Specialized P.Slope – TECH NEWS

Specialized P.SlopeJeden trik za druhým, daleké polety střídají nebezpečně vypadající pády, z reproduktorů řve rockový doprovod a všude kolem jen zvířený prach. Humbuk, který umí zařídit nový Specialized P.Slope, na první pohled hračka, hračka, co umí pořádně říznout do strun.

Ostrá partička

P.Series je partička ostrých modelů od Specialized, jejichž domovem je asfalt ulic, hlína dirtovišť, nezaleknou se pumptracků, bikrosových či fourcrossových drah a žijí podle hesla „méně keců, více rocku“.  Právě tuhle řadu kol poměrně nedávno obohatil celoodpružený Specialized P.Slope, aby dominoval na obřích překážkách slopestylových závodů a potlumil všechny dopady, které jsou drsnější než celý Marilyn Manson. Umění pochytat všechny rány není jedinou předností nového modelu, zaválí i na dirtech, v boulích pumptracku, na fourcrossce a v rukou zkušeného pilota si potyká i s nástrahami nejednoho bikeparku.
Specialized P.Slope

Pryč se složitostmi…

Hliníkový rám z prémiové slitiny A1 využívá, namísto klasického čtyřčepu FSR, jednoduchou jednočepovou konstrukci se zdvihem 85 mm. Zadní stavba se otáčí na páru jehlových ložisek kolem středového pouzdra a působí přímo, tedy bez jakéhokoli přepákování, na vzduchový tlumič RockShox Monarch RT3. Prosté řešení, díky kterému lze P.Slope bez starostí zprovoznit jako singlespeed.

Specialized P.Slope

Konstruktéři a testovací jezdci se snažili dosáhnout co nejnižšího  možného poměru zdvihu zadní stavby vůči tlumiči. Nižší pákový poměr totiž umožňuje použití menšího tlaku v tlumiči, což je u slopestyle speciálu nespornou výhodou. Výsledný pákový poměr (1,7:1) dovoluje foukat tlumič na hodnotu 170 PSI, přičemž konkurence často operuje s tlaky na hranici 300 PSI (při pákovém poměru 3:1).

Specialized P.Slope

…přesto zůstat moderní

Ač koncepce odpružení sází na jednoduchost a funkčnost, zbytek rámu jede na moderní vlně. Kouzla se odehrávají hlavně v oblasti středu, který lze osadit  jak klikami typu press-fit, tak klikami s klasickými miskami nebo klikami ve stylu BMX. Nechybí oka pro montáž napínáku, ta jsou atypicky součástí zadního rámového trojúhelníku, nebo kónická (taper) hlavová trubka. Zadní výměnné patky jsou připravené pro osu o rozměru 135×10 mm a nesou Direct PostMount úchyt pro třmen kotoučové brzdy, integrací napínáku řetězu přímo do patek se pamatuje na singlespeed použití.

Specialized P.Slope
Specialized P.Slope

Prověřené kousky

Geometrie rámu se velmi přibližuje hardtailům P.Series a i v oblasti osazení se spoléhá na prověřené komponenty. Zmíněnému tlumiči RockShox Monarch RT3 zdatně sekunduje vzduchová vidlice RockShox Argyle se zdvihem 100 mm a i zbytek dílů obstarává koncern Sram nebo sám Specialized. Na kompletní P.Slope si připravte 38 990,- a nervózně postávejte před nejbližším obchodem s rudým „S“ ve znaku.

Specialized P.Slope

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • maximus

    a to bude za tech cca 40tis v tomhle slozeni komponentu? To je pak celkem rozumna cena. Akorat je mi jasny, ze pro 2014 dostane 100mm zdvihu na zadek. 🙂

    • Podle všeho ano, setup i s cenovkou je dostupný na stránkách Spešlu. (:

  • miki

    a kolik to váží?