RockShox Revelation 650B – realita / spekulace

RockShox Revelation 650B – realita / spekulaceJsou pro vás malá kola (26“) moc malá a velká kola (29“) zase příliš velká? Pak se těšte na modelový rok 2013, který zřejmě ve vrátí do světa MTB střední velikost 650B, alias 27,5“. Alespoň se tak zdá podle uniknuvší informace o vidlici RockShox Revelation 650B.

Nejedná se vlastně o nic nového. S rozměrem 650B (27,5“), který je střední cestou mezi dvěma v současnosti rozšířenými parametry, se již od roku 2009 snaží prorazit Haro, zatím ale poněkud marně. Nyní, jak se zdá, se ale střední rozměr (jak mu vlastně budeme říkat? Malá kola! Velká kola! Střední kola?!) chystá na zásadní ofenzivu. Alespoň to tak vypadá podle toho, co se šušká napříč internetem, stejně jako mezi výrobci kol. Této domněnce nasvědčují i některé (ne)záměrně prosakující informace.
Haro Sonix 650B

Tou poslední je otisk stránky z webu, na kterém si mohou výrobci kol s předstihem prohlédnout, vybrat a objednat komponenty pro budoucí sezónu, tedy aktuálně pro sezónu 2013. Na obrázku je vidlice RockShox Revelation, která se bude pro rok 2013 nabízena rovněž ve variantě 650B!
RockShox Revelation 650B – realita / spekulace

A RockShox není jediným, o němž se mluví v souvislosti s novým středním parametrem. Zprávy hovořící o kolech 650B obvykle obsahují zmínky o výrobcích plášťů WTB a Schwalbe. Hovoří se rovněž o tom, že vidlice 650B by v roce 2013 měli mít v nabídce i značky Fox, DT Swiss a X-Fusion. Švýcaři, tedy DT Swiss, údajně rovněž usilovně pracují na zapletených setech 27,5“! Máme se tedy na co těšit!

Proč a k čemu 650B?

To je zásadní otázka, na kterou je ale poměrně snadné odpovědět. 29“ je skvělý rozměr pro pevné rámy, což můžu potvrdit i sám za sebe. Pokud bych si měl kupovat hardtail, tak jedině 29“. U fullů si už tam moc jistý nejsem. Sportovní celoodpružené devětadvacítky se zdvihem okolo 100 mm? Ano, to beru! 29“ kola s vyšším zdvihem? To už většinou není to pravé ořechové, i když se najdou určité výjimky. Každopádně se řada výrobců kol a rámů s touto otázkou trochu pere. Jak zajistit dostatek prostoru pro pohyb zadního kola ve vyšším rozsahu, dostatek prostoru pro adekvátně široké pneumatiky a jak to vše dát dohromady, aby se výsledná poměrně dlouhá zadní stavba nekroutila? Prostě se použijí menší kola – 650B!

Ano, zní to logicky. Střední velikost teoreticky slibuje do jisté míry výhody obou současných konceptů. Snazší akceleraci a lepší ovladatelnost v porovnání s 29“, přitom ale žádanou vyšší prostupnost a stabilitu, pro kterou mnozí opouští parametr 26“. Na kolech 650B by neměl být problém postavit bike s vyšším zdvihem – jak je patrné na obrázku, tak vidlice RockShox Revelation 650B se bude nabízet se zdvihem 130 až 150 mm!

Teď už můžeme jen tiše sedět, sjíždět internet a čekat, kdo první vypustí do světa oficiální informace týkající se parametru 650B. Kdo první otevře Pandořinu skříňku a zvedne stavidla s označením 650B! Bude to RockShox, Fox nebo třeba Specialized? Nechme se překvapit!

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky