Kouty a Rychleby za jeden víkend (galerie)

Rychleby 2013 v sedle GT Sensor 275To byl panečku víkend! V sobotu prezentace Specialized 2014, odpoledne bikovačka v bikeparku Kouty na Endurech 29 S-Works a v neděli nekonečné hoblování trailů v Rychlebech, kde nám asistovali všechny tři průměry kol v čele s novinkou GT Sensor 275 (2014).

Ještě teď se z toho výletu snažím vzpamatovat. Jak by ne, když jsem si včera sotva sedl, jak mě bolel zadek (kombinace horka, asi ne moc dobré vložky a určitě ne moc dobrého sedla Fizik Tundra II), sotva jsem spal, jak mi bylo horko a kousali mě komáři. To když jsme stanovali u Chaté Maté v Černé vodě. Dnes to završilo nekonečné kodrcání směr Kolín a vlakem do Prahy… Ale byla to bomba!!!

Specialized Enduro jsem chtěl zkusit už od chvíle, kdy jsem se o jeho přípravě dozvěděl, tedy zhruba před rokem… Chtěl jsem si potvrdit, že koncept vysokých zdvihů a velkých kol není tou správnou cestou vpřed. A? Ono to funguje, sakra! Specialized by si nemohl dovolit udělat špatné kolo, VELKÉ Enduro je ale hodně specifickým strojem. „Tak co Kubo, jak se ti na tom jede,“ dotíral jsem na konci prvního sjezdu. „Teď se mě na to ještě neptej, zatím se s ní snažím sžít…“ vrátil mi Kuba. Ano, Specialized Enduro 29 není kolo, na které skočíte a jste hned jako doma. Není špatné, umí hodně a nový RockShox Pike, až na ty strašné černé vnitřní nohy, chodí naprosto božsky (Foxukíku -Pá pá a šáteček).

Nelze jej ale považovat za přímého pokračovatele Endura 26 či dokonce za jeho náhradu. To by mně fakt naštvali, kdyby Enduro 26 mělo skončit!!! Měl jsem pocit, že je to spíš taková nadstavba Stupmjumperu FSR. Stumpík Evo 29, na kterém jsme v Koutech jezdili loni, byl fakt divný. Krátký představec a dlouhá zadní stavba… ehmm! Enduro 29 je mnohem lepší a věřím, že na závody v enduru bude Enduro 29 lepší než hromotlucké „malé“ Enduro (to je ale „enduro pojmů“ v jedné větě…). Nechme to být, ještě to rozeberu více dopodrobna v samostatném článku. Teď jsem spíš chtěl přidat k dobru pár dojmů a poslat do světa pár postřehů a hlavně fotek…

Foto: Štěpán Hájíček

GT Sensor 2014 (27,5″)

Ještě v sobotu večer jsme se přesunuli o dva kopce dál, do Rychleb a ubytovali se na Chaté Maté. Tomanos nekecal, pan domácí je fakt těžkej pohodář a celé místo jede na vlně hippies nebo co? Klídek, pohoda jazz! „Tady si natočte pivo, tady si dělejte čárky, pak to nějak sečetme.“ V neděli jsme si pak, přes rekordní teploty, naservírovali dvě vydatná kolečka v Rychlebech. 2x Superflow a k tomu Verlybu a Tajemný, Wales atd. Jen řídítka jsme ke konci dne sotva udrželi.

Sešlo se, že jsme měli sebou všechny tři rozměry kol – 29″ SingleBe Raw, 27,5″ GT Sensor 2014 a 26″ RB Monster. Já jezdil, jak jinak než na novém GT. Krása, bomba, luxus. Na těžkých kamenitých trailech (např. Tajemný) bych byl asi radši za 150mm Force, ale jinak Sensor válel. Druhá jízda na Superflow a my byli jako jedno tělo a jedna duše. 130 mm naprosto dostačující, odpružení aktivní přesně akorát, dupat se do toho dalo i s otevřeným CTD. Moooc jsem si to užil. Navíc jako jediný s teleskopickou sedlovkou… Kucí po mě místy házeli zlostné pohledy a při několika poznámkách málem letěl i multiklíč…

Ok, to už stačí, tady je něco málo fotek, ještě to celé v klidu sepíšu, sestříhám, co půjde z Driftu Ghost HD a připravím ucelený materiál. Těšte se a nebuďte líní, výlet na Rychlebky stojí za to. Večeře o dvou chodech za 130 Kč a podobné libůstky jsou jen třešničkou na dortu.

Foto: Štěpán Hájíček

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • ahoj
    mam talas 36 160 s 20mm osou. chci zmenit vidli bud za Float 36 RC2 a nebo ten novy Pike 35 160mm, 15 mm osa.
    jsou slabsi nohy o 1 mm a osa o 5mm hodne znat na pevnosti vidle oproti fox 36, nebo to je zanedbatelne ?

    • Štěpán Hájíček

      Pike asi nebude o tolik slabší, ale fakt je, že to je kraoet jiná loga. Fox 36 je docela monstrum, kdežto Pike je celkem kompaktní vidlice. Záleží tedy, jak s ní hodláš nakládat. Na prasení v bikeparku asi Pike úplně nebude, na poctivé enduro ano.

  • StandaCZ

    Tak Sensor se začíná pěkně vybarvovat 🙂 GT asi ví, co dělá. Moc se těším na plnohodnotný test.

    Jinak, část článku o Sensoru působí, jako by byla psaná v hodně bojových podmínkách. To mi ale nevadí. Působí to autentičtěji. Písmenka a interpunkce uprostřed slov člověk v klidu přelétne, ale v prvním řádku druhého odstavce (části o Sensoru) chybí "s", které v tomhle případě patří do vazby "s sebou". To už je vidět hned. Ale obsahově je celý článek paráda. Dojmy, dojmy, dojmy a to já rád.

  • František

    Ahoj, díky moc za reporty a jízdní dojmy se Sensorem '14, začínám se o něj díky tomu čím dál tím víc zajímat. Měl bys nějaký zásadní postřeh při srovnání GT Sensor '14 s RB IQ 275? Díky.

    • Štěpán Hájíček

      RB IQ 275 jsem nejezdil, takže se k tom asi nedokážu vyjádřit. RB ale trochu ztrácí svou tvář, když už rezignovali i na jednočep. GT působí celkově modernějším a více do detailu dotaženým dojmem.