GT Sensor Pro (2014) – TEST

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - TestGT Sensor Pro 2014 na kolech 27,5“ je kolem zbrusu novým, tedy nedávno představeným. O to víc mě těší, že jsem se v jeho sedle mohl prohánět po českých a moravských luzích a hájích, díky čemuž vám teď mohu předložit jeho kompletní redakční test!

Path Link v celé své kráse – když se nad tím zamyslíte, tak to vážně není složitější než třeba FSR.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Praktická pomůcka – měřáček sagu.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Mohutnou zadní vidlici pojí s rámem relativně štíhlá ložiska, tuhost spoje ale zajišťuje pevná osa.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Těšíte se? Je na co!

Stroje GT jsou mi sympatické samy o sobě a rozhodně nejen kvůli tomu, že je jejich dovozce společnost Aspire partnerem webu BikeAndRide.cz „DžíTýčka“ mě brala už dávno předtím. Jako malý jsem měl na dveřích od pokojíčku plakát s přehledem modelů GT LTS s termoplastovým rámem, na nějž jsem každý den zbožně zíral. Stejně tak si živě pamatuju výlet do Švýcarska na prezentaci GT, kdy se poprvé světu představil GT Force a GT Sanction.

GT a jeho hvězdy

Na stejné akci jsem obdivoval jezdecké umění i tichou povahu a nakonec i taneční nadání Briana Lopese, následující rok jsem si v Livignu „potykal“ s Hansem Rayem, načež jsem druhý den skoro umřel při silničním výletu na Passo Stelvio a zpět do Livigna. Kdyby mi Eda Pinkava (tehdy jsme oba pracovali ve Velu) nedělal domestika, kdyby mě nepodpořil (hlavně morálně), tak bych to nedal a zbaběle volal kluky z Aspire, ať pro mě pošlou auto.

Já měl Forsíka vždycky rád!

Takovéto a mnohé jiné jsou mé osobní vazby na značku GT. Vezmu-li to z jiného úhlu, můžu zmínit, že na rozdíl od Lukáše (člen BnR Crew) mi třeba GT Force sedělo vždy. Nevadil mi delší posed, měl jsem a mám rád jeho spíše stabilní geometrii a hlavně aktivní odpružení. Dnes je ale řeč o novém Sensoru 27,5, který do jisté míry Force nahrazuje.

Ceník jako deník

Díky robustnější stavbě, vyšším zdvihům (o 10 mm) a hlavně dostupnějšímu hliníkovému základu bude příští rok právě kovový Sensor kolem, po němž by se měli dívat všichni ti, kteří touží po plně odpruženém GT, přičemž jim rozpočet neumožní dosáhnout na karbonové GT Force 2014. Řečí čísel: GT Sensor na hliníku se bude pohybovat v rozmezí cca 63 000 až 94 000 Kč, karbonové pak od 109 000 (GT Sensor Hans Rey!!!) do 179 000 Kč. GT Force 2014 bude nabízen jen v karbonu v cenách od 109 000 do 169 00 Kč.

Když jezdíme očima…

Zpět ale k Sensoru jako takovému. Na tom starém jsem toho moc nenajezdil. Co si ale pamatuju, tak to určitě nebylo špatné kolo, nikdy ale nebylo tak pěkné jako Force a na můj vkus se příliš zaměřovalo na sportovní stránku věci. Nevadí, dnes tu před námi stojí zbrusu nový Sensor a je jednoduše řečeno KRÁSNÝ. Je hezčí o to víc, o kolik byl jeho předchůdce nehezký.

Force bude taky!

Pár lidí se mě již ptalo, zda a kdy budeme testovat nový GT Force. Nebojte, i na to dojde, jen je třeba počkat, až dojde do ČR. Nebo alespoň testovací vzorky. Byla by ale obrovská škoda, pokud by jeho lesk měl zastínit kvality a schopnosti menšího brášky – GT Sensor. Už totiž ani zdaleka nejde o pouhé sportovní kolo s kapkou zdvihu navíc. Nový GT Sensor je neskutečně schopným a všestranným kolem. Navíc čím déle jsem měl možnost se na něj dívat a čím více času jsem strávil v jeho sedle, tím více mi tahle vesele lakovaná hračka zalézala pod kůži.

Technický popis přeskočme!

Teorii pojící se k novému zavěšení Path Link jsem popsal již před časem – představení GT Sensor a Force 2014. Zmínil bych proto jen skutečnost, že hliníkové kolo si vzhledově příliš nezadá s karbonem. Využívá podobné křivky, stejná konstrukční řešení, stejně mohutnou zadní vidlici (vidlice je podle mého „to nahoře“, dole jsou jen řetězové vzpěry, které tahají za Path Link).

Složitost pouze zdánlivá

Přiznám se, že i mně připadá nové řešení na první pohled až zbytečně složité. Pravdou ale je, že se na to rychle zapomíná. Navíc když se podíváte, jak celý zadní závěs pracuje (a pochopíte, že jde o prostý jednočep s netradičně pojatým přepákováním k tlumiči), dojdete jako já k přesvědčení, že ona složitost je pouze optickým klamem.

Líbilo by se mi větší ložisko

Z konstrukčně estetického hlediska bych zmínil jen překvapivý kontrast mohutné kyvné vidlice a relativně štíhlého hlavního čepu. Jde o hloupý pocit, ale čekal bych, že tam bude ložisko velikosti hlavového složení nebo něco podobného, jak tomu bylo u staršího Force a Sensora, ale to už bych chtěl asi moc…

A konečně, podívejte se sami, jak celý Path Link funguje

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

inzerce

Tohle není Horst Link, zde má tento čep jinou funkci. Všimněte si ale také direct mount háku přehazovačky Shimano.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Osa QR15 je základ, velké příruby nábojů nadstandard.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Přesmykač jaksi „visí“ ve vzduchu, respektive „pluje“ společně s kyvnou vidlicí.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

První dojmy nejsou pojmy

První dojmy z kola jsou někdy směrodatné, jindy hodně zavádějící. Proto se nám, ani amíkům z MBAction, moc nechce soudit kola po pár hodinách v sedle. Na druhé straně se ale s vámi rádi dělíme právě o první dojmy z jízdy, abychom vám ukrátili čekání na kompletní test, tak jako v případě GT Sensor 27,5 – první dojmy.

Proč tohle všechno píšu?

Můj absolutně první dojem ze Sensoru byl totiž poněkud rozpačitý, jelikož jsem na něj přesedl ze superstabilní Kony Process, měl jsem víc než obvykle nafouknuté gumy a pohyboval jsem se v terénu, který jsem neznal. Kvality odpružení jsem ocenil a odhalil takřka okamžitě, pochopit a přijmout charakter řízení mi ale chvíli trvalo.

Tak by tomu být nemělo!

Sám tvrdím, že zvyknout si na sedmadvacítky je snazší, než si zvykat na velké obruče a za tím si i nadále stojím. Jen jsem zkrátka pro první jízdu neměl ty správné podmínky. Také druhý den v sedle Sensoru byl poněkud netradiční – drtil jsem ho na Rychlebech. Tam jsem ale konečně naplno prozřel a pochopil, jak dobré a všestranné tohle kolo je. Zapomeňte na starého Sensora, ten nový je o několik generací jinde. Je to od základu jiné kolo:

„Stejné je pouze logo a modelové označení!!!“

Nemáš malý rám?

Pravdou je, že rám nového GT Sensor je poměrně malý. Měl jsem půjčenou velikost M, která by měla být pro mě ideální. V zásadě i byla, jen se mě pár lidí opakovaně ptalo: „Není to S-ko?“ Uznávám, že nový Sensor v M-ku je nižší a o něco kratší než bych u GT čekal, určitě jsem se ale za jeho řídítky necítil stísněný. Naopak jsem byl rád, že nemusím příliš ohýbat záda, přitom ale není problém opřít se naplno do pedálů. Těžiště soustavy jezdec-kolo je přitom poměrně vyvážené, jen s lehkým příklonem k zadnímu kolu.

Závaží u nohou

Kolo samotné má těžiště soustředěné u středu, což se projevuje nezvyklou kombinací snadného ovládání a stability. Kdykoliv si vzpomenete, stačí vzít za řídítka, pohnout svým tělem a Sensor půjde ochotně za vámi. Skládat ho do náklonu jednu klopenku za druhou na Rychlebském Superflow byla velká pohoda a neskutečný požitek. Stabilita, jistota vyšších kol, nízký hravý rám a teleskopická sedlovka Reverb Stealth tohle kolo proměnily v mžiku z komorního polykače nekonečných kilometrů v neskutečnou hračku, svým projevem ne nepodobnou 4X speciálům!

„Kombinace GT Sensor a Rychlebského Superflow je zkrátka nezapomenutelná!“

Trochu jsem se nechal unést

Ta vzpomínka je i po více jak měsíci stále živá. S GT Sensor jsem si na Rychlebech dal i starší traily, Velrybu, Tajemný a Wales. Pravdou je, že tu 130 mm Sensoru docela stačilo, na trialových sekcích naprosto (Wales jsem jel podruhé v životě a až na výjezd k vyhlídce jsem jej dal bez šlápnutí). I rychlejší kamenité sekce se daly zvládat, litoval jsem ale kamaráda na pevňáku SingleBee Raw, tomu bylo líp na Superflow. Force se 150 mm bych tedy využil spíš jen místy, hlavně však proto, že mě od hoblování Kouteckých trailů předchozí den (Specialized Enduro 29) dost bolely ruce. 20 mm zdvihu navíc by jistě odpustilo víc, na Superflow by ale možná zase překážely.

Tolik o všestrannosti Sensoru…

I když! I prosté tápání krajinou je v jeho sedle pohodička. Systém GT i-Drive vždy fungoval – byl stabilní a přitom aktivní. Sensor a jeho Path Link se v tomto směru drží tradice jako hov.. košile. Hodně zajímavé bylo přímé srovnání s Turnerem Sultan, postaveném na systému DW-Link. Ten je znám svou výraznou stabilitou, přitom jsem měl ale pocit, že o sobě na rovině dává vědět o něco víc než Path Link u GT!

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

FOX CTD – GT Path Link funguje parádně v základním režimu Descend (sjezd). Pokud byste toužili po tvrdší odezvě, přepněte na Trail. Climb je už skoro zbytečný…

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Kabeláž nevede rámem (pouze zadní stabou), ale hezky postaru po spodní trubce.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Zasluž si svoje křídla…

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Ovládací centrum – Páka brzdy Formula T1 umožňuje snadno nastavit vzdálenost od řidítek i délku kroku, moc jsem ale ta kroutítka nevyužil.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

Dovolte mi to vysvětlit

GT Sensor Pro 27,5 na mě působil, jakoby se sám přepínal mezi dvojicí režimů. Na rovině, štěrku, asfaltu atd. je zadek hodně klidný a kultivovaný, až si říkáte, jestli vám s těmi 130 mm vzadu nekecali!? Pak ale strhnete řidítka, sjedete schody nebo to ohnete dolů po skalce a…zadek neskutečně ožije. Proměna je to natolik výrazná až si říkáte, že vám někdo pod zadkem vyměnil kolo. Ale ne, to jen Path Link dělá to, co firemní materiály slibují!

„Je to v cajku, těch 130 tam je, ne-li víc!“

Ujíždějí ti nohy?

Díky středu integrovanému do zadní stavby, do ramene Path Link, nedochází ke ztrátám při šlapání, zadní stavba netahá za pedály, přitom ale vysoko umístěný čep zaručuje, že terén, je-li to třeba, překoná síly pohonu a nechá zadek naplno pracovat. Přemýšlel jsem také nad tím, zda něčemu vadí to, že se střed a kliky posouvají s pohybující se zadní stavbou směrem dozadu. Nemyslím si! U Mongoose Freedrive si na tento efekt občas někdo stěžoval, u GT byste ho možná také odhalili, ale!?

Ale proč se tím zabývat

Vtip je v tom, že když sedíte v sedle a máte tak teoreticky největší šanci zaznamenat pohyb středu vůči sedlu, nejspíš se tak nestane, protože v takovém režimu se zadní stavba obvykle moc nenoří. Jedete-li přitom vestoje těžším terénem, staráte se povětšinou o úplně jiné věci. Když už byste se ale na tento efekt vysloveně soustředili, přijde vám přirozené, že se celé kolo po dopadu nebo nárazu na překážku přikrčí a vy s ním. Minimálně takto to cítím já.

Path Link – na co sáhne, to se daří

Abych kapitolu zadního zavěšení uzavřel, dodám, že parádní je Path Link i co se citlivosti týče a krásně pomáhá s přítlakem také ve výjezdech. Vezmeme-li za protipól Lapierre X-Control, se skvělou a vysoce efektivní zadní stavbou, tak u GT není odezva na pedálech až tak radikální, zato se ale neztrácí akce ani při jízdě na kašpárka do prudkého kopce po kořenech a kamenech. I tady zadek maká na jedničku, ať bušíte do pedálů sebevíc!!!

Pošimrej ji, ať nevytuhne

Jediným rušivým prvkem na celé konstrukci může být to, že vysoko uchycený jednočep poněkud tuhne pod brzdou. Zkuste si schválně sednout na kolo, stisknout přední brzdu a zapružit. A teď stiskněte i zadní brzdu a zkuste to znovu. A? Skoro nepruží, že? Kdo tohle ale za jízdy pozná? Většinou brzdíme více přední nebo pošleme zadní kolo do smyku. Ano, některé superaktivní systémy pracující neměnně i při plném brzdění vás v tomhle směru dokáží překvapit, u Sensoru ale nejde o žádné zásadní omezení, přes které by se nešlo přenést.

A vidlice? A brzdy? A vůbec…

Vepředu klasika – Fox Float. Z výroby trochu tupá, když se ale mázne Fork Juicem, pak chodí jemně, hladce a pokud ji správně nafoukáte, tak i přiměřeně aktivně. Pozitivní je, že u Foxu asi pochopili, k čemu že je dobrá modrá páčka vpravo na korunce. Když tedy přepnete přepínání CTD na režim Climb (výjezd), není vidlice jen máslovitě přiškrcená, ale je poměrně pevná a dá se o ni opřít, hlavně při jízdě ve stoje. Sláva!!! Na druhou stranu řádně lubrikovaná Foxka umí být až „nebezpečně“ aktivní. Pozor hlavně na prudké brzdění. Kotouče Formula T1 jsou často pěkně jedovaté. A musím přiznat, že se mi jejich projev líbí čím dál tím víc.

„Hele, když nemáš rád brzdy Shimano, tak co by sis dal na kolo?“ Padla před časem otázka na tělo při jedné ze služebních cest. „Mám rád Avidy, i když vím, že na ně všichni nadávají kvůli údržbě. A ano, poslední generace a Trailové modely mě zatím moc neoslnily. Když tedy ne Avid, pak Formula, ta je taková správně ostrá!“ Zněla moje odpověď, která se po zkušenosti s GT Sensor jenom potvrdila.

Náladová kotvička

Bohužel i Formule jsou někdy trochu náladové, většinou ale brzdí krásně. Jen bacha, jejich nástup bývá docela ostrý. Naštěstí už tolik nepískají, naneštěstí se mi několikrát stalo, že se T-jedničky v delším sjezdu krapet napumpovaly. Hlavně že se nepropadají. A proč T1? Základ v podobě Formula RX bohatě stačí. Jak je to s jejich servisem? Máte někdo zkušenost? Podělte se s námi v komentáři. Díky.

Ostře řezané figury

Už jsme probrali snad vše podstatné, dotknu se proto ještě plášťů Maxxis Ardent a jejich zubatého vzorku. Tohle není vůbec špatná guma. První výlet na přeschlém drolivém povrchu mě sice moc nepřesvědčil, hlavně když jsem před nimi jezdil na Koně Process HighRollery 2. Postupně jsem ale začal Ardentům věřit. Sypký štěrk nic moc, hlína, kořeny i trocha bláta žádný problém. Přitom je Ardent i dostatečně rychlý, proto k Sensoru sedí jak ulitý.

GT Sensor 1 27,5″ – závěr

Jak jsem už jednou napsal – zapomeňte na starého Sensora, tohle je jiná liga. Nový rám, jiná geometrie, o centimetr vyšší zdvihy, nový systém, to vše dohromady vytváří parádní mix jízdních vlastností, které si užijete na domácích trailech „za barákem“, v rámci celodenních výletů i při cestách na Singltrek, Rychleby nebo jinam do českého reliéfu. Do Alp by byl lepší asi GT Force, i když záleží hodně na vašem stylu jízdy. Hans Rey jezdí Sensora! Ten totiž zvládne i dojíždění do práce, to asi Hanse netrápí, a nebude se bránit ani nezbytným přesunům po silnici. GT Sensor je prostě čistou esencí bikového všeuměla, jehož limity v možnostech použití definuje pouze jezdec a jeho schopnosti pilotáže.

Hodnocení (0-5 *)
Faktor zábavy * * * *
Ovládání * * * * *
Zadní stavba (celek) * * * *
Efektivita odpruž. * * * * *
Citlivost * * * *
Aktivita * * * * *
Líbí se… Dalo by se zlepšit… Pro koho?
Vzhled, zpracování a barvičky
Příjemný posed
Vyvážené ovládání
Hravost i stabilita
Mně se třeba líbí, že je rám spíš nižší
„Dvě funkce“ zadní stavby – aktivní a stabilní
Path Link – možná vypadá složitě, ale funguje, o tom není pochyb!
Ostřejší brzdy Formula T1
Rychlé a většinou i jisté pláště Maxxis Ardent
Střední kola – prostě mu sluší!
Hmmmm???
Na vzhled zadní stavby je třeba si zvyknout
Nepříjemné křupání neměly na svědomí čepy u středu, ale zámek sedlovky Reverb (stačí vyčistit a namazat). Spodní ložiska bych ale asi preventivně zakryl starší duší.
Kdyby nebylo sedlo Fi’zi:k Tundra 2 tak hezky barevně sladěné, šlo by hned pryč – vůbec mi nesedlo a nehodí se svým tvarem ani k více vzpřímenému posedu. Chtělo by to spíše prohnutou lavičku. Něco jako Gobi nebo moje oblíbené SDG.
A abych nezapomněl, modernímu kolu by více slušelo řazení 2×10. Proč je tam 3×10??? Asi bylo v akci…
Velké spektrum jezdců může být majitelem GT Sensor 27,5. Toto lehké a svižné kolo uspokojí jak sportovně založené jezdce, kterým je ale chrtích 100 mm málo, přitom se rozhodně neztratí ani v rukou zkušenějších borců, jež naopak nepotřebují tahat s sebou 150 mm zdvihu, aby občas sjeli pár kořenů a přejeli jeden, dva či více šutrů.

GT Sensor Pro 27,5 (2014) - Test

GT Sensor Pro 27,5 (2014)
Rám Alu
Zdvihy – přední/zadní 130 mm
Vidlice FOX 32 FLOAT 130 CTD FIT 15QR
Tlumič FOX FLOAT CTD
Řazení Shimano SLX (3×10)
Přehazovačka/Přesmykač Shimano XT Shadow Plus/Sh. SLX
Kliky RaceFace Evolve (42/32/24 zubů)
Pláště Maxxis Ardent 27,5″ x 2,25″
Ráfky WTB ST i23 (27,5″)
Řídítka Kore Durox
Brzdy Formula T1 (disky 180 mm)
Hmotnost 13,95 kg (vel. M, bez pedálů)
Cena 94 999 Kč

 

Kde se (mimo jiné) testovalo

*Nahráno pomocí navigace Holux Funtrek 130 Pro

Karlštejn – Vráž u Berouna Brno – Prígl trail

Foto: Štěpán Hájíček

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Michal Drtina

    Pěkná recenze, hned bych novýho Sensora bral, škoda, že nasadili tak vysoký ceny. Jinak 3×10 mi u univerzálního kola, tedy do strmých výjezdů i rychlých přesunů, připadá právě naprosto OK. Sám jezdím dvojplacku, ale ta má svoje limity, obzvlášť pro méně fyzicky zdatné jezdce. 🙂

    • Jan Džačovský

      A přesně proto trojplacku stále na Sensoru mám. 🙂

  • Sadra

    Pěkná recenze.
    Stále mě neopouští pocit, že se jedná z větší části o reklamu než o věrohodný test.

    Pro autora:
    při uložení zadního tlumiče registroval jsi nadměrné špinění tlumiče? Protože od pohledu to evokuje, že se tam bude bahno asi hodně usazovat.

    • Pavel

      V běžné produkci tam bude sériově montovaný blatníček, takže to bude pořešeno

    • Štěpán Hájíček

      To není reklama! Sakra! To kolo je fatk dobrý. Musím si nutně vymýšlet nějakou kritiku, když tam není moc co kritizovat? Naopak se snažíme být kritičtí, ale proč hledat mouchy na něčem, kde nejsou. Alespoň se neprojeví v rámci a rozsahu testu.

      Chceš kritiku? Hrozně tam křupala sedlovka – Reverb. Několikrát jsem musel rozebrat a vyčistit zámek. Jinak pohoda.

      A ten tlumič. On je právě luxusně schovaný, jak to trochu zapruží, tak se celý schová do "domečku". Bude-li tam blatníček, pak je vyřešeno. Já bych jen obalil ta ložiska dole pod středem (starou duší), pro klid duše. Ale Třeba Santa Cruz, Niner, Intense je mají taky pěně na ráně.

      • Sadra

        Věřím ti, že to kolo je opravdu podařené ovšem znělo to jako čistý chvalozpěv. Napsal jsem svůj subjektivní názor a jsem rád že jsi na něj reagoval. Ano z toho videa jde vidět jak se ten tlumič zasune dovnitř a je částečně krytý. Ale upřímně řešení blatníčkem se mi nelíbí, to jako kdyby prezentovala značka svůj nový lehký sporťák s 300koňmi a ve finále na něj nasadili zástěrky ….

        A kam se posunuje doba? Kolo s ALu rámem a trendy rozměrem za 94000

        Teď jsem řešil koupi kola a nový GT si mi líbil ale cena to zabila. Nakonec jsem skončil u Nerve AL+ 7 za 1999€ (vaše recenze taky trochu napomohla :))

        • Štěpán Hájíček

          V pořádku, každý má svůj názor. Já se jen snažím do testů dostat maximum emocí, aby to nebyl strohý technický popis, jak to dopadalo, když jsem před X lety psal testy do Vela. A že jsou ty emoce převážně pozitivní… Ale jo, mohl jsem rozmáznout tu cenu, ale na to už jsem moc deformovaný. Vezmu kolo, ojezdím kolo. zhodnotím kolo a až pak se ptám, kolik stojí. Nicméně Sensor bude v prodeji již od cca 63 000, ale nevím, jak osazený???

          No a Canyon je fajn, ceny super, ale je to něco za něco – jak jsem se už rozepsal v komentáři o kousek níž.

          Ještě jednou díky za názor. Osobně jsem velice rád, že to u našich testů žije a lidi diskutují. DÍKY VŠEM! Alespoň vím, co se vám líbí a co ne. Takovou zpětnou vazbu u článků v časáku nikdy nedostanu 😉

  • Honza

    Hezky čtivá recenze, moc krásné kolo, jen ta cena 🙂

    Na 27,5 jsem zatím nejel (co nejdřív to napravím), ale něco mi říká, že 3×10 bude akorát. 2×10 je pro mě ideál na 29'', na 26'' na lesních cestách nebo silničních přesunech 2×10 nestíhalo. Vím, že budu u-argumentován kadencí šlapání, ale pro mě to tak je. Takže si to zatím dovolím napsat 🙂

    • Štěpán Hájíček

      3×10 se občas hodí. Místy jsem byl za kašpárka rád, ale když se 2×10 dobře postaví (malý převodník 24 zubů, velký třeba 38), tak to bohatě stačí a není třeba nad tím tolik přemýšlet. No a 1×11… Byl jsem spíš proti, ale už jsem se nakazil. Příští rok X01, 2015 X9 1×11???

  • majkl9997

    Pěkná recenze ! Jen pozor na tu češtinu: přesmykač jaksi "vysí" ve vzduchu… nebo: boleli ruce… Dá se tohle kolo srovnávat např s 4ever winner 651-2? Tam se uvádí při 275 kolech a zdvizích 130mm váha jen 13,30kg… není těch 13,95 u sensora moc? A ta cena…kam ted radši sáhne skupina bikerů kteří sedlali levnější starší Force a Sensory v cenách okolo 30-50 táců…?

    • Štěpán Hájíček

      Gramatika je moje slabší stránka, ale už to řešíme a snad i vyřešíme 😉
      Jinak ceny 27,5" kol šli obecně nahoru, s tím moc nikdo nenadělá. Ostatně jak mi říkal zástupce Aspire: "Když Cannondale postaví hliníkový full za 100 000 Kč, tak lidi řeknou OK. Když to samé udělá GT, pak si ťukají na čelo. A to je to GTčko možná i lepší…"

      A s 4everem bych to raději nesrovnával. Tohle vymýšlel inženýr, 4ever (sorry) ale to bude spíš z asijského katalogu…

  • Tomáš

    Super recenze.Je to krasný bike a dost o něm uvažuji,ale ty ceny a ta hmotnost!Mam doma GT Sanction a občas sním jezdím maraton a tak jsem ho musel odlehčit a dostal jsem se cca na 13,5 kg ve vel. M(160 mm zdvih!),ale pořad to není ono.Proto jsem se chtěl zeptat jaka bude hmotnost u karbonové verze GT Senzor Carbon Pro???Někde jsem se dočetl že by karbonový rám měl byt lehčí asi o 650 g(2721 g i s tlumičem),něco se možná ušetří na komponentech ale i tak mi 12 kg přijde nereálných.Je tu ještě varianta GT Zaskar 100 9R, ale zatím jsem 29" nepřišel na chuť a 27,5" se mi přijde jako ideální volba.Díky za odpověď……

    • Štěpán Hájíček

      Vyměnit Sanction za Zaskar 100 by byl asi moc velký skok. To bych nedělal. Karbonový Sensor bude určitě lehčí. Těch 650g může být reálných. Hliník je hodně bytelný a už teď prý uvažují o odlehčení. Jinak pokud by se karbonová Sensor dostal pod 13 kg, to se jistě dostane, tak si myslím, že je to ok. 12,5 Kg u stroje se 130 mm a opravdu širokým záběrem beru jako slušnou hodnotu. Ona se ta hmotnost vůbec moc řeší. Neber si to osobně, ale často pomůže shodit 2-3 kila živé váhy než ušetřit kilo na kole.

  • had

    The Sensor Carbon Pro tips the scales at 12.6kg (27.8lb). The Force Carbon Pro came in at 13.48kg.
    Tot k vaze na bikeradaru.
    Panove, je treba zacit setrit..

  • maximus

    Kolo je to pěkný, ale za 95 táců v týhle výbavě? To bych musel být magor. Chápu, že cena asi časem klesne a GT jsem měl celkem tři kousky, ale tohle vážně přehnali.

    • Štěpán Hájíček

      A proti tomu Giant Trance SX za cca 89 tis který je osazen Shimano Deore brzdami a SLX přehazkou??? GT je za ty prachy pořád super kolo.

      • maximus

        tak jinak. Mysleno obecne vcetne treba zmineneho Giantu. Dovedes si predstavit, ze by za tebou prisel malej a: tatinku chci kolo. tady to a stoji 100tis. Vzdycky jsem chapal ze kolo na XTR sade je versinou pres 100tis, ale tady ne. Navic je na tom kole dvojita marze. Dovozce a prodejce. Tedy jak jsem rikal. GT jsem mel vzdycky rad a mel jsem od nich tri modely. Ale tohle, jakkoliv se mi libi, bych si proste za ty penize nekoupil.

        • Štěpán Hájíček

          Peněz je to hromada, ANO. Odpověděl bych asi: "Víš synku, koupíme radši AGang Patriot. Je levnější, funguje, dělají ho Češi a taky je na 27,5".

          Jinak všichni musíme z něčeho žít. Dovozce + prodejce je celkem normální obchodní model. Ano, Canyon to dělá jinak a jejich kola jsou za úplně jiné peníze, ale… Co jim vytknout? Snad "jen", že si je nemůžeš jít prohlédnout do obchodu, musíš si kolo postavit sám, seřídit, servisovat atd. Mě by to nevadilo, já se rád hrabu v kolech a takových lidí je dost, co ale ti ostatní, kteří by chtěli plný servis a ceny jako u Canyonu?

          Nevadí, ono je ale do jisté míry dobře, že se ceny trochu zvedly. Pro celý obor. Nechtěl bych, abychom dopadli jako prodejci aut – nová Fabie pod 200 000 Kč? To se nemůže vyplatit vyrábět, žijí tak jen ze servisu, když teď ale každý dává 5 let záruku, ani to jim dlouho nevydrží!!! Xavier Baumaxa mána kytaře dobré heslo "Věříme v Krizi" :-p

          • maximus

            agang. souhlasím a i tak s canyonem treba. a klidne bych ozelel tu moznost nevyzkouseni. ale to novy evo? nadhera. strasne jim fandim.

          • Štěpán Hájíček

            AGang Patriot Evo je mazec. Mě osobně moc nesedí ta pohřební černá (černá vidlice, černá kazeta – fuj!), ale mít hliníkové enduro na 160 mm při hmotnosti 13,3 kilo. Až se tohle jednou dostane do prodeje, to bude mazec. Snad to přesvědčí i zaryté "Karbonový Santa Cruz" je nejvíc. 😉

            Taky jim držíme palce, ale to je asi patrné z našich článků, což?

          • maximus

            me se nejvic libil ten surovej patriot. ted v tech barvach ne. to bych snad i odlakoval. 🙂 to evo by se mi taky libilo cely v hliniku. vypada to ukrutne industrialne. jinak vaha je skvela, ale santa v karbonu je teda taky mnamka. 🙂

  • madcat

    Cena nemalá a hmotnost bohužel taky, no asi se jim vývoj path linku trochu prodražil a teď to budou potřebovat trochu zalepit… Jinak kolo je to krásný, to ne že ne… ale volil bych jinde.

    • Štěpán Hájíček

      Zalepit je třeba hlavně vývoj komponentů na 27,5"… Kola, pláště, vidlice atd.

      • Štěpán Hájíček

        A ještě k hmotnosti – nezapomeňte na teleskopickou sedlovku RockShox Reverb. Ta sama má přes půl kila!

        Ostatně doba je zkažená. Stavět karbonová endura se zdvihem 160 mm a hmotností okolo 12 kilo (Specialized Enduro S-Works, Ibis Mojo HD, Pivot, Santa Cruz…). To je zvrhlost! Nemůžete mít skorosjezďák s hmotností XC kola a ještě chtít, aby to celé vydrželo. Nebo musíte zaplatit stováka za rám, čtyři pětky za kola a za chvíli je to za čtvrt míče 😛

        • majkl9997

          A takový Agang Cult je oblíbené enduro, ale těžké jako kráva – skoro 16kg…je to podobné jako v jiných odvětvích, vývoj jde kupředu, ale ceny kol jdou nahoru, stále méně lidí si může dovolit ty nejlepší vymoženosti, třeba nejnovější karbonový Santa Cruz. To je podobné jako s nejmodernějšími, ale i stále dražšími pokroky ve vědě, technice, medicíně apod.

          • Štěpán Hájíček

            Neříkám, že je Santa Cruz špatný, ale trochu mě až štve, jak ho všichni vynáší do nebes. Vždyť je to poměrně jednoduché kolo, které navíc vypadá už XY let skoro stejně. Jen rovné hliníkové trubky nahradil karbon.

            Progresivnější mi přijde Pivot, Ibis (ten se taky trochu zasek, ale třeba Ripley je cestou vpřed, Yeti a jejich řada SB, Niner atd.
            Zajímavé třeba je, že Santa Cruz měl letos stánek vedle Authoru/AGangu a… Jak říkal Jára Spěšný: "Čekal jsem davy, ale kromě dvou večerních párties nic moc… To už bylo víc lidí u Surley nebo u našeho FatBiku."

            A ještě ten AGang Cult. Ano, Lukáš si koupil Cult 3.0, který má asi 15,5 kg. To je fakt hodně. Jirka Fikjz ale svůj závoďák dostal někam na úroveň 13 kg a to tam měl původní kola AGang.
            Na druhou stranu na to, že s tímhle kolem Lukáš jednou jede na výlet s přítelkyní a pak třikrát v tejdnu někam na dirty, o víkendu enduro a nebo bikepark. Sakra, ukažte mi kolik jiných kol by to zvládlo. Kolik "jezdivých" kol by vydrželo takové prasení. 12 Kg vážící karbonový Santa??? Nevím nevím… 😛

          • Roman

            Já to říkám pořád: Půjčte mi LV, santu v karbonu,… naložím mu to co dostával pravidelně Monster AM (dirty, dropy, 4x, bikeparky, DH tratě a ještě se na tom dalo jet 100km) se 140mm a dávám jim max pár měsíců. Je sice hezké mít super lehké kolo, ale k tomu musí mít člověk už nějaký skills a musí lítat fakt čistě, nebo to prohánět po modřanské cyklostezce.

  • Tomáš

    Bude test i karbonové verze????K té ceně,těm co se kolo líbí a mají na účtě 100 000 tak si ho koupí hned a ti co jsou normální pracující lide a nekradou jako já a dalších 90 % lidí v této zemi jsi budou muset rok nebo dva počkat…:(

    • Štěpán Hájíček

      Souhlasím. Cena snad za rok dva klesne, nebo minimálně za rok, až se budou vyprodávat modely 2013.

      Jinak karboňák budeme testovat především GT Force. Určitě ale můžeme prověřit i karbonový Sensor, jen se bojím, že pak už mě za tem příval nadšení a superlativů ukřižujete 😉

  • Hezký fotky, znám to dobře v Sv. Janu a ten Tvůj sjezdík na hraně skály je velmi riskatní, jsi blázen 🙂 Na fotkách to tak nevypadá, ale kdo to tam zná, vím o čem píši, ta skála má 210 metrů. Příště fotografujte zespodu od kláštera teleobjektivem a bude to super. Hezká trasa pro testy i jízdu je červená hřebenovka na Brdech směr Plešivec, skály, cestičky v lese, paráda. 🙂

    • Štěpán Hájíček

      Fotil jsem to trochu se sebezapřením. Mám docela závratě, ale… Držel jsem se pár metrů od hrany a snažil nemyslet na to, jak velká je tam ďoura! Hlavně mě tam vyhnalo to, že na stezce byla spousta lidí, tak jsem hledal jiné zajímavé místo…
      A hřebenovku po brdech jistě také znám a příště taky namapuju 😀

  • Pavel

    Jak moc se pohupuje při záběru? Bere sílu nebo je pevné? Nerad bych sedlal nějakou houpačku 😎

    • Pod záběrem je kolo pevné, respektive efektivní, ale je docela vnímavé na pohyby jezdce na sedle. Pokud jsi zvyklý z hardtailu "dupat do pedálů" pak se ti bude zdát zadek asi celkem měkký, ale je to jen o zvyku. Případně lze na rovinách a ve výjezdech využít páčku CTD na tlumiči Fox a zadek trochu zkrotit.