MTB je nuda – konvertujeme na CX

Lapierre CX Alloy (2014)To jsou pořád nějaké rozměry kol, čepy, ramena, kolečka a páčky tlumení, vzduchové ventily, teleskopické sedlovky a jiné skopičiny… Když si vedle biku postavíte CX raketku, pochopíte, jak může být kolo krásně jednoduché! A jak může být v terénu rychlé!

Nebojte, nezbláznil jsem se, jen se mi zrovna na hraní sešly dvě CX krásky, tak proč si nevychutnat tu změnu po celém roce za řidítky širokými jako tágo!

Lapierre CX Allox (2014) – MojeKolo.cz

Canyon Inflite AL 9.0 (2014) – Canyon.com

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Honza

    Asi jinej gang, co 😀
    Kolik se takových kousků v ČR prodá (kromě na závody)?

    • Štěpán Hájíček

      Já myslím, že docela dost. Možná víc než super-truper high-tech sjezďáků. Jen tento týden jsem po Praze a okolí potkal tři nadšence na CX kolech. Sebe nepočítám.

      Jeden známý z branže si koupil CX kolo na jaře, jezdí na tom do práce a prakticky letos na jiném kole nejezdil. Já sám jsem čekal na svou CX krasavici Lapierre už od léta a nakonec musel objednat model 2014 (za což se nezlobím), protože 2013 už byly vyprodané a nebyly ani na evropském skladu 😉

      • Honza

        No je fakt, že to je asi ještě univerzálnější, než cross. Tak ať Lapierre dobře slouží 🙂

    • MCH

      Ja si letos take poridil CX a jsem z ni nadsen. V lete pouzivam s 23mm plasti jako treninkovou silnicku, na podzim prezuji na 35mm a uzivam si prazskych trailu v okoli domova, ktere jsou na fulla moc lehke, ale na CX docela vyzva.

      • Honza

        To věřím, že to může být někdy boj. Pořádně úzká řidítka a ještě ke všemu berany 🙂
        Jak to jezdí v porovnání s čistokrevnou al silničkou? Velká pila a kvalty jsou stejný?

        • MCH

          Pilu mam 48-39 / kvalty 11-28 a bohate mi to staci, zajel jsem tom celkem pekne i silnicniho Krale Sumavy.
          Jinak ram je Spec. Crux.
          Prime porovnani se silnickou nemam, ta ma silnice je uz 15 let stary veteran a to uz je znat…

          • Štěpán Hájíček

            CX kolo je o něco těžší a rozdíl by se našel i v geometrii. Srovnatelná silnička bude rychlejší, ale CX je zase větší universál a proto mi to přijde jako ideální doplněk k biku. Jinak mám stejné záměry jako MCH – na léto hladké gumy a více asfaltu, mimo sezónu zase hezky do bláta. Nikdy bych si nemyslel, že mě bude bavit jezdit blátem 😉

  • Článek nebude?