IBIS Mojo SL – první dojmy

Ibis Mojo SL - prvni dojmyVčera jsem se konečně vypravil okusit schopnosti a dovednosti karbonového šperku s názvem Ibis Mojo SL. Byla to pro mě velká premiéra hned ve dvou ohledech. Šlo o mojí první praktickou zkušenost se strojem Ibis, stejně tak se systémem dw-link. A musím říct – je to bomba!

Když začnu od konce, tak systém dw-link je výtvor konstruktéra Dava Weagla, který není vázaný čistě na jednu značku, ale je za určitých podmínek přístupný širokému spektru stavitelů. Využívá ho proto vedle Ibisu také Turner, Pivot a svého času rovněž Iron Horse.
Ibis Mojo SL - prvni dojmy

Do rozboru funkce tohoto systému se teď pouštět nebudu. Ve zkratce bych jen uvedl, že se jedná jednu z variací na téma virtuálního bodu otáčení, nesprávně obecně označované zkratkou konkurenčního systému VPP (Santa Cruz, Intense). Zkrátka dvě malá raménka a pevný trojúhelní zadní stavby. Velikost a poloha ramének přitom rozhodují o funkci a funkčnosti. Ostatně, koho zajímalo toto téma hlouběji, může si přečíst (v angličtině) podrobný popis od samotného Dava Weagla na jeho stránkách dw-link.com Pro lepší představu také přikládám video s animací funkce systému dw-link.
Ibis Mojo SL - prvni dojmy

A ještě jedno rychlé doplnění. Dave Weagle nespí a jehodw-link proto nepřešlapuje na „mrtvém bodě“. Důkazem budiž nedávné představení stroje Ibis Ripley 29, 29“ biku se zcela novou generací závěsu dw-link.
Ibis Mojo SL - prvni dojmy

A teď Ibisu Mojo SL, jako takovému. Jeho test jsem chvilku odkládal, protože zatímco na českých horách padly z nebe haldy sněhu, u nás ve středočeské kotlině trapně pršelo a pršelo. Kdo by chtěl takového krasavce jako je Ibis vláčet tunami bláta? Já ne! Poslední dny ale krapet přimrzlo, malinko nasněžilo, tak se dalo jezdit mnohem lépe. Vybalil jsem konečně zimní oblečky a vyrazil do terénu.
Ibis Mojo SL - prvni dojmy

Ibis, jak jsem vlastně trochu čekal, mě dostal skoro od prvních metrů! Hmotnost pod 11 Kg, zdvih 140 mm, osazen komponenty jako je vidlice german:A a tlumič DT-Swis s karbonovým tělem. Ufff. Ale není jen to tím, jak to kolo vypadá, nebo působí při pohledu z blízka, ale jak funguje. Že bude rychlé a svižné, by se, při této muší hmotnosti, dalo očekávat, ale ono to i famózně funguje. Dw-link je úžasně vnímavý a vysoce aktivní, přitom ale zůstává stabilní a celek tak maximálně výkonný. Nejvíc jeho práci oceníte v místech s opakujícími se výmoly a překážkami jako jsou od koní rozryté lesní cesty (zmrzlé) nebo pěšiny poseté ostrými kameny. Prostě krása.
Ibis Mojo SL - prvni dojmy

Chcete vědět víc? Počkejte si na ostrý test! Již brzy na BikeAndRide.cz

*Stroj Ibis Mojo SL máme zapůjčený na test od dovozce 9395bikes.com

**Pro doplnění přikládám ještě prezentační video stroje Ibis Mojo SL-R, vylepšená verze varianty SL, která by snad ještě letos mohla rovněž uvíznout v testovacích sítích redakce BikeAndRide.cz

*Na závěr slíbená animace funkce systému dw-link

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky