AGang Patriot 3.0 – první dojmy (Divoká Šárka)

AGang Patriot 3.0 - první dojmyVčera jsem se konečně svezl na produkční verzi AGangu Patriot pro rok 2014. Inspirován jedním čtenářem, který mě žádal o pár tipů a GPX dat pro bikování po Praze, jsem se po čase vypravil do Divoké Šárky a byla to velká paráda.

Zotaven po nemoci jsem si nechtěl naložit příliš, proto jsem vymyslel rafinovaný plán – vyvézt se na kopec metrem (Zličín), přesunout se na horní konec Šárky a tu pak prokřižovat až dolů k řece. A pak už jen podél vody dojet zase na metro. Byl to takový příjemný úvod do nové sezony, přiměřeně náročný začátek mých oblíbených expedic s kolem, obvykle za asistence vlaku. Protentokrát vlaku podzemního…

Bikování v Šárce je parádní. Už jsem tam dlouho nebyl, ale svého času, když jsem ještě dělal ve Velu, jsem tamní traily hobloval skoro každý týden. Něco se změnilo, většina ale zůstala plus mínus taková, jak si to pamatuju. Tenhle mini výlet (mapa na konci článku) si jistě ještě zopakuju, abych projel i ostatní oblíbené traily, nahrál je do outdoor navigace Holux Funtrek 132 a podělil se o ně s vámi.
AGang Patriot 3.0 - první dojmy

AGang Patriot 3.0 – jak jezdí?

Musím přiznat, že zpočátku jsem byl překvapen, „že to moc nejede.“ Hlavní příčinou je ale nachlazení, které mě konečně opouští, a také fakt, že jsem letos zatím jezdil jen na cyklokrosce. A své udělá i celková hmotnost 14,9/14,56 Kg (vel. M, včetně/bez plastových platformových pedálů HT). Když se ale moje nohy konečně trochu roztočily, musel jsem uznat, že lenoch jsem spíš já, nikoliv Patriot.

S ohledem na několik komentářů mířených na nemalou hmotnost tohoto kola jsem se rozhodl vzít do ruky váhu plus nářadí a pár věcí uvést na pravou míru.

1) náš testovací AGang Patriot 3.0 bez pedálů váží 14,56 g!
2) hmotnost jednoho pláště Geax Goma 27,5×2,25“ je 890 g (použitá duše 200 g)
3) přední kolo s kotoučem 1,07 Kg – a to jsou zapletená kola AGang stavěna spíše na výdrž než hmotnost

Výsledek
Vezměte do ruky kalkulačku a počítejte – nasadit lehčí pláště (např. Maxxis Ardent nebo Schwalbe Nobby Nic – oboje cca 650 g/kus) pomůže kolu shodit dobře půl kila. K tomu bezduše, cca 200 g dolů a jsme pomalu na hodnotě 13,8 Kg. To už nezní špatně? Přitom se nejedná o žádnou závratnou investici (cca 1400 Kč za pláště + cca 1500 Kč za bezdušovou sadu No Tubes) a ještě vám zůstanou gumy do bikeparku nebo do zimní sloty a náhradní duše pro kamarády…

Pokud se ale nemrskáte v sedle jak úhoř čerstvě vylovený z vody, tak se vidle ani zadek na rovině či ve výjezdu skoro nehnou, a vy tak můžete supět a dupat do sytosti. Těžké a hrubé pláště Geax Goma 27,5×2,25“ si v silničních přesunech zrovna nelibují, v terénu jsou ale krásně jisté. Líbil se mi posed, kdy si vyladíte výšku sedla, sklon řidítek a pak už není co řešit. Parádní je také geometrie, která má patřičně stabilní základ, přitom se ale řízení nenechá dlouho přemlouvat k vlnění se mezi stromky. Jen pozor na široká řidítka (750 mm).
AGang Patriot 3.0 - první dojmy

Zadek maká, předek tančí

Z odpružení mám zatím poněkud smíšené dojmy. Zadek maká slušně, zkraje je stabilní, uprostřed aktivní a ke konci přiměřeně tuhne. Vidlice RockShox Revelation je ale taková divoká. Na začátku se jí moc nechce, pak se divoce roztančí, a když vezmete prudce za brzdy, tak jejích 140 mm zahučí do nenávratna! A to jsem zkoušel různé tlaky… Dáme jí ještě čas. Promažu ji, nechám ještě trochu zaběhnout a uvidíme. Je to úplně nový syrový kus, stejně jako zbytek kola.
AGang Patriot 3.0 - první dojmy

Více může být i méně

Poslední rychlá zmínka může směřovat k čtyřpístkovým brzdám Avid X.9 Trail. Už dříve jsem někde psal, že mě tato varianta neoslovila a to prozatím trvá. Přitom mám klasické elixíry rád. Tvar páky je pořád stejný a z mého pohledu stejně skvělý, krok patřičně krátký a jistý, avšak modulace a výkon jakoby trochu měkčí. Měl jsem rád tu někdy až „vražednou“ kousavost klasických Elixirů, kterou zatím u verze Trail nenacházím. Znovu říkám – nechme je trochu zajet a projevit se naplno, pak budeme soudit.
AGang Patriot 3.0 - první dojmy

Více informací o tomto kole najdete na webu AGang.eu

Video-rozhled z vyhlídky nad Čertovým mlýnem – Divoká Šárka

*Omluvte kvalitu fotek, jsou z mobilu! Velký foťák jsem nechal tentokrát doma a Drift jsem sice přibalil, ale v lese zjistil, že v něm není karta!!!

Kde se jezdilo – Divoká Šárka od metra k metru

AGang Patriot 3.0 - první dojmy

AGang Patriot 3.0 - první dojmy

AGang Patriot 3.0 - první dojmy

AGang Patriot 3.0 - první dojmy

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • maximus

    Ty bláho, to je celkem mazec váha. Tedy jak jsem četl o předprodukční verzi, tak tam jsi byl mnohem spokojenější. Nechápu, moje kolo je dnes už dva roky starý model, reverb mám a 36 float s dvojtáckem a jsem na 14,3. Myslíš, že to dělají kola/guma? Jinak ten revelation se nezlepší. bude se potápět pořád. Kolega ji má a fungue hezky měkkce v lese, ale to samý, jak dupne na brzdy, tak dělá stojku. Nemá charger dumper jako pike. Myslím, že sem by rozhodně patřil. Jinak mě mrzí, že dnes už není Agang tak pěkně v poměru cena/výkon. Šlo to hodně dolů a nemyslím, že je to k užitku.

    • Štěpán Hájíček

      Ta hmotnost je tzv, out-of-the-box, jak říkají amíci. Ano, jsou tam hodně těžké pláště a hodně těžká a bytelná kola. Proč, aby to něco vydrželo! S tímto kolem jezdí kluci i v bikeparku, FR apod. A drží jako Cult. Jen ty gumy mají okolo 800-900 g jedna. Dát tam lehké Schwalbe, případně lehčí kola tak to bude raketa 😉

      Ona se hmotnost vůbec moc řeší, důležitý je dojem a můj dojem je, že to jede. Jen bacha, tyhle Geaxy neradi asflat…

      • ksichtchyně

        Jasně souhlas, ( pokud pominu před rokem prezentovaný předváděcí prototyp na SRAMech XX s vahou 13,3kg) ale proč jsou pak tak těžké i nízkozdvihové Authory Epoque ( obě produkční verze)

      • Kamil

        Mohl bys posoudit Rockshox vs. X-Fusion? Patriot 3.0 je totiž mimo moje možnosti a když koupím 2.0, vyplatí se zaměnit vidlici a tlumič?

  • tommyd

    První hezkej A-gang

  • Petr

    Co se brzd týče, tak se domnívám, že to může být do značné míry "by design" charakteristika těch čtyřpístků, které se obvykle konstruují tak, že prvně zabírá menší pístek (pokud jsou pístky asymetrické) a pak teprve postupně ten druhý tak, aby se dal projev dobře modulovat. Řada lidí si na to stěžovala třeba u čtyřpístků Hope ale po jisté době zvyku si je naopak nemůžou vynachválit, protože maximální síla je fakt velká a naopak pozvolná modulace umožňuje citlivější dávkování.

    Já sám jsem kdysi přešel od dvoupístkových Elixírů k SLX a docela mne naopak ze začátku žral kousavý projev těch SLX (stálo mne to i dvě pěkné držky v bikeparku v Koutech), ale samozřejmě jsem si na to časem taky zvyknul.

    • Štěpán Hájíček

      Samozřejmě jde o zvyk a souhlasím s tebou, že to je konstrukční záměr. Nechtěl jsem ale prozatím zabíhat tolik do podrobností. Ale jak jsem psal, mě osobně vyhovoval spíše ostřejší nástup. Plný výkon musím ještě pořádně odzkoušet.

  • KUBA

    Nechcete udělat nějaký srovnání Patriot vs RB IQ 575 nebo tak? Jaké české enduro je "lepši" ? 🙂

    • Štěpán Hájíček

      RB IQ 575 bude naším test-bikem na většinu roku, takže bychom mohli dát dohromady určité srovnání.Dobrý nápad, díky.

      • KUBA

        A pak mi poradíte, co bych si měl pořídit 😀

        • Štěpán Hájíček

          Rozhodnout se musí každý sám, ale snad v takovém porovnání zodpovíme pár otázek a zkusíme být praktičtější běž kluci z Top Gearu 🙂

  • Míraa

    Ptal jsem se na FB ale zeptám se ještě zde. Jak je to s ochotou stavět kolo na zadní? Na B-F si někdo celkem stěžoval… díky.

  • JOP, už aby tu bolo to porovnanie, alebo test IQ 575 🙂 , sa teším že konečne niekto, nie len Spešl, Giant etc., to sa dá kuknúť aj na zahraničných serveroch ( akože aj tento je, pre nás z SVK zahraničný 😀 😀 , ale… )