AGang Patriot – osobní zpověď Jakuba Doudy

AGang Patriot - Jakub DoudaKdyž jsme dorazili na otvíračku Singltreku pod Smrkem, uvítal nás nepřehlédnutelně velký stan AGang plný nablýskaných radostí a v jeho čele stál Spejsík, alias Jára Spěšný „Spaceman“. Právě tam jsem poprvé zahlédl onen tajemný stroj!

AGang-Patriot-Foto-JD-square-01

AGang-Patriot-Foto-JD

Srdcovka na první pohled

Říkám si, špičkově osazený stroj, řazení SRAM XX1 a všechny ostatní věci, který super stroj musí mít, aby byl super strojem. Tlumič umístěný v rovině zadní stavby – podle mojí a Mackýnky teorie všechny rámy, co mají tlumič v jedné ose se zadní stavbou, jsou prostě super funkční a zatím se nám to jen potvrzuje. I mistr nebo spíš otec tohoto tajemného stroje naši teorii potvrdil souhlasným kýváním hlavou, jen co jsem svou myšlenku vyslovil – no prostě všechno napovídá tomu, že to bude velké disco!

Po chvilce se dozvídám, že je to zatím jen prototyp, který nese jméno AGang Patriot, navíc je to osobní kolo pana Spacemana. K mému překvapení mi ho půjčil a byl jsem nadšenej jak malej kluk co jde z cukrárny s dvojící kornoutků zmrzliny.

Je čas na disco!

„To kolo je raketa“, říkám si hned po pár metrech. Je lehoučký a stabilní. Přijde mi, jako by snad samo zrychlovalo a drželo na zemi jako přibité. Jeho hravost byla doslova omračující a na zatáčky to má snad autopilot, jinak to nechápu! Když je potřeba vyšlápnout kopec, zmáčknu tlačítko, vyjede sedátko, otočím plynem (rozuměj, otočím GripShiftem XX1 na největší pilu) a prostě jedu. Vůbec se mi nechtělo zpět s kolem do stanu, jako byste chtěli, aby dítě vrátilo čerstvě rozbalené lízátko.

Nakonec Patriota se zamáčknutou slzou předávám zpět Járovi a říkám si, jak by se asi choval v pořádném „bordelu“ a na skočkách. Až když jsem Patriota vracel, došlo mi, že se tenhle malý zázrak točí na kolech průměru 27,5“. To je neuvěřitelné! Vypadá to, že se zkrátka povedlo dát dohromady všechny drobnosti a aspekty, až z toho vznikl jeden neuvěřitelný celek. Kolo jsem vychválil a s těžkým srdcem odjížděl domů.

Mít ho tak znovu v ruce…

Protože jsme příští víkend měli jet do Krušných hor, napadlo mě požádat Spejsíka, jestli by mi Patriota na tento výlet nepůjčil, ale nedával jsem tomu příliš velkou šanci, i když jsem se naučil nikdy neztrácet naději. No a k mému překvapení bylo mé přání vyslyšeno – ve čtvrtek kolo vyzvednout ve skladu Authoru, v pátek ráno hurá směr Krušky! Byl jsem štěstím bez sebe, Spejsík byl a je pro mě Bůh 😀

Dostal novou přezdívku

V Kruškách se Patriotu moc líbilo, jen si čvachtal. Dostal dokonce přezdívku – MiniNinja. Taková to byla žehlička! Jediné, na co bych si trošku postěžoval, byl na krušnohorské poměry a zdejší divoké traily poněkud nízký střed. Ten byl ve vysoce technických kamenitých pasážích jedním z důvodů mých relativně častých výstupů ze stroje. Je to daň za stabilitu, kterou jsem rozhodně ochoten přijmout.

inzerce

AGang-Patriot-JD

AGang-Patriot-Foto-JD

AGang-Patriot-Foto-JD

Cult je vysokej, Patriot přikrčenej

Byl to docela rozdíl proti AGangu Cult, který jsme na stejných místech trápili před dvěma lety. Ten má naopak střed hodně vysoko a tehdy ještě s převodovkou klik Truvativ HammerSchmidt se s ním dalo přejet snad úplně vše. I padlé kmeny Makýna skákala pomalu jak Hans Rey s převodníkem trialově opřeným o dřevo! Dnes ale frčí nižší středy a více stability…

Hopsej dolů, dupej nahoru!

Tak nebo tak, AGang Patriot jde krásně do vzduchu. Dá se s ním jet z kopce, jak jsem už psal, a to fakt pořádný pecky. Můžete na něm skákat a užívat si, jak je ten stroj nádherně vyváženej, jak ostatně říká Štěpán ve videotestu Patriot. A pak si na něm zase v klidu vyjedete na kopec a můžete si to dát celé znova a znova, dokud vám síly a sojové suky stačí. Ani v pumptracku se MiniNinja neztratí a poslušně pumpuje, kopíruje a vykrůcá zatáčky jednu za druhou.

Jen pár mušek a bude dokonalý

Testovaný AGang Patriot je stále jen prototyp (jeho produkční verze se ale dle Járových slov dočkáme již brzy), takže na něm najdete ještě nějaké mušky, které je třeba vychytat. Trošku se například pohne uchycení tlumiče, aby se zabránilo tomu, že zadek letí na konci zdvihu ke spodnímu dorazu až moc rychle. Ani to mě ale neodradilo od toho, abych s mojí (alespoň na tento víkend mojí) MiniNinjou pomalu nejedl a nespal! Hodně jsme si spolu užili a nemálo zažili.

Zazvonil konec a…

Začínal se blížit čas návratu do civilizace a to znamenalo taky rozloučení s Patriotem, alias MiniNinjou! Jeden ze zážitků, kdy jsem k tomuto kolu totálně přilnul, byl, když jsem nevědomky jezdil s povolenýma řídítkama po schodech ve staré fabrice na úpravu cínové rudy! Proč? Kvůli fotce! Dobržďujíc ve výšce okolo 8 metrů na mokré betonové desce 2×2 metry s povolenými řídítky! Sakra!!! To, že jsou povolený, jsem si všiml až u auta, když jsme kola nakládali. Tohle mohlo dopadnout fakt ošklivě…ale nestalo se, naštěstí!

Prasátko se už plní

Každopádně už teď se těším na produkční verzi a jsem celý nedočkavý, jestli bude stejně skvělá jako tenhle prototyp. Spejsík ale říkal, že na geometrii skoro nesáhne, takže je vážně na co se těšit a na co šetřit! 27,5“ hurá, AGangu Patriot, Spacemanovi a jeho týmu třikrát SLÁVA, SLÁVA, SLÁVA!

Foto: Jakub Douda (fotoJD.cz) | Štěpán Hájíček

AGang Patriot - Jakub Douda

AGang Patriot - Jakub Douda

AGang Patriot - Jakub Douda

AGang Patriot - Jakub Douda

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Roman

    No jsem zvědav jak změní kolo,tak aby zůstala jeho zobavost daná linearitou a při tom nechodilo na doraz. Co jsem ho při sagu 25% zkoušel, tak jsem ťukal doraz na každé skalce.

    • fox air volume spacer pro zvyseni progrese ke konci chodu , nebo poslat nechat vytunit tlumic to TF tune treba (velocity tune si nechat na firm)

      • Roman

        Osobně s tím problém nemám, ale méně technicky zdatní jedinci si asi sotva budou doma vložkovat tlumič a nebo ho posílat vytunit za 3tis.

        • Štěpán Hájíček

          Nebojte, produkční verze už tenhle problém mít nebude. To mi slíbil osobně Jára Spěšný! 😉

  • Kuba

    Kolika bude cca stat? 🙂

    • Štěpán Hájíček

      Já to nemůžu prozradit, i když už něco vím… Bude víc verzí a jedna za poměrně rozumné peníze s odpovídající výbavou samozřejmě. Nebude to nedosažitelné kolo jako IBIS apod. 😉

      • KUBA

        No ja jestli má smysl čekat, nebo radši kouknout jinde. Libi se mi, ale mam strop 50k na nový kolo 🙂

        • Štěpán Hájíček

          Potom myslím, že se vyplatí čekat…
          Víc neřeknu, NE, NE a NE!!! 😉

          • g2-2809c194f110729d43723d20d523faae

            Tak 47k za levnejsi osazeni bez teleskopu, coz by slo. Na moje jezdeni asi extremne staci 🙂

          • fantomas

            Patriot 2.0 kolem 45 tisic a Patriot 3.0 kolem 72 tisic

  • Maximus

    kluci by tohle meli vazne udelat v plastiku a a o centak zdvihatejsi a rikam ze bronson by se zblaznil. je to ale krasny i takhle. jsem nadsenej, ze i cesi umeji 650 a jeste takovyho krasavce. udelejte to osazeny kvalitne a do 70 a muj pristi bajk bude tohle, i kdyz jsem prisahal ze musi byt v karbonu. 🙂 btw kde se na tom da zkusebne projet? na smrku?

  • Maximus

    tak jsem videl asi predprodukcni verzi Patriota a rikam: "vratte ho do raw barev!" neni to hezky jako tohle.

    • Maximus

      viz: http://mtbs.cz/clanek/agang-patriot-2014-seriove/

      Skoda ze vyrobci nenabizeji treba i za adekvatni ceny jen ram+komponenty dle vybery. Neco jako Santa Cruz. Nejsem zrovna fanda SRAM komponentu. Shimano a Fox/Bos je mi blizsi. 🙁

  • kuba

    Kluci a jakou má rám výdrž ? Na pohled ty sváři a celkově to vypadá dost robustně.. a dát na to foxe, tak to muže být solidní tank ne ? 🙂

    • Štěpán Hájíček

      Co mají všichni s tím Foxem? Poslední dobou to až takový zázrak není…
      Zatím to vydrželo dost. Jeden prototyp si užil rok poctivého ničení řadou test riderů a bez jediného zaváhání. Možná to nebude až takové kladivo jako Cult, ale určitě ani žádná třasořitka, která by se bála ostřejšího terénu. Minimálně v Kruškách dostal pořádně napít!

      • kuba

        Fox je Fox 😀 a když né Fox tak víc jak Rock Shock se mi zamlouvá BOS. a odpověd na nižší sřed bych zkusil Truvativ HammerSchmidt žádný zoubky nekoukají a vypadá to dost bytelně že by (v nejhorším) se o to dalo i opřít. Osobní zkušenosti nemám, ale na cultu to vypadalo dobře akorád pak ta váha. Mimochodem kam až se dá tady váha srazit ? za použití rozumně volených komponentů k využití toho to biku 🙂 a bez Truvativ HammerSchmidt.

        • maximus

          souhlasím, Fox je Fox a nebo BOS. Ostatně nejsem na Rock Shox nijak odměřenej a nový Pike bude určite skvělá vidle, ale prostě mi nějak nesedí používaná gufera a taková jakoby "měkkost". Na druhou stranu nemůžu tvrdit nějaký špatný věci. Lyrik jsem třeba do dnešních dnů nevyzkoušel a určitě to bude jejich nej vidle, stejně tak jako RC3 Plus tlumič. Víc mi spíš nesedí řazení a brzdy. Tady bych Shimano nikdy nebyl ochotný vyměnit. Znám i nemálo lidí, co po přechodu na Shimano nechápalli, jak mohli jezdit Avide, Juice, Code…od té doby de facto bez údržby a problémů. Tím ale nechci vyvolávat flame, protože každému vyhovuje něco jinýho. Jen pro mě osobně je to srdeční záležitost a vypadá to, že asi do smrti budu Fox/Shimano/Bos,CC,e13, prostě cokoli jen né Rock Shox fanda.

          • kuba

            Přeci jen musim souhlasit se Štěpánem. Fox sice je luxusní značka která dělá výborné odpružení a jehož jméno ve světě už něco znamená a má své místo! Ted' sem prohlížel fotky Agangu na FB. a je tam pár Cultu na Foxu. Zmého pohledu už to nevypadá tak dobře ''z mýlil sem se'' foxové barvi černá,zlatá,modrá a ten robustní vzhled. Pravda k pořádnému rámu pořádnou vidlici, ale tady je fakt! Lepší, hezčí ten Rock Shock. Jak by to vypadalo s tím BOSem 🙂

          • Štěpán Hájíček

            BOS na AGangu – to by byl mazec. Zkusím zlomit Jardu, aby popřemýšleli o prodeji samotného rámu. Tedy setu s tlumičem RockShox Monarch Plus, protože ten je k němu perfektně naladěn. Zbytek by byl na vás. Nakonec by se snad dostalo i na tu raw hliníkovou verzi s decetními logy. Méně, je holt často více…

          • Tohn

            No prodej rámového setu jsem předpokládal, když tento rok tak nabízeli Ninju DH na svých stránkách i v rámovém setu.

  • maximus

    Tady ny luxusne sedela bila vidle, to jen k diskuzi. Mam ram komplet v raw hliniku a bila to sedi jako ten povestny hrnec.

    • kuba

      jojo s bílou souhlasím 😉 a ta váha by mě zajímala kolik to má, tak jak je tady na fotkách ? 🙂

      • Štěpán Hájíček

        Sakra, už jsem tě chtěl odkázat na kompletní test prototypu http://www.bikeandride.cz/2012/11/agang-patriot-2
        ale pak jsem zjistil, že tam hmotnost uvedená není…
        Takže AGang Patriot prototyp, tak jak je osazen tady na fotkách (SRAM XX1, kola DT Swiss, teleskop Reverb atd. váží 13,4 Kg bez pedálů – vel. 17"

  • maximus

    Ale nekde jsem cetl, ze by ram mel byt normalne v prodeji. Tusim ze psali kolem 25-27 tis.

  • kuba

    Však vím že to tam není psaný 😀 čtu snad každý článek! BnR. Obzvlášt' ted ' hodně téma Agang 🙂 Váha je dobrá čekal jsem víc 14 kg min. Karbonový podlošky, sehnat náké lehké řazení, pláště, a jeto krásně 13 kg. a dat tam toho kladivouna tak by to mohlo mít těch 14 kg. Potom by to byl fakt tank. Už se vidím 🙂