AGang Patriot 27,5“ – první dojmy z terénu

AGang Patriot 27,5" - EXKLUZIVNE - prvni dojmy z terenuNa veletrhu EUROBIKE 2012 měl svou světovou premiéru, zatím se jedná o prototyp existující pouze ve dvou unikátních exemplářích – a my ho už měli v ruce! Jsme hrdi, že první bike na kolech průměru 27,5“ (650B), který jsme mohli otestovat v praxi, je od české značky. Sláva AGangu.

Tento víkend se konalo na Singltreku pod Smrkem již druhé pokračování AGang Nikita Chick’s campu, kterého jsme se aktivně účastnili (těšit se můžete na reportáž z pohledu camperky). Při té příležitosti zde svá kola prezentovaly značky AGang a Author. Jarda Spěšný (Spaceman) – produktový manažer AGangu a jeden z koučů AGang Nikita Chick’s campu – sem přitom přivezl i dva funkční prototypy novinky na „středních kolech“ – AGang Patriot 27,5 – jeden z nich dokonce s řazením SRAM XX1 (1×11). Nedalo to ani moc přemlouvání a už jsem seděl v sedle zbrusu nového kola s nádherným rámem, který odhaluje naprosto vše, jelikož jej kryje pouze bezbarvý lak!
AGang Patriot 27,5" - EXKLUZIVNE - prvni dojmy z terenu

Na Singltrek pořadník

Na AGangu Patriot 27,5 jsem za víkend stihl objet pár koleček na Singltreku, který byl ostatně i tento víkend natolik obsypaný lidmi, že se parkovalo nejen na velkém parkovišti u Singltrek Centra, ale také na přilehlé louce… (a to akorát skončilo kalendářní léto!). Každopádně moje zkušenosti z Patriotem budou potřebovat ještě trochu prohloubit, abych mohl sepsat plnohodnotný test. První dojmy jsou ale nad očekávání kladné!

Cítíš ten rozdíl? Ano, ne, nevím…

Předně mě dostal fakt, že jsem vlastně skoro nepostřehl, že se pode mnou točí o jeden a půl palce větší kola. Když přesednete z 26“ na devětadvacítku, tak rozdíl cítíte vždy – ať kladný, tak i záporný. Ale tady… Prostě hup do sedla, cvak jedna, cvak druhá noha, trochu se poprat s GripShiftem a jede se. Patriot vystřelí jak raketa kupředu, posed je naprosto úžasný (ani dlouhý, ani krátký, ani vysoký, ani nízký – AGang Cult je v tomto směru mnohem víc vyhraněný), řízení přirozeně hravé i stabilní, odpružení citlivé i efektivní.
AGang Patriot 27,5" - EXKLUZIVNE - prvni dojmy z terenu

…není vytrženo z katalogu!

Ano, zní to jako povídačky z produktového katalogu, ale až se třeba jednou na tomhle kole svezete, budete si nejspíš myslet to samé. Někdo by možná řešil, že stejně skvělé by toto kolo bylo i na 26“! Možná ano, možná ne… Mě osobně se takhle líbí. Zásluhou parametru 650B na sebe strhává pozornost, navíc to všechno funguje v úžasné symbióze. „Co si o tom myslíš? Ale vážně! Co ta kola, cítíš rozdíl?“ Ptal se mě Jarda, když jsem se vrátil z prvního okruhu. Mojí odpověď znáte – „Takhle je to naprosto skvělé a neměnil bych na něm ani šroubek.“ Jestli je to průměrem 27,5“ vám zatím neřeknu, ale funguje to. Stejně jako řazení SRAM XX1.
AGang Patriot 27,5" - EXKLUZIVNE - prvni dojmy z terenu

Otoč ručkou

K řazení SRAM XX1 jen krátce. Čekal jsem, že bude „nějak jiné“ a ono není. Prostě šlapete a řadíte jako vždy. Jen stačí zapomenout na levou ruku a pouze kroutit pravým zápěstím, tedy v případě použití nového GripShiftu XX. Ten, ač tohle řešení příliš v lásce nemám, mi tu sedl jako pr… na hrnec. Když si nemůžete hodit dolů nebo nahoru o jeden převodník, protože tam žádný další není, potřebujete občas posunout přehazovačku o více poloh najednou. S páčkami by se jeden asi ucvakal, GripShift tohle řeší ladně a elegantně.
AGang Patriot 27,5" - EXKLUZIVNE - prvni dojmy z terenu

To jsou zatím moje rychlé postřehy a dojmy. AGang Patriot 27,5 přitom v brzké době dorazí až ke mě domů, takže ho provětrám na svých oblíbených testovacích okruzích a pak vám všechny své poznatky, dojmy a zážitky naservíruju v plné míře, jak jsem na webu BikeAndRide.cz zvyklí.

Měl jsem za to, že o AGangu Patriot 27,5 se toho již napovídalo, takže jsem ani v tomto praktickém představení nezmínil to základní – zdvih a zaměření!

  • Zdvih: 140 mm nad oběma koly
  • Zaměření: lehčí enduro/výkonnější trail-bike
  • Velikost kol: 27,5“ (650B)

Představení AGangu Patriot 27,5″ na veletrhu EUROBIKE 2012

Foto: Štěpán Hájíček

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Us je urcena cena todle modleu ???

    • Je to PROTOTYP! Cenu asi ještě chvíli znát nebudeme. Ale když si vyGooglujete cenu samotné sady SRAM XX1, přičtete další komponenty, něco za rám…

  • Na tohle kolo se neuvěřitelně těším! A zřejmě by to mohl být nástupce do mého "bikového arzenálu" za zastaralou IQ6.

  • Martin

    Trošku,nebo spíš trošku víc mi připomíná Epica od Spešlu.

    • EPICA? Čím? Tlumičem pod horní trubkou? To pak vypadá 70% současných fullů jako Specialized Epic!?
      AGang využívá vlastní systém zadního odpružení Drive Link Pivot (DLP) jehož největší kouzlo je v umístění zadního čepu, který není pod osou jako u Specialized FSR, ale kousíček nad ní.
      Tady je k tomu něco víc… http://www.bikeandride.cz/2011/08/cim-je-a-kam-kr

  • Na co bude určený to kolo?? na Fr, nebo na enduro…. 11 rychlosti a to je docela dost na to že to má vepředu jen 1 kazetu….

    • Je to stroj na hranici trail-biku a lehčího endura. To jsem asi nezmínil – zdvih 140 mm nad oběma koly. Je to takový all-you-can-do bike. Kodo do čech, na Singltrek i do Alp.

  • Lister

    Tohle kolo na mě udělalo větší dojem než většina zahraniční produkce. Má docela charisma. Asi to bude tím, že jsme se poslední dobou do podobných naháčů zamiloval a mám jednoho doma. 29 je pro mne už moc, ale o něčem podobném bych časem i uvažoval.

  • maximus

    Taky bych se docela svezl. Dvadevet jsem mel jen v ruce, ale nejel jsem a nijak o to vlastne ani nestojim, ale sedmadvacitky si lidi hodne chvali. Takze bych jiste rad zkusil. Dlouho jsem uvazoval o Cultu, protoze je to spousta muziky za hezky peniz. No, kdybych uvazoval o dalsim kole (jakoze nemuzu, pani by mne jiste vyhostila na ulici), tak by me tohle kolo asi zajimalo, jen ten gripshift nechci nikdy videt. Na packach to prece jde taky treba o dve pozice nahoru i dolu a tak nejak jsou mi blizsi v tom smysl, ze jezdim neustale s ukazovackem na brzde a palcem pohodlne dosahnu k pacce. Asi by se na to dalo zvyknout, ale dekuji nechci, jsem konzerva. Dostavel jsem nedavno diky Milanu Smetanikovi nadhernou Megu a jezdi se mi na tom skvele i na Singltreku. Rekl bych, ze i o dost lip nez na GT Force, ktera sice lip zehli, ale geometrie je u Megy asi lepsi. No kazdopadne to jsem odbocil. Fandim klukum od Agangu, jsem jim vdecny za Singltrek centrum. Moc prijemni lide a treba se v budoucnu taky na necem od vas povozim.