Turner Sultan 29 – první dojmy

Turner Sultan 29 (foto by Drift Ghost HD)Turner Sultan 29 je trail-bike s luxusním hliníkovým rámem, který je – minimálně v zapůjčené testovací verzi – naprosto uhrančivý již na první pohled. Hrubě opracovaný hliníkový rám bez laku, poctivě a do puntíku zpracované detaily a systém DW-Link. Na tom musí být radost jezdit!

A také že je. Přestože jsem si Sultána vyzvedl od lidí z Protocycles.cz již minulý pátek, dostal jsem se do jeho sedla až včera. Přes víkend měl tu čest vozit se na něm „Velký Kuba“. Tvářil se všelijak co se týká geometrie, ale nad funkcí systému DW-Link si jen slastně… (chtěl jsem napsat chrochtal, ale to zní docela urážlivě, nebo ne?). Každopádně enduro na Zadově s ním zvládl bez problému a ani si nestěžoval na 400 mm dlouhou sedlovku Thompson, kterou mohl do rámu zasunout sotva o pár centimetrů. Já raději z krabic vytáhl starší a kratší „Ričinu“ a včera večer vyrazil na rychlé prvotní rendez-vous.

Turner Sultan 29 (foto by Drift Ghost HD)

To vyčteš až z tabulek

Musím přiznat, že jsem vábení syrového hliníku, Turnerovy geometrie a mého oblíbeného závěsu DW-Link podlehl sakra rychle. Až dnes, když píšu své první dojmy, jsem zjistil, že má Sultán vepředu 150mm vidlici, vzadu přitom chodí „pouhých“ 125 mm. To ale ničemu nevadí. Ba naopak. DW-Link možnou disbalanci snadno zamaskuje, delší vidlice pak poskytuje kolu potřebnou enduro geometrii.

Mko, Lko, co z toho?

Ač bych našel pár výhrad – na L-ko je rám poměrně krátký, posed vhodný spíš tak k M-kové velikosti, na druhou stranu jsou až moc vysoko položená řídítka, najde se určitá stranová vratkost atd. – balancuji na hraně pokušení zadupat do země vlastní tvrzení a přesvědčení o tom, že dlouhonohé (vysokozdvihové) devětadvacítky jsou samy o sobě nesmyslem pro pár „pomatených šílenců“. Ale ne, ještě se svojí pravdy nevzdám, přestože mě tohle kolo ohromně bavilo. Pro vyšší jezdce určitě skvělá volba. V mém případě (180 cm, kratší nohy, obvykle vozím M) bych si nejspíš ještě o úroveň víc užil srovnatelnou mašinu na kolech průměru 27,5“. ¨
Turner Sultan 29 (foto by Drift Ghost HD)

Snadno podlehnete

Každopádně Turner Sultan je neskutečná drtička. Do kopce valí, co vám nohy a dech stačí, je lehký, poměrně hbitý a v rámci možností velkých kol i dosti obratný. Přitom je ale stabilní. Konečně jsem na velkých kolech nemusel bojovat s příliš živým řízením v malých rychlostech. Trocha nervozity se při rychlosti chůze dá vysledovat, s každou jednotkou rychlosti ale sakra rychle mizí. Sultan má naopak, oproti snad všem velkým kolům s vyšším zdvihem, příjemně vláčné řízení v enduro stylu. Je radost pokládat ho do zatáček pohybem celého těla. Jen ty pláště (Continental Mountain King II) nějak nejsou ve verzi pro 29“ zrovna vzorem jistoty vedení v náklonu.

Pro začátek to myslím stačí, víc si nechám na plnohodnotný test. Zatím jen vězte, že DW-Link i v tomto případě funguje vskutku parádně. Při záběru vsedě i ve stoje je zadek krásně tuhý, do kopce znatelně pomáhá s přítlakem, cestou dolů se pak „vzadu něco děje“ a vy ani nevíte co. „Něco“ se tam hýbe tak, že vás nohy, zadek a ani ruce nebrní. A to je, alespoň podle mého, dobře! Jak jsem psal na Facebook, stačila hodina a půl a já se do toho kola zamiloval!!!

PS: Foto je zatím jen rychlovka z Driftu Ghost HD, k plnohodnotnému testu budou i plnohodnotné snímky. Tedy ne, že by ty Driftové neměly náladičku…

Turner Sultan 29 (foto by Drift Ghost HD)

Turner Sultan 29 (foto by Drift Ghost HD)

Turner Sultan 29 (foto by Drift Ghost HD)

Foto: Štěpán Hájíček

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • StandaCZ

    Lahůdka na konec týdne. Díky
    Turner se řadí spolu s Ellsworthem k bikům, které jsem ještě naživo neviděl.
    Ten raw hliník je nádherný.

    • Štěpán Hájíček

      Obě značky jsou vskutku exkluzivní a v obou případech si jsem jistý, že člověk nemusí litovat investice a faktu, že "to kolo není na karbonu". Má prostě punc výjimečnosti.