčil a také nás obrovsky bavil (test Cannondale Triger 29), proto se dočkal pouze vylepšení na bázi karbonového rámu (ten má již letos – 2014), nové vidlice SuperMax a tlumiče Fox DYAD.

Vševypovídající je jeho popis ve firemních materiálech: „Cannondale Trigger 29 je z části mašina pro technické enduro tratě, z části rychlý trailový švihák, z části horská koza a k tomu všemu i Monster truck. Vše v jednom! Trigger 29 lze jen těžko zařadit do nějaké kategorie, jedna věc je ale všem jeho výrazům a postojům společná – ZÁBAVA V SEDLE!“

Tímto odstavcem bych pro dnešek ukončil tuto rychlou prohlídku novinek Cannondale pro rok 2015. Zítra nás na většinu dne zaměstná veletrh For Bikes, po víkendu se ale ještě blíže podíváme na pár technických lahůdek a vylepšení – novou vidlici Cannondale Lefty SuperMax, tlumič Fox DYAD, případně i uhlíkový materiál (karbon) nesoucí označení BallisTec.

Pokud vás nová kola Cannondale zaujala, pak rovněž vězte, že informace o nich naleznete již dnes na nově koncipovaných stránkách www.cannondalebikes.cz
Cannondalebikes.cz

Cannondale OverMountain 2015

Cannondale OverMountain 2015

Foto a video: Cannondale

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • mp

    Kdyby nezaspal, ma 650b uz na letosek….

  • Roman

    To jsem zvědav jak dlouho tenhle enduro bum bude dlouho trvat. Fr kola zmizely z nabídek a co si má člověk koupit? 2,5kg enduro rám asi těžko budu trápit na 4m dropech a sjezďáka s 63 hlavou nechci. No jo no, když dneska jezdí enduro i babička co jede pro rohlíky nedá se hold nic dělat, všichni budeme muset jezdit enduro ať jsme XC, 4X, FR jezdci. Smutným směrem se ten trh s koly ubírá.

    • enduro borec

      presne tak nejazdis enduro si loser 😀

      • A já zase jezdím enduro už léta, alespoň to "svoje endruo" a nehodlám s tím přestat jen kvůli tomu "že to dnes jezdí každý." Ostatně účast na českých enduro závodech je stále jen okolo stovky lidí, což je těžká pohoda proti tisícihlavým davům na maratonech. Ale závody vem čert, jezdím tak, jak mě to baví, teď mám k tomu jen na výběr víc kol a komponentů pro daný účel určených. Naštěstí jsou pryč doby, kdy se dělali XC vidlice se 150 mm zdvihu, nohami 32 mm a 9mm rychloupínákem. Takový RS Revelation je na 150 mm sice stále dost hubenmý, má alespoň pevnou osu 😉

        • MP

          Já moc nechápu, proč lidi slovo Enduro tak straně pobuřuje. Proč to někomu tak strašně vadí? Proč jsou na něj tak podráždění? Tedy alespoň v mém okolí to tak je. Nadruhou stranu je spousta "pozerů", který jsou "enduro" vystajlovaný a vlastně ani nevědí co to to Enduro je.

          Já to beru tak, že "enduro" je jenom škatulka pro určitý typ kola. Jsem rád, že taková kola existují, mám 160/160 650b a to kolo miluju. Můžu si na něm dát pohodovou XC vyjížďku s kámošema, se ženou a druhý den si jdu zasjezdovat na traily v okolí a na kopec si vyšlápnu a nemusím tlačit.

          Nicméně, rozhodně nikdy neřeknu "Jdu na enduro", ale "Jdu se projet na kole".

          Podle mě Enduro je prostě jen typ závodu, kdy na start erzety jedeš po své ose a dolu jedeš sjezdovou trať.

          • hhakl

            „MP“ prosimte, jaky presne kolo to mas, znacku a typ? Tvuj popis presne sedi mym pozadavkum na moje nove kolo. Je toho tolik na vyber ze me z toho boli hlava, proto hledam nazory z praxe. Dikes.

    • mp

      Ja myslim ze FR kol je na trhu dostatek ne???

      • Roman

        MZ Z1 FR1 moje 3. vidle koupil jsem jí v roce 2005 -150mm, 32mm nohy a 20mm osa. Na té vidli jsem toho odjezdil a odlítal mraky. Jo, neříkali jsme tomu enduro, ale škrabali se na kopec každý den. Nikdo nehonil 10g sem a 20g tam. Materiál byl a něco vydržel, dneska je všechno spotřebák pokud tomu trochu člověk nandá. Od roku 05 je jediná věc co zvedla úroveň ježdění a to teleskop. jinak je všechno stejné- jen se ubrala váha povětšinou na úkor životnosti a přidala cena. A teď ještě aby se člověk pomalu bál jestli za 2 roky koupí 26" ráfky.

    • Franta

      Snad jen trollujes, odolnych kol co preziji 4m dropy je prehrsel …

  • hrobař

    Kdo ho nesedlal tak at mlči!!!!JSE JEN PLACALOVE.