Avid XO Trail – Tech News

AVID XO TrailVývojáři z korporálu Sram poslední měsíce asi moc sportu nedali. Místo toho seděli ve svých vývojových centrech, koumali a kreslili, až se jim od per kouřilo. Týden po představení přehazovaček Type 2 je tu další pecka – čtyřpístkové brzdy Avid XO Trail.

Kdy je čtyři víc než dva?

Proč by někdo potřeboval čtyři pístky, když klasické brzdy Avid Elixir brzdí jako pras..? Možná proto, že jejich více oplácaná sestřička Code je už moc ostrá a moc těžká, takže nakonec mnozí sjezdaři raději volí klasické Elixiry namísto brutálních kotev Code. Také proto by si nové brzdy Avid XO Trail měli vzít to nejlepší od obou současných variant, a to vše spojit v jeden famózní celek.

Na půl cesty

Kompromisy nemusí být vždy na škodu. V tomto případě tomu tak rozhodně není, jak dokazuje řeč čísel. Nové brzdy Avid X0 Trail by měly vážit 340 gramů (sada pro přední kolo včetně 160mm disku), což je o 25 gramů více než klasické XO, zároveň ale o 25 gramů méně než Avid Code. Přidejme ještě údaj, že Avid XO Trail je i se čtyřmi pístky stále o 70 gramů lehčí než konkurenční brzdy Shimano XTR Trail…
AVID XO Trail

Ovládání katapultu

Jak bylo zmíněno výše, nová generace brzd Avid Code proslula až téměř nezvladatelně vysokým výkonem. To by (snad) u XO Trail hrozit nemělo. Zajistit by to měly o fousek menší pístky – 14 a 15 mm u XO Trail versus 15 a 16 mm u Avid Code. Je to jen milimetr a milimetr, ale ok, stačit by to mohlo. Legrace, vždy se řešilo, aby „to“ brzdilo víc, teď někdo přemýšlí, jak zajistit, aby „to“ brzdilo o něco míň?!
AVID XO Trail

Kotouč ke kotouči…

Nová sada Avid XO Trail by měla být bohatě zásobena kotouči všech rozměrů včetně jedné „převratné“ novinky – ale popořadě. Klasicky bude možné volit mezi disky průměru od 140 mm (kdo by na tomhle „cédéčku“ trápil čtyřpístkové brzdy?) po 200 mm. A ta novinka? Disk velikosti 170 mm! Proč? Proč ne! Nekonečným ladičům, pro něž je 180 mm moc (jsou moc výkonné) a 160 mm málo (málo výkonné), by mohlo 170 mm tak akorát sednout. Se čtyřmi pístky vám ale tyto brzdy dost možná vytrhnou řídítka z ruky i na 140 mm disku!!!

Kdo má rád čísla, tak zde je ještě jedno rozepsané srovnáníčko:

• X0 Trail vs. X0 XC (kotouč 160 mm): XO Trail je o 13% silnější a o 25 gramů těžší
• 180 mm vs. 160 mm kotouč: 180mm disk je zhruba o 14 % silnější a o 40 gramů těžší
• 170 mm vs. 160 mm kotouč: 170 mm disk je o 7 % silnější a o 20 gramů těžší
• 180 mm vs. 170 mm kotouč: 180 mm disk je o 6 % silnější a o 20 gramů těžší
AVID XO Trail

A to nejlepší nakonec – pokud vás zaujaly nové brzdy Avid XO Trail, pak vás nejspíš potěší informace, že by se na trhu měly objevit již letos v červenci!

AVID XO Trail

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • cyboeg

    hmm az na to ze Code maj taky novej model..

    • Samozřejmě, že jsem měl na mysli novou generaci CODE. Ta původní byla taková… všelijaká