reklama

reklama

AGang Patriot – osobní zpověď Jakuba Doudy

AGang Patriot - Jakub DoudaKdyž jsme dorazili na otvíračku Singltreku pod Smrkem, uvítal nás nepřehlédnutelně velký stan AGang plný nablýskaných radostí a v jeho čele stál Spejsík, alias Jára Spěšný „Spaceman“. Právě tam jsem poprvé zahlédl onen tajemný stroj!

AGang-Patriot-Foto-JD-square-01

AGang-Patriot-Foto-JD

Srdcovka na první pohled

Říkám si, špičkově osazený stroj, řazení SRAM XX1 a všechny ostatní věci, který super stroj musí mít, aby byl super strojem. Tlumič umístěný v rovině zadní stavby – podle mojí a Mackýnky teorie všechny rámy, co mají tlumič v jedné ose se zadní stavbou, jsou prostě super funkční a zatím se nám to jen potvrzuje. I mistr nebo spíš otec tohoto tajemného stroje naši teorii potvrdil souhlasným kýváním hlavou, jen co jsem svou myšlenku vyslovil – no prostě všechno napovídá tomu, že to bude velké disco!

Po chvilce se dozvídám, že je to zatím jen prototyp, který nese jméno AGang Patriot, navíc je to osobní kolo pana Spacemana. K mému překvapení mi ho půjčil a byl jsem nadšenej jak malej kluk co jde z cukrárny s dvojící kornoutků zmrzliny.

Je čas na disco!

„To kolo je raketa“, říkám si hned po pár metrech. Je lehoučký a stabilní. Přijde mi, jako by snad samo zrychlovalo a drželo na zemi jako přibité. Jeho hravost byla doslova omračující a na zatáčky to má snad autopilot, jinak to nechápu! Když je potřeba vyšlápnout kopec, zmáčknu tlačítko, vyjede sedátko, otočím plynem (rozuměj, otočím GripShiftem XX1 na největší pilu) a prostě jedu. Vůbec se mi nechtělo zpět s kolem do stanu, jako byste chtěli, aby dítě vrátilo čerstvě rozbalené lízátko.

Nakonec Patriota se zamáčknutou slzou předávám zpět Járovi a říkám si, jak by se asi choval v pořádném „bordelu“ a na skočkách. Až když jsem Patriota vracel, došlo mi, že se tenhle malý zázrak točí na kolech průměru 27,5“. To je neuvěřitelné! Vypadá to, že se zkrátka povedlo dát dohromady všechny drobnosti a aspekty, až z toho vznikl jeden neuvěřitelný celek. Kolo jsem vychválil a s těžkým srdcem odjížděl domů.

Mít ho tak znovu v ruce…

Protože jsme příští víkend měli jet do Krušných hor, napadlo mě požádat Spejsíka, jestli by mi Patriota na tento výlet nepůjčil, ale nedával jsem tomu příliš velkou šanci, i když jsem se naučil nikdy neztrácet naději. No a k mému překvapení bylo mé přání vyslyšeno – ve čtvrtek kolo vyzvednout ve skladu Authoru, v pátek ráno hurá směr Krušky! Byl jsem štěstím bez sebe, Spejsík byl a je pro mě Bůh 😀

Dostal novou přezdívku

V Kruškách se Patriotu moc líbilo, jen si čvachtal. Dostal dokonce přezdívku – MiniNinja. Taková to byla žehlička! Jediné, na co bych si trošku postěžoval, byl na krušnohorské poměry a zdejší divoké traily poněkud nízký střed. Ten byl ve vysoce technických kamenitých pasážích jedním z důvodů mých relativně častých výstupů ze stroje. Je to daň za stabilitu, kterou jsem rozhodně ochoten přijmout.

inzerce

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

AGang-Patriot-JD

AGang-Patriot-Foto-JD

AGang-Patriot-Foto-JD

Cult je vysokej, Patriot přikrčenej

Byl to docela rozdíl proti AGangu Cult, který jsme na stejných místech trápili před dvěma lety. Ten má naopak střed hodně vysoko a tehdy ještě s převodovkou klik Truvativ HammerSchmidt se s ním dalo přejet snad úplně vše. I padlé kmeny Makýna skákala pomalu jak Hans Rey s převodníkem trialově opřeným o dřevo! Dnes ale frčí nižší středy a více stability…

Hopsej dolů, dupej nahoru!

Tak nebo tak, AGang Patriot jde krásně do vzduchu. Dá se s ním jet z kopce, jak jsem už psal, a to fakt pořádný pecky. Můžete na něm skákat a užívat si, jak je ten stroj nádherně vyváženej, jak ostatně říká Štěpán ve videotestu Patriot. A pak si na něm zase v klidu vyjedete na kopec a můžete si to dát celé znova a znova, dokud vám síly a sojové suky stačí. Ani v pumptracku se MiniNinja neztratí a poslušně pumpuje, kopíruje a vykrůcá zatáčky jednu za druhou.

Jen pár mušek a bude dokonalý

Testovaný AGang Patriot je stále jen prototyp (jeho produkční verze se ale dle Járových slov dočkáme již brzy), takže na něm najdete ještě nějaké mušky, které je třeba vychytat. Trošku se například pohne uchycení tlumiče, aby se zabránilo tomu, že zadek letí na konci zdvihu ke spodnímu dorazu až moc rychle. Ani to mě ale neodradilo od toho, abych s mojí (alespoň na tento víkend mojí) MiniNinjou pomalu nejedl a nespal! Hodně jsme si spolu užili a nemálo zažili.

Zazvonil konec a…

Začínal se blížit čas návratu do civilizace a to znamenalo taky rozloučení s Patriotem, alias MiniNinjou! Jeden ze zážitků, kdy jsem k tomuto kolu totálně přilnul, byl, když jsem nevědomky jezdil s povolenýma řídítkama po schodech ve staré fabrice na úpravu cínové rudy! Proč? Kvůli fotce! Dobržďujíc ve výšce okolo 8 metrů na mokré betonové desce 2×2 metry s povolenými řídítky! Sakra!!! To, že jsou povolený, jsem si všiml až u auta, když jsme kola nakládali. Tohle mohlo dopadnout fakt ošklivě…ale nestalo se, naštěstí!

Prasátko se už plní

Každopádně už teď se těším na produkční verzi a jsem celý nedočkavý, jestli bude stejně skvělá jako tenhle prototyp. Spejsík ale říkal, že na geometrii skoro nesáhne, takže je vážně na co se těšit a na co šetřit! 27,5“ hurá, AGangu Patriot, Spacemanovi a jeho týmu třikrát SLÁVA, SLÁVA, SLÁVA!

Foto: Jakub Douda (fotoJD.cz) | Štěpán Hájíček

AGang Patriot - Jakub Douda

AGang Patriot - Jakub Douda

AGang Patriot - Jakub Douda

AGang Patriot - Jakub Douda