reklama

reklama

Tajné zbraně teamu Giant Factory Off-Road

Giant - novinky 2014Tovární týmy jsou vděčným bodem zájmu pro novinářské špehy, kteří se snaží vypátrat, co ta či ona značka chystá za lahůdky a překvapení na příští rok. Takto třeba zapátrali kolegové ze serveru bikeradar.com v týmu Giant a došli k zajímavým zjištěním.

Zřejmě již nebude dlouho nutné považovat za veřejné tajemství, že se velké množství středních i velkých značek hodlá v příštím roce s plnou parádou pustit do stavby kol na průměru 650B. Signály přicházející z mnoha stran tomu více než nasvědčují. Naposled jsme třeba informovali o novém stroji Santa Cruz Bronson. Jak nasvědčuje pátrání v továrním týmu Giant, tak ani tato značka tentokrát nehodlá zaspat dobu, jak tomu bylo v případě 29“.

Špehové z bikeradaru si blíže posvítili na dvě kola – Anthem X 650B a Trance X 650B. Tato modelová ale prosím nepovažujte ani náhodou za definitivní. Jedná se o předprodukční kola, která testují týmový jezdci a na jejichž rámu najdete nanejvýš loga Giant a potom jméno závodníka. O modelovém zařazení vypovídá spíše podobnost s aktuálními stroji, případně do jisté míry logicky odvozené zařazení dle odhadovaných zdvihů a dalších čitelných specifikací.

Giant Anthem X 650B

K předpokládanému zařazení tohoto nepopsaného stroje do rodiny Anthem X nabádá od pohledu agresivně stižená geometrie, subtilní konstrukce vahadel, krátký tlumič RockShox Monarch RT3 a vidlice RockShox SID RCT3 se zdvihem 120 mm (o zkratce RCT3 se více dozvíte v představení RockShoxu Pike). Není proto příliš pohyb, že se bude jednat o XC a maratonské náčiní. Pro doplnění, tyto karbonové stroje jsou vybaveny kónickou hlavou, vnitřním vedením bovdenů a hliníkovou zadní stavbou. Zdvih lze přitom odhadovat na 100 až 120 mm. Poslední poznámkou budiž hmotnost jednoho ze strojů ve velikosti M – 10,3 kg.
Giant - novinky 2014

Giant Trance X 650B nebo Trance XX 650B?

Tento stroj na kolech 650B bude pro letošek věrným druhem Adama Craiga pro závody enduro. Označení Trance X 650B je tak možná trochu zavádějící, jelikož se zdá, že nový bike na kolech průměru 27,5“ bude mít vyšší zdvih, než současný Trance X (125 mm), přitom by se ale mohlo jednat o lehčí a universálnější stroj, než je více na gravity zaměřený Reign.
Giant - novinky 2014

Každopádně v rámci představení týmu byla k vidění dvě kola obdobného vzhledu, jedno na hliníkovém, druhé na karbonovém rámu. Obě verze s relativně položenými úhly (odhadem 67° hlavový úhel), montážními body ISCG, interním ovládáním teleskopické sedlovky, zbrusu novým tlumičem RockShox Monarch Plus, plášti Schwalbe Hans Dampf Super Gravity a řazením SRAM XX1. Snad proto mě napadla ta druhá varianty označení Trance XX 650B.

Zdvih zadní stavby lze odhadovat na něco okolo 150 mm, přičemž aktuálně nasazená vidlice RockShox Revelation byla ve verzi 140 mm. Celkový vzhled tohoto stroje i použité nového tlumiče Monarch Plus svádí k předpokladu, že by se vepředu měl vyjímat spíše nový RockShox Pike se 150, potažmo 160 mm kroku. Nakonec doplňme informaci, že kolegové z bikeradaru ukořistili na chvíli stroj s podpisem Joshe Carlsona, kterému naměřili 12,4 kg živé váhy.
Giant - novinky 2014

Cyklokrosová perlička – TCX Disc

Na závěr jednu perličku ze světa cyklokrosu (CX). Jméno Adama Craiga neneslo na představení týmu jen 27,5“ enduro, ale také tento karbonový CX fešák, který stojí za zmínku především kvůli dvěma věcem – kotoučové brzdy SRAM Red a přední pevná osa 15 mm označená logem Giant.
Giant - novinky 2014

Není to až tak žhavá novinka, jako spíše potvrzení skutečnosti, že se toho SRAM nebojí a prošlapává cestu budoucímu rozšíření kotoučových brzd do světa silní a CX cyklistiky, navíc plně hydraulických. Proč plně hydraulických? Protože zde není žádný převodník tahu lanka na tlak kapaliny pod představcem, jak bylo vidět na řadě kol na veletrhu Eurobike, nýbrž je hydraulické ovládání pevnou součástí brzdových a řadicích pák SRAM Red.
Giant - novinky 2014

A k druhému bodu – 15 mm pevné ose. Nemusí jít vlastně o žádné velké překvapení, jen logický krok ve vývoji: subtilní vidlice + kotoučová brzda = velké namáhání soustředěné na malé ploše. Pár pevných os již bylo vidět na kolech menších rámařů. Avšak skutečnost, že s tímto řešením přichází i Giant, znamená, že by se příští rok mohl ve světě silničních a CX kol rychle rozšířit nový trend inspirovaný světem MTB. A na závěr opět doplnění, hmotnost tohoto karbonového krasavce byla změřena na 6,9 Kg.
Giant - novinky 2014

Giant - novinky 2014

Foto a informace jsme čerpali z bikeradar.com