Za oponu kolekce AGang 2014

AGang - novinky 2014Včera jsme si s Kubou udělali výlet do skladu Authoru, abychom zde byli svědky focení nové kolekce AGang pro rok 2014, mohli si nová kola hezky zblízka prohlédnout a osahat, plus se zúčastnili natáčení nového promo-videa k modelu AGang Patriot.

Foto: Jakub Douda (fotoJD.cz)

Takovéto příležitosti se až tak často nenaskytnou, proto jsme nabídku bez váhání přijali i přesto, že jsme se přesný termín dozvěděli pouhé dva dny předem. Když jsme pak včera dorazili na místo, čekal nás pohled na většinu z kolekce AGangu 2014 vyskládanou na velké asfaltové ploše před obrovským skladem Authoru/AGangu. Termín a počasí si kluci nemohli vybrat lépe. V příjemném ranním sluníčku se na nás doslova smály a veselými barvami z dálky zářily nablýskané stroje AGang 2014.

Který, čí

Přijeli jsme ve chvíli, kdy základní focení do katalogu pomalu ale jistě vrcholilo. Větší část kol tak ležela na zemi, na stojanech se hřály stroje našim srdcím nejbližší – modely AGang Patriot a Ninja (FR i DH). Jedna jako druhá modelová řada je skutečně povedená a vzhledem ke stejně koncipované zadní stavbě na chvíli přemýšlíte, které kolo je freeride a které trail-bike. Sjezďák na sebe samozřejmě upozorní hned dvoukorunkou!
AGang - novinky 2014

Patriot v barvě – nutno vidět naživo!

Když jsem před časem uveřejnil informace a hlavně videotest AGangu Patriot 27,5 ještě ve fázi prototypu a když se později na svět dostaly fotografie produkčních kol, bylo pár lidí „zklamaných“, že Patriotu nezůstal vzhled s čistě surovým neopracovaným hliníkovým rámem (Raw). Ano, vypadal skvěle, ale ani finální lakovaná verze není marná. Dokonce bych si troufnul říct, že naživo vypadá o hodně líp než na fotkách.

Na pískování zapomeň

I Kuba, který se do Patriotu zamiloval a z Járy Spěšného včera lámal „kdy budou první kousky na skladě“, aby si hned jednoho mohl objednat, spekuloval, že by pak rám odstrojil, nechal opískovat a pak na něj jen hodil samolepky AGang. Myslím, že to nakonec ani neudělá. Design Patriotu má totiž svůj „nápad“. To, co na mě z fotek působilo, že je jakýmsi druhem přechodu ve stylu kamufláže, v místě kde začíná černý lak na spodní trubce, je ve skutečnosti mapou Evropy s barevně vyznačenou Českou republikou! Tohle kolo tedy nese naprosto zřejmý odkaz:

„Já jsem Český Patriot, jehož vývoj se odehrál v srdci Evropy! Nejsem žádnou masovkou z tisícistránkového katalogu asijského výrobce trubek a rámů, přestože tam mě svařili!!!“ Tohle se Járovi a celému týmu AGang vážně povedlo.
AGang - novinky 2014

Balíme, jdeme do lesa!

Když skončilo statické focení, vyměnil vrchní fotograf Jan Mocňák zrcadlovku za ohromnou rychloběžnou kameru a vydal se pomalu napřed do lesa. Mezitím si Jára Spěšný a Jirka Fikejz naladili svoje Patrioty (předprodukční kousky, jeden s vidlicí RockShox Pike sraženou na 140 mm, která tomu kolu dost slušela – ale je fakt, že je na klasický Patriot až moc hromotlucká…) a v našem doprovodu následovali nyní již „pana kameramana“.
AGang - novinky 2014

Járo, trochu zaber, nebo ti ujede!

Jestli čekáte, že se následně vše odehrálo v čistě profesionální atmosféře, tak vás trochu zklamu. Ano, Honza Mocňák kluky někdy pěkně dusil a honil opakovaně nahoru a dolů, tak je to ale při focení a natáčení vždy. Jinak se celý proces výroby nesl ve značně uvolněném a přátelském duchu, kdy byl vzduch mezi kameramanem a dvojicí „modelek“ nezřídkakdy prošpikován uštěpačnými poznámkami. „Tak Járo, trochu se pohni, vždyť ti ten mladej furt ujíždí!“
AGang - novinky 2014

Pravdou je, že i z pouhé asistence při natáčení bylo znát, v jak skvělé formě se Jirka Fikejz momentálně nachází. Nejsem zatím žádný dědek, už ale ani rozjuchaný jinoch, proto mu jeho energii závidím. Jistě nejen já! Není se co divit, že tenhle mladý hřebec kraluje letošní Enduro Sérii. A když se zadaří, nezůstane příští rok jen u domácích závodů!
AGang - novinky 2014

Kolo s vlastním příběhem

K natáčení byl vybrán jeden svah nedaleko od skladu, kde je parádní trailík. Celé video ponese určitý příběh – dva kamarádi patrioti si vyrazili zablbnout do nedalekého lesa se svými Patrioty. Podpořeno uměním Jirky a Járy, stejně tak Jana Mocňáka (tolik jmen začínajících na „J“) a jeho krutopřísné kamery, z toho jistě vyleze pěkné pokoukání. Snad již po tomto víkendu bude venku první teaser, celé video by se mělo promítat na Eurobiku.

Řekl bych, ale nesmím!

Ostatně na Eurobiku, který startuje za necelé dva týdny, bude představen i koncept AGang Patriot Evo s většími….. (doplň tajenku). Tohle kolo jsme viděli naživo, měli ho v ruce a…odpřísáhli jsme na místě na vlastní český patriotismus, že o něm nic neřekneme a jedinou fotku nepustíme ven, dokud k tomu nebudeme mít výslovný souhlas! Járy Spěšného (Spacemana) si hodně vážím, proto hodlám slib dodržet. Na AGang Patriot Evo si tak počkejte na Eurobike.
AGang - novinky 2014

VIDEOPOZVÁNKA na veletrh Eurobike (již příští týden!)

We are ready for big show ! from AGangTV on Vimeo.

Komu by to nestačilo, tak zde je náš videotest AGangu Patriot a současné promovideo ke stejnému, ale už produkčnímu modelu:

Agang Patriot – videotest from BikeAndRide.cz on Vimeo.

AGang PATRIOT 3.0 – pre-production frame sample – 1st ride from AGangTV on Vimeo.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • PetaV

    Mel jsem moznost se chvilku svezt na tom prototypu a jezdilo to skvele. Jsou nejake zasadni zmeny na fin. modelu? Uz se na nej hodne tesim 🙂

    • Štěpán Hájíček

      Jiné osazení a hlavně trochu jinak usazené přední oko tlumiče – zadní stavba už není tak degresivní, nedostanete jí na doraz. To je zásadní jinak Patriot zůstává bez zásadních změn a to je dobře!

  • maximus

    nojo, to jsem byl já, ale i tak bych ho chtěl tak jako byl prototyp. To barevné provedení mi nesedí. Ale na Evo se tedy těším moc. Tak šup představit a pak hned v karbonu a prisaham baču, že si pro ten rám hned jdu!

    • Štěpán Hájíček

      Nechci vás odradit, ale Patiot Evo je zatím jen koncept, podobně, jak to dělají automobilky. Aby se dalo něco "jiného" ukáz at na výstavě. Do výroby se zřejmě hned tak nedostane, aby náhodou neparazitoval na základním Patriotu. A s tím karbonem… I bez něj se to kolo dá postavit na 13 kilech!!! Originální Cult 3.0 má přes 15 Kg, Fikejzův, s pár změnami v osazení, je o víc jak kilo lehčí…

      Tak přemýšlejte, opravdu se bez karbonu nedá žít???

      • Roman

        Bez karbonu se nadá žít, protože je o 2,36% tužší a o celých 110g lehčí. Takže úplně jiné kolo. Internetový rideři tohle poznají už z fotografie a rovnou ví jestli to bude, nebo nebude chodit. Ještě to teda chce položit hlavu na 64 stupňů, která je trail ježdění ideální, protože s takhle postavenou hlavovkou to bude hrozně jankovité.
        Reálnému terénu zdar:)

        • Štěpán Hájíček

          Nazdar! Moje řeč. Slyšel jsem o kole, které někdo postavil podle německých diskutérů… Mordor a kekel s pekel v jednom 😉

          • Roman

            Tak jestli měli podobný skills jako průměrný rider v Geisskopfu, tak to musí být ultramegaHC bike. Páč jak dovést člověka dolu, když neumí ani stát na kole na tož dělat tak zbytečnou a absurdní věc jako je bunny hop.

          • maximus

            Vzhledem ke konkurenci na to driv nebo pozdeji dojde. A pokud budu kupovat nove kolo, tak milerad podporim naseho vyrobce, jen vim, co chci. Nevidim, ze bych psal neco vaze, tuhosti, uhlech a podobne. Mimochodem, dela Ibis kola z hliniku? Stale jsem si asi nezvykl na zakony internetu. Vzdy se najde nekdo, kdo vas pri diskuzi " vtipne" natre a presne vi, co se vam honi hlavou.

          • Roman

            A ten o té potrefené huse znáš?

  • HevyEli

    sakra uz dlouho spekuluju nad 27.5 s vetsim zdvihem a asi mam konecne favorita. uz se tesim na to evo!

  • Pingback: první dojmy z kolekce AGang 2014 | Mountainbike.cz()

  • Jsem velmi překvapený jak jste krásně ty kola doladily do detailů. Co mi pořád vrtá hlavou tak to je cena kol v kategoriích FR a AM/EN a zda, jestli bude cena vyšší oproti roku 2013 nebo nižší. Dále jestli pak bude jiná vidlice a brzdy, pro rok 2014 bych dal Ninje 2.0 vidlici Rock Shox Domain 318, nebo Marzocchi 66 rvc, a co se týče brzd tak bych tam nechal Avid Elixir 3 jako to bylo v kolekci 2011 a 2012. Ale jak říkám, rozhodnutí udělá AGang Team, a je to čistě jejich rozhodnutí a mi můžeme jen čekat jaké bude.

    • Štěpán Hájíček

      Detailní specifikace budou známi již příští týden na Eurobiku.

  • staroch

    no vsichni na ninju strasne hlasi v testech jak je to uzasny kolo, ale jak tak uz rok sleduju kazdej se jich zbavuje, by me zajimalo proc teda kdyz jsou tak uzasny , ja jen doufam ,ze jako cesky vyrobce stanovi rozumny ceny a ne takovy kraviny jako treba GT