reklama

reklama

Giant Trance X 29er – TECH NEWS

GIANT Trance X 29er - predstaveniDevětadvaceti palcové biky se připravují na další steč, terčem jsou tentokrát milovníci trailového ježdění. Po úspěšném útoku velkých kol na garáže závodníků se máme opět na co těšit. Aktuálně se bojovými barvami potírají u Giantu, představují totiž zásadní novinku sezóny v podobě modelu Giant

Trance X 29er

Místem světové premiéry se stal francouzský resort Les 2 Alpes, kde nedávno proběhla evropská odnož festivalu Crankworx. GIANT Trance bez rozpaků pózoval před objektivy fotografů, užíval si minut slávy, a my měli možnost dozvědět se něco víc.

Zavolejte Adamovi

Nelehkým úkolem vývojářů bylo najít průsečík mezi ryze závodními výkony a přesvědčivými jízdními vlastnostmi na těch nejtěžších terénních trailech. Jako nevhodný se ukázal záměr použít stávající šestadvaceti palcový Trance X a pouze ho pro velká kola upravit. Vývoj se tak rozběhl znovu od samého počátku, cíl byl prostý – postavit trail-bike, který podtrhne veškeré výhody 29“ kol, a přece zůstane hbitý a svižný. K vývojovému a testovacímu procesu byl přizván jezdec z nejpovolanějších, Adam Craig z formace Rabobank Giant Off Road, jež brázdí tratě světového poháru v disciplíně cross-country, ale neodolá ani Enduro závodům.
Giant Trance X 29eR

Z laboratoře na stupně vítězů

Po více než ročním testování začaly přicházet první úspěchy, když Adam za řídítky prototypu zvítězil v jednom ze závodů oregonské enduro série. Na počátku července ovládla stejná dvojice pilot-stroj dokonce americký šampionát v enduro disciplíně zvané Super D. „Je to perfektní kolo pro takovéto ježdění,“ řekl Adam na stupních vítězů. „Enduro a Super D závody dokonale otestují schopnosti trail-biků, na singltracku se ukáže, co v nich opravdu je. Trance X 29er byl pro takové akce stvořen. Je stejně hbitý a obratný jako závodní cross-country kolo, ale s náročným terénem se pere s nebývalou jistotou.

Prověřená geometrie

Za příznivými jízdními vlastnostmi stojí geometrie prověřená testovacími i závodními kilometry v sedle. Hlavový úhel činí 69 stupňů, efektivní úhel sedlové trubky zase 73 stupňů, zadní stavba byla zkrácena o 10,1 milimetru (v porovnání s modelem Anthem X 29er). Provedené změny dělají z Trance X maximálně přizpůsobivý stroj, který zvládne rozličné nástrahy terénu, od pomalých technických výjezdů až po náročná klesání.
Giant Trance X 29er

Virtuálek plný vychytávek

Rám je zhotoven z hliníkové slitiny Aluxx SL a z hlediska odpružení i nadále spoléhá na osvědčený Giantovský systém zavěšení zadního stavby Maestro (konstrukce s virtuálním bodem otáčení), který generuje výsledných 127 milimetrů zdvihu. Hmotnost rámu se pohybuje okolo 2670 gramů (velikost M, s tlumičem).

Velký, větší, největší

Mezi řadou technických fines na rámu zaujme například masivní hlavová trubka Overdrive 2, která pojme vidlici o průměru sloupku 1-1/4“ nahoře a 1-1/2“ dole. Koncepce macaté horní a dolní rámové trubky MegaDrive zaručí potřebnou tuhost přední části rámu a také přesné řízení. Za pevnost středové partie odpovídá středové pouzdro PowerCore, ruku k dílu přidávají i asymetrické řetězové vzpěry. Třešničkou na osvěžujícím letním poháru je vnitřní vedení bovdenů, hadic brzdové hydrauliky a také kabelu dálkového ovládání teleskopické sedlovky.
Giant Trance X 29er

Cenová politika na českém trhu bude nastíněna v průběhu srpna, v prodejnách se kompletní kola objeví v měsíci listopadu a to ve třech komponentových specifikacích.

Více informací na stránkách Giantu (www.giant-bicycles.com) nebo na webu českého dovozce (www.progresscycle.cz).

Jako malý bonus ještě vide, která předcházela oficiálnímu představení…

1. Díl

2. Díl

3. Díl