X-Fusion – představení (nejen) nové DH vidlice

X-Fusion RV1 + Sweep + MetricZnačka X-Fusion patří v současnosti mezi okrajové výrobce odpružení, avšak s ohledem na neustálý vývoj a postupné rozšiřování její nabídky by tomu tak rozhodně nemuselo být navždy. Důkazem budiž například zbrusu nová sjezdová vidlice RV1.

X-Fusion se v posledních letech usilovně dere kupředu, technologicky i marketingově. Stačí vyjmenovat několik známých osobností, které se stali tvářemi této značky – Aaron Snyder, Richie Schley, George Ryan, Andrew Taylor, Brian Lopes, Jack Fogelquist a Tobi Wrobel, aby bylo jasné, že lidé v X-Fusion nejsou žádní troškaři. To se ostatně potvrzuje i s ohledem na zmíněnou premiéru DH vidlice.

X-Fusion RV1 nebude pouhá „hračka pro teenagery“ za pár kaček, naopak se bude jednat o plnohodnotné sportovní vybavení navržené tak, aby obstálo v tvrdé konkurenci světového poháru DH. Proto se není čemu divit, že se její nákupní hodnota (1 299 USD) přiblíží cenovkám, které se běžně pohupují na vidlicích jako je Fox 40 nebo RockShox Boxxer WC!

Za svoje peníze ale dostanete poctivý kus odpruženářského nádobíčka.

Pojďme si shrnout základní data:
200 mm zdvihu
36 mm průměr vnitřních nohou
20 mm pevná osa
hmotnost 2,9 Kg
tlumení odskoku (na korunce)
tlumení komprese HLR (low-/high-speed, stejný systém jako používá FR model Vengeance)
plus několik specialit…

Předně si všimněte karbonových krytů vnějších nohou, které chrání vidlici před nárazy ostrých kamenů. Pokud by se vám nelíbili, chtěli byste je vyměnit, přelakovat nebo cokoliv jiného, stačí malý imbus a za chvíli jsou dole. Další specalitkou je možnost výměny korunek, díky čemuž bude možné kombinova X-Fusion RV1 s klasickými 26“ koly, stejně jako s moderní alternativou 650B (27,5“). A do třetice zde máme jednu vychytávku ze světa motokrosu – malý ventilek pro upuštění tlaku, respektive odvzdušnění vnitřních nohou. To, aby vidlice při celodenním závodním nasazení běhala večer stejně hladce jako na začátku dne.

Na trh, by se měl tento nový kousek dostat již letos v červenci, tedy minimálně na trh americký za zmíněnou cenu 1 299 USD. Vedle top modelu X-Fusion RV1 HLR, bude v nabídce také levnější varianta RV1 RC ochuzená o samostatné nastavení vysokorychlostní komprese.
X-Fusion RV1 + Sweep + Metric

Na korunce se ladí odskok. Dole naopak tlumení komprese (low-/high speed).

X-Fusion RV1 + Sweep + Metric

X-Fusion RV1 + Sweep + Metric

Odvzdušňovací ventilek vnějších nohou (vlevo nahoře) a detail uchycení ochranného krytu.

inzerce

X-Fusion Sweep a Metric

Tím ale příval novinek od X-Fusion nekončí. Do výroby se totiž chystají i dvě nové enduro a FR vidlice Sweep (160 mm) a Metric (180 mm). Prvně jmenovaný Sweep bude stát na nohou o průměru 34 mm a při svém zdvihu 160 mm a za asistence vzduchové pružiny by se měl dostat na hodnotu 1,9 Kg živé váhy. Vidlici tohoto ražení dnes nesmí chybět rychloupínací pevná osa (15 mm) a velkým překvapením není ani možnost snížit zdvih pro výjezdy 30 mm. Co ale zarazí, je skutečnost, že se počítá pouze s výrobou varianty určené pro „střední kola“ 650B (27,5“)!

Celkově statnější Metric bude využívat podobné prvky jako sjezdový kousek RV1. 36 mm vnitřní nohy, karbonové kryty, 20 mm pevnou osu na jeden šroub a rovněž ventilek pro odvzdušnění Neutra. S tímto vybavením a vzduchovou pružinou se dostane na hodnotu 2,4 Kg. V nabídce by měli být tři varianty. Základní RC s externím nastavením low-speed komprese, Metric HLR (low-/high-speed komprese) a model DLA s možností „srazit zdvih“ na 140 mm.
X-Fusion RV1 + Sweep + Metric

X-Fusion RV1 | Matric | Sweep

Pohled na funkci vidlice X-Fusion RV1 v terénu

XF DH Leak from John Hauer on Vimeo.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky