Trek Session 8 – TEST

Trek Session 8 TESTKdyž jsem poprvé viděl Trek Session 8, těšil jsem se, až tenhle závoďák povodím po pěkných kořínkách a zkusit, kam až mě nechá zajít. Hned jak jsem sedl za řídítka, zubil se na mě představec Bontrager s jedovatýma parohama stejné značky. Pustit se lana vleku a jde se do akce…

Poté co jsem skočil na kolo, mě hnedle překvapila nezvykle aktivní zadní stavba, kterou se mi však ani jednou, i přes osazení měkčí pružinou, nepodařilo „poslat na doraz“. Bike se choval hodně stabilně i při vyšších rychlostech. Tuhost kola je podpořena zadní pevnou osou 135×12 mm. Přední pevná osa je dnes standardem i u XC kol. Zde však pochopitelně byla nasazena větší 20mm tyčinka. Žádný páčky rychloupínáku tady ale nenajdete, tohle je RockShox Boxxer, vidle na DH! Takže jen dva imbusy… přitom vyndat jí je otázka okamžiku – povedený patent.

Pumpuj ať to lítá

Ve vzduchu je kolo krásně ovladatelné a na sjezďáka i příjemně hravé. Co mě trochu potrápilo, byla vidle od RockShoxu, která by chtěla trošku poladit. Problém byl v její, dle mého pocitu, nadměrné kompresi i přes úplné povolení regulace na pravé straně horní korunky. Po čase nevybíravé zátěže se ale vidlice rozchodila a její vlastnosti se začali blížit DH ideálu. Škoda, že nepracuje pořád tak, jako když jí pořádně rozpumpujete. To, že komprese byla často tvrdší než by mi bylo po chuti, bylo možná dáno také vahou jezdce. Mých 70 kg na ní bylo prostě asi moc málo. Nebo máte s tímhle DH kouskem jiné zkušenosti?
Trek Session 8 TEST

Blahodárný Elixír

Brzdy snad nemá cenu ani komentovat, prostě Avid. Citlivý chod a vysoký brzdný účinek za všech situací je blahodárným Elixírem pro jezdcovy nervy. Kolo můžete „držet pod plynem“ až těsně před zatáčku, poté nadávkovat onen zázračný Elixír a svůj stroj zostra zalomit do oblouku. Pak už přijde jen smích. Co tenhle stroj dokáže…
Trek Session 8 TEST

Lepíme, řežeme

V zatáčkách se chová Trek Session naprosto excelentně. Zážitek z řezání oblouků umocňuje obutí do pryžů Maxxis Minion 2,5“ v superměkké směsi, známé jako Supertacky 42a. I na mokrých kořenech kola lepí a celek drží jako přibitý. Trek je osazen převážně komponenty značky Bontrager, s kterými nebyl jediný problém. O správnou linku řetězu se starají vodítka MRP G2. Ani jednou se nepodařilo řetěz shodit mimo převodník. Kliky jsou od RaceFace, provedení Respond DH s talířem o 38 zubech. Přehazka X-9 od SRAMu je maximálně spolehlivá v akci naprosto dostačující.
Trek Session 8 TEST

Racing nejen kvůli kabátu

To co tohle kolo umí, se hodí jak na závodní tratě sjezdových pohárů, tak i do bikeparků. Avšak čím větších, tím lepších! Doplnil bych ještě informaci, že Trek Session 8 je dostupnější variantou týmové DH varianty s označením Session 88 a rozdíl mezi nimi je v podstatě jen v osazení. Například dvoubrejle Boxxer není úplně hračka na slopestyle, ale když skáčete třeba z bunkru jako Kuba, tak podrží a ani moc neprotestuje. No a ještě z jiného úhlu pohledu bych dodal, že čím rychleji se na Sessionu jede, tím lepší podává výkon. O tom ostatně svědčí i jen první pohled na racingové barvy rámu!

Testněte si Treka

Chtěli byste tohle kolo taky zkusit? Není problém. Běžně by mělo být k dispozici v půjčovně Špindl Bike Parku a sním i řada dalších fešáků s velkými zdvihy od Treku.
Trek Session 8 TEST

Líbí se nám Co by se dalo zlepšit
Závodní vzhled a set-up
Nekompromisní jízdní vlastnosti
Výkonné a citlivé brzdy
Jistotu poskytující pláště
Příjemně nízká hmotnost a odpich
Zlobila mě snad jen ta vidla RS Boxxer, ale možná jsem prostě jen příliš lehká váha…
…nebo by stačilo jí důkladně namazat, jako to bývalo u SIDa 😉

Trek Session 8 TEST

Je libo trocha teorie? (by ŠH)

Neodpustím si, alespoň takhle na závěr, připsat k Lukášovu testu ještě něco málo chytrých řečí o systému atd.

Trek poslední roky používá u všech kol vlastní pojetí čtyřčepového nezávislého zavěšení, kde je nejdůležitějším prvkem čep integrovaný do osy zadního kola – ABP (Active Braking Pivot). Tedy ne nad patkou, ani pod patkou nebo snad před patkou, ale prostě v ose. Výsledek je jasný, vzpěry jsou samostatným prvkem, práce zadní brzdy pak prakticky nemá vliv na chod odpružení.

Zaplaveme si spolu?

Důležitý je rovněž způsob uchycení tlumiče – Full Floater. Žádné pevné spojení s rámem, ale plovoucí uchycení mezi horním ramenem a kyvnou vidlicí. V průběhu zdvihu se oka tlumiče nepohybují směrem k sobě, ale putují se obě směrem dolu. Horní samozřejmě výrazně rychleji. Každopádně díky takovéto konstrukci je zajištěna přirozená progresivita celého systému, o které se zmiňoval Lukáš – i přes použití měkké pružiny nedostal zadní stavbu nikdy nadoraz. Ideální stav, minimálně u kola tohoto ražení.

Co k rámu dodat víc?

Jeho obhlídka napoví sama o sobě dost. Poctivě a efektně opracovaný hliníkový základ, jednodílné magnesiové EVO horní rameno zadní stavby, kónická hlava E2 a řada evidentně dotažených a domyšlených detailů jako jsou samostatně vkládané vložky se závitem v horním rameni apod. Poměrně šikovně je také vyřešena zadní pevná osa 135×12 mm, kterou lze relativně snadno a pohotově demontovat za použití jednoho imbusového klíče. Integrace čepu si tak zde vlastně ani nemusíte všimnout.

TREK Session 8
Rám Alpha Red Aluminum, ABP, Full Floater, EVO Link, ISCG03
Vidlice RockShox Boxxer Race (zdvih 200 mm)
Tlumič Fox Van RC, „freeride tuned“ (zdvih 203 mm)
Řazení SRAM X.7, (9 speed)
Přehazovačka SRAM X.9
Kliky Race Face Respond DH (38 zubů)
Pláště Maxxis Minion DHF (26×2.5″)
Zapletená kola Bontrager Big Earl Disc
Řídítka Bontrager Big Earl, 31.8mm, 25mm rise, 9° sweep
Brzdy Avid Elixir R (disky 203/185 mm)
Velikosti S, M, L (testováno M)
Cena 99 990 Kč

Více informací na stránkách dovozce www.trek-bikes.cz, tabulku s geometrií najdete na mezinárodních stránkách www.trekbikes.com, na stejných stránkách také obecné informace o kolech Session, včetně videa.

Zpět na začátek

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky